Aviseringar
Rensa alla

Varför är det såhär?


Ämnesstartare

cf5950a4-2a98-47f1-a4df-3195219d68b8.jpg


   
Citera

Bra fråga bro


   
SvaraCitera

det kanske är för att konsekvenserna av prokreation är mindre ringa för kvinnor än för män, nämligen ett foster. män förlorar inte av att befrukta. de kan befrukta någon annan direkt efter utan problem, men kvinnan är länge fast med fostret.


   
SvaraCitera

Fattar nt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:
det kanske är för att konsekvenserna av prokreation är mindre ringa för kvinnor än för män, nämligen ett foster. män förlorar inte av att befrukta. de kan befrukta någon annan direkt efter utan problem, men kvinnan är länge fast med fostret.

Låter resonabelt 


   
SvaraCitera

För att det är betydligt fler killar/män än tjejer/kvinnor som är villiga att ligga med vem som helst oavsett utseende och personlighet och kemi.

Hjärta


   
SvaraCitera
Cobrak

det ser du väl, honkatten är sötare Cool


   
SvaraCitera

Storchen84:
För att det är betydligt fler killar/män än tjejer/kvinnor som är villiga att ligga med vem som helst oavsett utseende och personlighet och kemi.

Hjärta

Varför?


   
SvaraCitera

Idontwannasleep:
cf5950a4-2a98-47f1-a4df-3195219d68b8.jpg

Så är det. Antingen så lyckas man att få matchningar men det händer inget. Man får inte svar och det är helt lönlöst. Min Tinder deleteas om typ 55 dagar, jag orkar inte bry mig, jag får ju ändå inget ut av det.


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:

Så är det. Antingen så lyckas man att få matchningar men det händer inget. Man får inte svar och det är helt lönlöst. Min Tinder deleteas om typ 55 dagar, jag orkar inte bry mig, jag får ju ändå inget ut av det.

Eh, varför det är så. Det vet jag inte.


   
SvaraCitera

123fendas: Varför?

Pga we want that poosaaaaaayyyyCool nej skämt åsido - jag vet inte vad det är som gör att fler killar/män har den inställningen, men det gör i sin tur att killar/män alltid (ok, jag vet inte om det är alltid heller men oftast iafl) är fler än tjejer/kvinnor i appar som tinder, dejtingsidor, etc. etc. Vilket i sin tur gör utbudet större för tjejer/kvinnor.

Hjärta


   
SvaraCitera
Cobrak

pga biologiska faktorer och sociala strukturer bl.a kan jag tänka mig


   
SvaraCitera
Cobrak

gud (eller världen, om du är ateist) utmanar dig till att vara romantiskt framgångsrik medans du sätts i hardmode, för det är så samhällselig dejting fungerar idag

för det första är det oftast fler män än kvinnor på dejtingappar, varav kvinnor - oavsett hur de ser ut - blir bombarderade med mejl. men eftersom man inte har tid att prata med alla, så tvingas man fatta snabba beslut om vem som är värd sin tid. och dessa beslut baseras helt enkelt på respektive mans profil, alltså information som lätt kan kvantifieras online, till exempel beteendemässiga egenskaper och enkla övertygelser

för det andra, dejtingappar i sig är problematiska för de pushar en till att känna av ett mönster, och sedan bli upprörd över hur ihållande mönstret är vilket får en att tro att många är likadana. men jag misstänker också att män försöker vara så som de tror att kvinnor vill att de ska vara, vilket inte är så konstigt egentligen

men jag måste också säga, även om det är lätt att få uppmärksamhet från män som kvinna innebär det inte att dejting för oss är lätt. det finns så många fler faktorer som spelar in


   
SvaraCitera