Aviseringar
Rensa alla

varför är folk så tråkiga? vart tar världen vägen..


Ämnesstartare

varför är folk (som man kanske inte känner, eller känner halvt) ofta så torra mot en? varför är inte alla bara glada o vill varandras bästa? folk ser så sura ut. ingen tar kontakt med en... bara skrev av mig lite helt random.

men som idag, ett exempel.
Jag kom till skolan, gick in i en sal och satte mig vid ett bord med 3 andra personer (som redan satt där). vi pratar ibland o går i samma klass, och ingen av dem tittar knappt på mig [shake] ärligt? vf säger man bara inte "HEJ [bigsmile]" eller ngt? jag umgås ju fan med människorna ibland!

exempel nr 2.
jag skulle prata med en tjej i min klass om ett arbete. gick upp på andra våningen för att prata med henne. satte mig vid hennes bord och började försiktigt prata på om det ja skulle, hon såg så JÄVLA arg ut o tittade inte på mig EN gång. [confused] jaha..?

nä alltså, jag tycker synd om alla tråkiga människor. [n]

någon som förstår sig på vad jag pratar om?


   
Citera

Stängda människor. Blir trött på't. Ja.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Det blir man oerhört trött på

men fortsätt vara glad du! 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Stängda människor. Blir trött på't. Ja.

Ja jo, men DE människorna kan vara trevliga annars. [shake]


   
SvaraCitera

PetraPott:

Ja jo, men DE människorna kan vara trevliga annars. [shake]

Detta du beskriver låter för övrigt mycket underligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PetraPott:

någon som förstår sig på vad jag pratar om?

Jag fattar precis, så störigt så det finns inte [n]


   
SvaraCitera

De ogillar dig hjärtligt, helt enkelt, och umgås endast med dig när gemensamma vänner är närvarande för att vara vänlig mot dessa gemensamma vänner?

PetraPott:

Jag kom till skolan, gick in i en sal och satte mig vid ett bord med 3 andra personer (som redan satt där). vi pratar ibland o går i samma klass, och ingen av dem tittar knappt på mig [shake] ärligt? vf säger man bara inte "HEJ [bigsmile]" eller ngt?

Brukar personligen själv köra på hej:et och ej vänta på dem att hälsa, om jag ansluter mig till en grupp på detta viset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Detta du beskriver låter för övrigt mycket underligt.

Hur menar du?
Alltså det är inte så att jag är utmobbad o ingen vill va med mig! haha, men jag menar på att ofta är DE tråkiga personerna glada o så mot andra, men IBLAND så kan de vara så tråkiga mot en själv. så känner jag. [n]


   
SvaraCitera

Beror på hur man själv är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Brukar personligen själv köra på hej:et och ej vänta på dem att hälsa, om jag ansluter mig till en grupp på detta viset.

Du menar att du säger "hej" och sen skiter i om de svarar eller ej?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Beror på hur man själv är.

Klart det gör! men folk visar ingen respekt längre.


   
SvaraCitera

PetraPott:

Hur menar du?
Alltså det är inte så att jag är utmobbad o ingen vill va med mig! haha, men jag menar på att ofta är DE tråkiga personerna glada o så mot andra, men IBLAND så kan de vara så tråkiga mot en själv. så känner jag. [n]

De anser sig vara berättigade att vara dryga mot just dig utav någon anledning. Du utstrålar ev. ej tillräcklig pondus och självsäkerhet.


   
SvaraCitera

PetraPott:

Klart det gör! men folk visar ingen respekt längre.

men vilken generalisering [shake]


   
SvaraCitera

PetraPott:

Du menar att du säger "hej" och sen skiter i om de svarar eller ej?

Ungefär, dock ansluter jag mig bara till samlingar som känns okej. Nu anser jag även att man kan hälsa med kroppsspråk, gester, nickar, blickar. Ett muntligt hej är inte så jävla viktigt.


   
SvaraCitera