Aviseringar
Rensa alla

Varför är jag så ful


Ämnesstartare

Jag har alltid tyck att jag är ful, jag har finnar och är fet, jag får nästan aldrig höra att jag är fin (förutom mina närmaste vänner)

jag mår sjukt dåligt över att jag ser ut som jag gör,När ja ska lägga ut bilder på tex insta så måste jag ta typ 100 kort innan jag blir nöjd, och sen måste ja redigera så inte finnarna syns

Får aldri komentarer om att jag är fin även om jag anstränger mig

när ja tittar på mina andra kompisar är alla så smala och perfekta och fina

dem får alltid massa fina komentarer hur söta och fina de är

Mår dåligt varje dag

Vad ska ja göra ?


   
Citera

alla tycker att alla andra ser bättre ut än dem själva, sluta jämföra dig så mycket och fokusera på bra saker med dig själv


   
SvaraCitera

Du är inte ful. Så fort vi sa att du inte var fet i den tråden, så kommer denne tråd.. Vad är nästa tråd? "Varför är jag så dum".. Kan du inte göra någon positiv tråd istället? Typ "Varför är jag så rolig" eller nåt? Blir ju nästan deppig av att bara höra sånthär


   
SvaraCitera

Du får en kommentar här: Du är söt, fin och prefekt vikt Glad


   
SvaraCitera

Jag håller med Xuzkie!Hjärta


   
SvaraCitera

Utseende är inget man kan mäta, ingen är ful eller snygg.


   
SvaraCitera

jag vet inte varför du är ful


   
SvaraCitera

Arbeta med din självkänsla så kommer du inte ens behöva få kommentarer för att känna dig fin.


   
SvaraCitera

Skönhet ligger i betraktarens ögon.
Alla tycker olika om vad som är attraktivt, så du borde jobba på din självkänsla. 


   
SvaraCitera
GraGo

Är det du på bilden så är du inte ful.


   
SvaraCitera
Lhoke

Två saker:

Du är jättesöt på bilden.

Det finns ett ordspråk, "gräset är grönare på andra sidan staketet". Alla personer har sina brister. Du kanske tycker att du har brister på utseendet när alla andra är snygga, men jag lovar att minst hälften av dina vänner vill ha vissa saker som du har, t.ex. ditt hår (bara ett exempel). ALLA har något de är missnöjda över. Finnar är normalt, bara duscha ofta med tvål och använd ansiktskräm varje morgon och kväll så förminskas antalet finnar. Som sagt... du är inte ful, du är snygg 😉


   
SvaraCitera

..........,,,,


   
SvaraCitera

Du är ju jättesöt! Men förstår att det är jobbigt. När man är ung är man osäker på vem man är och det gör att man jämför sig med andra. Jämför man sig med andra resulterar det i nedstämdhet. Så försök att bara inte bry dig om andra. Vet att det är svårt, men det kommer också med åldern. Du är inte ensam om att känna såhär! 


   
SvaraCitera

Om det är du på bilden så är du ju super söööt!!!! Själv tycker jag att mulliga tjejer är sjukt snygga och vem bryr sig vad andra tycker! Du är säkert är helt underbar människa och det är dags för dig att börja tycka det själv, så länge du gillar dig själv spelar det ingen roll om vad andra tycker eller hur andra ser ut för det hjälper inte att börja jämföra sig med andra. Alla har sina tider så man "hatar" sig själv men det är bara att muntra upp sig själv för du slösar bara tid med att komma på massa komplex. Alla har komplex men det är bara att leva med dem för det är dem som gör en unik! 


   
SvaraCitera
Saga
 Saga

normerna på hur man ser ut i dagens samhälle är inte fina ska jag börja med.. men iaf, som flera andra säkert har sagt tidigare, o nu vill jag VERKLIGEN INTE att du ska få någon slags ångest eller liknande, men träna har aldrig varit skadligt (i viss mängd såklart!), typ som lättare styrkeövningar som tränar kroppen och får bort lite av allt fett liksom. Jag har haft samma problem som dig o tillslut när man har tränat upp sin självkänsla också mår man faktiskt bra! tillslut hittar man något man tycker om med sig själv. Ställ dig framför spegeln och nämn minst 2 saker du gillar med dig själv, kanske dina ögon eller ditt leende, det kan vara vad som. Och nu vill jag inte att det ska sluta i tårar för att du inte kommer på något men något finns alltid! o sen om du har problem med din hy tycker jag att du ska pröva Basiron, det bästa jag någonsin prövat! o jag lovar dig, jag har prövat allt! googla lite om det så får du veta mer om det! O btw, om det är du på bilden så ska du veta att du är jätte fin 🙂 


   
SvaraCitera