Aviseringar
Rensa alla

Varför är homo- och bisexualitet fel?


Irresiistible:

Homosexualitet är biologiskt sätt helt fel och onaturligt.

Kan inte hålla med då det kan vara så för att förhindra att jorden blir överbefolkad, man ska tänka längre än bara fortplantning. Och varför onaturligt? Hur kan något som vi föds med vara onaturligt då vi är en del av naturen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irresiistible:

Homosexualitet är biologiskt sätt helt fel och onaturligt. Men dagens samhälle har accepterat det, och det anses inte vara något fel med det längre.

Fast det där stämmer inte, det har funnits exempel i naturen där apor utövat homosexualitet.


   
SvaraCitera

Warwolt:

Fast det där stämmer inte, det har funnits exempel i naturen där apor utövat homosexualitet.

Ja, fast vad gör det för skillnad om det är apor eller människor?

Claws:

Kan inte hålla med då det kan vara så för att förhindra att jorden blir överbefolkad, man ska tänka längre än bara fortplantning.

Det är möjligt, har aldrig sett det från det perspektivet. [rolleyes]

Claws:

Hur kan något som vi föds med vara onaturligt då vi är en del av naturen?

Det är inte bevisat att homosexualitet är något man föds med. Man vet fortfarande inte var det kommer ifrån.


   
SvaraCitera

Irresiistible:

Det är inte bevisat att homosexualitet är något man föds med. Man vet fortfarande inte var det kommer ifrån.

Eftersom det antagligen har med hormoner att göra så ligger det antagligen i kroppens kemiska funktioner som kommer ifrån den genetiska koden, men det är som sagt bara spekulationer.


   
SvaraCitera

Claws:

men det är som sagt bara spekulationer.

Ja, precis. Inget är ju bevisat, som sagt.


   
SvaraCitera

Irresiistible:

Ja, precis. Inget är ju bevisat, som sagt.

Men att argumentera mot något som inte bevisats utan att det har motbevisats är lika idiotiskt xD

T.ex. så kan frågan "hur kan du vara så säker på att gud finns" kontras med "hur kan du vara säker på att 'han' inte finns" då det varken kan/har bevisats eller motbevisats


   
SvaraCitera

Claws:

Men att argumentera mot något som inte bevisats utan att det har motbevisats är lika idiotiskt xD

Javisst, men jag kom inte med nåt motbevis heller. Allt jag sa var bara att man inte vet om homosexualitet är något man föds med, alltså något "naturligt".. Så om homosexualitet inte skulle vara något genetiskt, utan istället nåt miljöpåverkat, så är det ju onaturligt/"fel".


   
SvaraCitera

Irresiistible:

onaturligt/"fel".

Kan man inte säga då det förekommer även i djurskläktet så naturligt är det i alla högsta grad!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Claws:

Eftersom det antagligen har med hormoner att göra så ligger det antagligen i kroppens kemiska funktioner som kommer ifrån den genetiska koden, men det är som sagt bara spekulationer.

Med tanke på att jag var straight som fan innan jag blev bisexuell så är jag inte säker, det kan mycket väl vara något som kommer senare i livet. Precis som man inte kan "födas stark" eller "födas snabb" tror jag inte att man "föds gay".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irresiistible:

Ja, fast vad gör det för skillnad om det är apor eller människor?

... om de är apor är det inte kulturellt betingat. Hänger du med i våran konversation alls?


   
SvaraCitera

Warwolt:

... om de är apor är det inte kulturellt betingat. Hänger du med i våran konversation alls?

JAg hänger med men vad är skillnaden mellan oss och apor när det kommer till det? Enda skillnaden är hur vi yttrar oss och om vi ska snacka kulturellt så blir det snarare att man döljer det i dagens samhälle och det handlade väl om att det var "onaturligt". Jag utövar min yttrandefrihet och argumenterar emot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Claws:

JAg hänger med men vad är skillnaden mellan oss och apor när det kommer till det? Enda skillnaden är hur vi yttrar oss och om vi ska snacka kulturellt så blir det snarare att man döljer det i dagens samhälle och det handlade väl om att det var "onaturligt".

Jag tvivlar på att apor har kutlur i samma utsträckning som oss, då de även om de är sociala djur inte har ett samhälle i samma utsträckning som människorna.

Claws:

Jag utövar min yttrandefrihet och argumenterar emot.

... HOOKAY, när har jag sagt att du inte får det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kul med folk som skrivit i den här tråden men finns det verkligen inga fler skäl till att homosexualitet är fel? Har ju bevisats att hur många djur som helst är gay så argumentet att "i naturen gör man inte så" håller ju inte...


   
SvaraCitera

Claws:

Kan man inte säga då det förekommer även i djurskläktet så naturligt är det i alla högsta grad!

Men fortfarande, vad gör det för skillnad om det är apor eller människor? Djur som djur! Det kan ju ändå vara något biologiskt fel! Alltså onaturligt. Vem vet?

Warwolt:

Precis som man inte kan "födas stark" eller "födas snabb" tror jag inte att man "föds gay".

Jag håller med. Jag tror sexualitet är något man utvecklar senare, inget man föds med. Just därför finns det flera sexuella läggningar än bara heterosexualitet.


   
SvaraCitera

Gunvald:

Därför att man+kvinna är det naturliga [smile]

Jag antar att det du relaterar till är "man+kvinna är enda möjligheten till fortplantning" ? Och om det nu är det du menar, så är din anledning till att homosexualitet är fel pga. att två individer med samma kön inte kan skaffa avkomma. Och i sådana fall så bör du även mena att alla former av sex som inte är till för att skaffa barn är "fel" ? Och om vi ska gå riktigt långt, så menar du att allt här i livet, som inte går ut på fortplantning, är fel? Har jag förstått dig rätt?


   
SvaraCitera