Aviseringar
Rensa alla

Varför är kvinnor mer attraktiva än män på arbetsmarknaden inom servicesektorn?


mens
 mens

White & Toxic:

Hur är detta roligt? Först kritiserar du könsrollerna, därefter lyfter du fram kvinnan som det omhändertagande könet.. Du låter ganska kritisk inställd till män själv.

Nu läste du nog lite knasigt här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

White & Toxic:

Skulle du säga att kvinnors lägre löner är den stora orsaken till att de är mer eftertraktade då företagen kan göra större besparingar eller som ägare till dem ta ut högre lön? 

nä, tror det först och främst beror på att tjejer instinktivt upplevs som trevligare och mer inbjudande överlag. och människor generaliserar. det tillhör beslutsfattande.

finns såklart massa killar som också passar bra i service men att utfallet ser ut som det gör är inte så konstigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan man få läsa eran rapport?
Gärna även CV:n
Låter väldigt intressant för kvällen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens:

Nu läste du nog lite knasigt här.

Hur löser vi problemen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

imafckprick:
Kan man få läsa eran rapport?
Gärna även CV:n
Låter väldigt intressant för kvällen. 

Vi håller på att förhandla med TT för tillfället, jag återkommer med materialet om de ej uppvisar något intresse!


   
SvaraCitera
mens
 mens

White & Toxic:

Hur löser vi problemen?

Vi måste tänka mer på individnivå och förändra samhällets syn på kön och könsroller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens:

Vi måste tänka mer på individnivå och förändra samhällets syn på kön och könsroller.

Jag håller med. På vilket sätt gör vi det bäst?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för att det är billigare att anställa kvinnor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

White & Toxic:

Jag håller med. På vilket sätt gör vi det bäst?

vi låter bli att förneka våra skillnader och slutar hata män och allt som förknippas med dem hela tiden Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

vi låter bli att förneka våra skillnader och slutar hata män och allt som förknippas med dem hela tiden Tumme upp

Vilka är de starka skillnaderna? Oavsett om det skulle röra sig om något sådant överlag finns det personer som ej berörs. Hur vill du hjälpa dem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

White & Toxic:

Vilka är de starka skillnaderna?

äsch hårddrog det lite. Men.. förresten, ditt användarnamn.. Hm, jag anar ugglor i mossen


   
SvaraCitera
mens
 mens

White & Toxic:

Jag håller med. På vilket sätt gör vi det bäst?

Det blir nog svårt att ändra folks attityder bara sådär. Först måste man väl locka män att söka sig till vårdyrken och kvinnor till andra yrken för att bredda deras vyer. Det är inte längesedan sjuksköterskeyrket var endast för tjejer t ex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens: Först måste man väl locka män att söka sig till vårdyrken och kvinnor till andra yrken för att bredda deras vyer.

men du, i jämställda länder som våra i skandinavien är könsfördelningen ojämnare inom sådana yrken än i andra mindre civiliserade länder, visst är det intressant?! Tumme upp När folk får göra sina egna val..


   
SvaraCitera
mens
 mens

Tickstart:

men du, i jämställda länder som våra i skandinavien är könsfördelningen ojämnare inom sådana yrken än i andra mindre civiliserade länder, visst är det intressant?! Tumme upp När folk får göra sina egna val..

där har de dock inte så mycket till val än att ta vad som bjuds. dock är ju kvinnorna fortfarande överrepresenterade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens:

där har de dock inte så mycket till val än att ta vad som bjuds. dock är ju kvinnorna fortfarande överrepresenterade.

ne men precis. När folk själv får välja så väljer de så som det ser ut just nu. 


   
SvaraCitera