Aviseringar
Rensa alla

varför är det så?


Ämnesstartare

tja!

när jag går på gymmet så brukar jag se en kille som tränar biceps, med två sorters hantlar.

tillexempel, han tränar först med 22kilos hantlar så mycket han klarar, säg t.ex. 8 st.
sen direkt efter tar han ett par 10kilos hantlar så mycket han klarar, säg t.e.x 8st där med.

varför gör han det?
är det för att kunna pumpa ut allt eller vad?


   
Citera
Ämnesstartare

🙂


   
SvaraCitera
kachin

fråga honom


   
SvaraCitera
kachin

😉


   
SvaraCitera

XML ftw:

varför gör han det?

Jag bara antar nu, eftersom du skriver att han pallar max 8 reps med 2 olika vikter, att han kör 2 olika övningar.
Det är faktiskt bra för musklerna att köra, säg, 2-3 olika övningar. Mindre risk för skador och muskeln får en mångsidig träning 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

någon form av drop set


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

någon form av drop set


   
SvaraCitera

För att köra sig helt jävla slut


   
SvaraCitera

Det stämmer som grön_apa säger.
han kör drop set


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roothya:

Det stämmer som grön_apa säger.
han kör drop set

tackar!

till min följdfråga nurå;
är det bra att göra så?

tycker ni att man ska börja med det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XML ftw:

tycker ni att man ska börja med det?

De flesta använder det en period för att komma över en platå, då man inte tycker sig ha blivit ett dugg starkare på länge, trots att man tränat som en hund.

Inte för att det bygger bättre, utan för att det är variation och belastar på ett nytt sätt.

Svar på din fråga: Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man lurar kroppen när man styrketränar så att kroppen ska lägga på muskler för att klara sig. när man har kört en vikt i några månader så blir kroppen van vid vikten och börjar attt bryta ner musklerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Guzen Von Kuruzen:

när man har kört en vikt i några månader så blir kroppen van vid vikten och börjar attt bryta ner musklerna.

Ja det kan man tro


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera