Aviseringar
Rensa alla

Varför är du man/kvinna


Ämnesstartare

Förklara varför du identifierar dig med/genom ditt kön

är det för att du attraheras av det motsatta könet? för att du lärt dig bete dig på ett visst sätt? för att andra gör det? för att du har ngt dä nere som vissa andra inte har? för att du känner dig mer eller mindre maskulin/feminin?


   
Citera
Ämnesstartare

Ända sen jag var i mammas mage drömde jag om att skaffa muskler, skägg, förtrycka kvinnor, slåss,grilla kött och sååna manliga saker. Det är medfött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I don't.


   
SvaraCitera
Exner

Uppvuxen i matriarkat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Båda antar jag? Vet inte, svårt att spåra exakt varför jag identifierar mig som kvinna men det är väl en kombination av allt. Känns iaf mest naturligt för mig i dagsläget oavsett hur det kom att bli så.


   
SvaraCitera
frukt

Inte så mycket att identifiera med/i eller fundera på när man är den självklara normen. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt: Inte så mycket att identifiera med/i eller fundera på när man är den självklara normen. 🙂

men vrf väljer man att vara en del av normen? tvång, inlärt, bekvämt? vrf bekvämt?
frågan kanske inte är så individuell som folk tror


   
SvaraCitera
frukt

hahahlurad:

men vrf väljer man att vara en del av normen? tvång, inlärt, bekvämt? vrf bekvämt?
frågan kanske inte är så individuell som folk tror

Det är just inget val, bekvämt och naturligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt: naturligt

hmm

frukt: bekvämt

tror man lär sig tycka det är bekvämt, mer lr mindre


   
SvaraCitera

på grund av patriarkatet önskade jag när jag föddes att jag skulle bli man

jag trivs inte med snoppen, men jag gillar privilegierna


   
SvaraCitera
frukt

hahahlurad:

tror man lär sig tycka det är bekvämt, mer lr mindre

Varför det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

Varför det?

Tror många killar tycker det känns mer onaturligt (för dem än för många kvinnor) att kleta på sig smink
eftersom de inte är vana vid det. så de som sminkar sig har blivit bekväma med det

& vrf har man tillåtit det? för att man bör göra det? 
vill dra det vidare till läggningar/fetischer men stannar där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

payphonepimp:på grund av patriarkatet önskade jag när jag föddes att jag skulle bli man

jag trivs inte med snoppen, men jag gillar privilegierna

Är du man? vrf trivs du inte med könet?


   
SvaraCitera
frukt

hahahlurad:

Tror många killar tycker det känns mer onaturligt (för dem än för många kvinnor) att kleta på sig smink
eftersom de inte är vana vid det. så de som sminkar sig har blivit bekväma med det

& vrf har man tillåtit det? för att man bör göra det? 
vill dra det vidare till läggningar/fetischer men stannar där

Menar du att det som är bekvämt är relativt?


   
SvaraCitera
time
 time

Säger båda, jag växlar en hel del och vill inte konformera mig till det ena eller det andra. ´


   
SvaraCitera