Aviseringar
Rensa alla

varför är föräldrar så jobbiga?


pommes045: Jag sa att jag inte få göra "bus eller godis" du vet som dom flesta barn får göra på Halloween

Det är ju 15 dagar dvs drygt 2 veckor dit så ta inte ut något i förtid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scream:

Det är ju 15 dagar dvs drygt 2 veckor dit så ta inte ut något i förtid.

Men jag får inte har velat det typ varje år men har alldrig fått det


   
SvaraCitera

pommes045: Kanske för att cispersoner följer normen, cispersoner brukar oftast alldrig får höra att dom inte e 100% för att dom har kuk eöler inte e kille på riktigt för att dom har större bröst eller säga att dom inte e killar för att dom e lite för feminina

Kritiserar du dom som följer normen?


   
SvaraCitera

pommes045:
Tja!Mycket glad 
som det står i rubriken så undrar jag varför föräldrar e så jobbiga hela tiden, man få ju inte göra något för dom, inte snagga sig, inte busringa, inte gå bus eller godis... sen e de ju lite deras fel att jag har blivit felkönad hela livet och inte vågar va den jag är för att dom e så cis normativa och så att jag va tjej när jag va liten bara för att jag har fitta

jaaa jag vet men de blir fett när du fyller 18 de suger häst men du få ba vänta o hålla ut!! tro mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scream:

Kritiserar du dom som följer normen?

Nej jag kritiserar att det finns sånna normer som cisnormen som förstör så mångas liv 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IIGonnaKillYou99:

jaaa jag vet men de blir fett när du fyller 18 de suger häst men du få ba vänta o hålla ut!! tro mig

Vad fan ska jag göra när jag e 18? Inte förrens vid 20 man få handla på systemet


   
SvaraCitera

pommes045: Men jag får inte har velat det typ varje år men har alldrig fått det

Du blir ju ett år äldre för varje år så vartefter när de anser att tiden är mogen så lär de säkert släppa greppet och övervakningen - vilket i grund och botten bara bottnar i beskydd och kärlek - för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scream:

Du blir ju ett år äldre för varje år så vartefter när de anser att tiden är mogen så lär de säkert släppa greppet och övervakningen - vilket i grund och botten bara bottnar i beskydd och kärlek - för dig.

Vad kan va farligt med bus eller godis?


   
SvaraCitera

pommes045: Nej jag kritiserar att det finns sånna normer som cisnormen som förstör så mångas liv

Normen kan ju varken du eller någon annan förändra. Däremot ska du vara väldigt glad över att du är född i Sverige och inte i något arabland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scream:

Normen kan ju varken du eller någon annan förändra. Däremot ska du vara väldigt glad över att du är född i Sverige och inte i något arabland.

Men jo folk kan ändra normer genom att sluta följa dom, varför ska jag va glad över Sverige?


   
SvaraCitera

pommes045: Vad kan va farligt med bus eller godis?

Den frågan ska du inte ställa till mig utan den ska du ställa till dina föräldrar. Vad motiverar dom det med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scream:

Den frågan ska du inte ställa till mig utan den ska du ställa till dina föräldrar. Vad motiverar dom det med?

Vet inte? Orkar inte med dom


   
SvaraCitera

pommes045: Men jo folk kan ändra normer genom att sluta följa dom

Att ändra normen är inget som är gjort från den ena dagen till den andra. Inte för att det är någon tröst för dig men om 10, 20, 30 eller 50 år ser nog läget (normen) lite annorlunda ut.

pommes045: varför ska jag va glad över Sverige?

Hade du varit född i ett arabland som trans kanske de stenat dig till döds eller hugget huvudet av dig. Det är skillnaden mot det frisinnade Sverige.
Naturligtvis föredrar jag den svenska normen före arabnormen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scream:

Att ändra normen är inget som är gjort från den ena dagen till den andra. Inte för att det är någon tröst för dig men om 10, 20, 30 eller 50 år ser nog läget (normen) lite annorlunda ut.

Hade du varit född i ett arabland som trans kanske de stenat dig till döds eller hugget huvudet av dig. Det är skillnaden mot det frisinnade Sverige.
Naturligtvis föredrar jag den svenska normen före arabnormen.

Ja okej det här du rätt i,Sverige e ju ett väldigt öppet land om man jämför med många andra länder


   
SvaraCitera

pommes045: Vet inte? Orkar inte med dom

Men om du inte orkar att ta debatten med dom så är ju läget ganska låst.


   
SvaraCitera