Aviseringar
Rensa alla

varför är många ungdomar omogna


Ämnesstartare

som ni ser vad rubriken lyder.   90 procent av ungdomar jag har träffat från min ålder till yngre är så jäkla omogna. antagligen  ska dom knarka röka knulla runt eller dryga  med folk eller så är dom jävligt fega och snackar skit.  kan berätta har 4 kompisar totalt i min ålder som är  nonting och ha  resten stöter man bort för dom beter som trams. går u inte ens att skaffa flickvän i den här åldern suck kan inte folk vara rakt på sak och se hur dom behandlar sig själva och och andra ......  skriv vad ni tycker  

cheers... gondoix

skrivet av en 16 åring


   
Citera

Ni är inte fullvuxna än, så det ligger i er natur i guess.........  Vänta 9 år så ska du få se på andra bullar. 


   
SvaraCitera

de e moget att knarka å röka å knulla. bara stora kids som vågar göra det Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON  kan ersänna dom ungdomar jag har träffat har jag varit mer mognare   beter mig allmänt vuxen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:
de e moget att knarka å röka å knulla. bara stora kids som vågar göra det Blink

knappast  😉


   
SvaraCitera

omogna människor, jag har blivit kallad omogen pga mitt beteende, för att jag hellre skojar till saker än tar det allvarligt. Det har aldrig betytt att jag är omogen men jag vet inte hur jag ska agera i en situation när det t.ex. förväntas sympati jag inte kan ge.

Människor som stämplar folk som omogna kan inte skilja på idioti och vad det innebär att vara äldre, mognare i sina uttal, livssyn etc. Vilket i sig är helt tekniskt omoget


   
SvaraCitera

Gondoix:
som ni ser vad rubriken lyder.   90 procent av ungdomar jag har träffat från min ålder till yngre är så jäkla o mogna. antagligen  ska dom knarka röka knulla runt eller dryga  med folk eller så är dom jävligt fega och snackar skit.  kan berätta har 4 kompisar totalt i min ålder som är  nonting och ha  resten stöter man bort för dom beter som trams. går u inte ens att skaffa flickvän i den här åldern suck kan inte folk vara rakt på sak och se hur dom behandlar sig själva och och andra ......  skriv vad ni tycker  

cheers... gondoix

skrivet av en 16 åring

vad är det som är omoget med det här? jag tycker att det är mer omoget att som sextonåring hävda att andra i ens ålder är omogna, och att dessutom särskriva och hitta på ett eget system för att räkna ut antalet procent som beter sig på ett visst vis.


   
SvaraCitera
Bakric

1. Vad är mogen?

2. Hur mogen är du själv?

3. Är det moraliskt försvarbart att förvänta mer av andra än vad man själv kan erbjuda?


   
SvaraCitera

tonåren är när man går från barn till vuxen. thats pretty much it


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

vad är det som är omoget med det här? jag tycker att det är mer omoget att som sextonåring hävda att andra i ens ålder är omogna, och att dessutom särskriva och hitta på ett eget system för att räkna ut antalet procent som beter sig på ett visst vis.

ja för att man märker så här har du  suttit i skit nongång   för ungdomar fryser ut folk behandlar andra skit för att nonting som är annolunda  det är cirka 90 procent av ungdomarna jag har träffat  mellan 14 - 16 år   för det är så ska man umgås med dom så ska det antagligen vara grupptryck eller någonting annat den här tråden är till för teckniset menat att se hur människor behandlar varandra 

och nej jag har inte gjort ett eget system jag går på livs erfarenheter ...


   
SvaraCitera

Gondoix:

ja för att man märker så här har du  suttit i skit nongång   för ungdomar fryser ut folk behandlar andra skit för att nonting som är annolunda  det är cirka 90 procent av ungdomarna jag har träffat  mellan 14 - 16 år   för det är så ska man umgås med dom så ska det antagligen vara grupptryck eller någonting annat den här tråden är till för teckniset menat att se hur människor behandlar varandra 

och nej jag har inte gjort ett eget system jag går på livs erfarenheter ...

jag tycker inte heller att det är okej att frysa ut folk, men jag tror inte att det beror på omognad, snarare okunnighet och trångsynthet. jag undrar varför du anser att knulla, röka och knarka är omoget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bakric:
1. Vad är mogen?

2. Hur mogen är du själv?

3. Är det moraliskt försvarbart att förvänta mer av andra än vad man själv kan erbjuda?

1 mogen är  när man beter sig inom den normala gränsen behandlar varandra bra  och inte beter sig som nån som bara vill ha uppmärksamt het hela tiden
 2  kan påstå att jag är  ganska mogen  för att jag har lärt mig och se hur samhället funkar
3 jag har förväntat mig mycket  av folk som sen visar att mycket är skit  till.ex folk snackar skit om dig eller andra ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

jag tycker inte heller att det är okej att frysa ut folk, men jag tror inte att det beror på omognad, snarare okunnighet och trångsynthet. jag undrar varför du anser att knulla, röka och knarka är omoget.

för att röka är  ett sätt att visa sig  utalet cool på bara fånigt

knark skadar sätter en i problem och  kommer paja livet för en

så allmänt fjortis beteende  den här tråden är till för att få folk att öppna ögona


   
SvaraCitera

Gondoix:

för att röka är  ett sätt att visa sig  utalet cool på bara fånigt

knark skadar sätter en i problem och  kommer paja livet för en

så allmänt fjortis beteende  den här tråden är till för att få folk att öppna ögona

många röker för att det är gott och lugnande
det finns olika sorters knark, mycket är ofarligt i rätt mängd
du svarade inte på varför det är omoget att knulla
anser du att vuxna som röker, knarkar och knullar är omogna?


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

för att ungdomar är just ungdomar, lite al dente i huvudet.

Tyvärr går en hel del saker inte att skylla på omognad, att behandla andra som man själv vill bli behandlad, vara rak på sak och annat sånt där trevligt verkar i det närmsta vara hyckleri.


   
SvaraCitera