Aviseringar
Rensa alla

Varför är psykvården så dålig?


Ämnesstartare

Psykvården har aldrig varit bra. Det beror högst troligt på att psyket fortfarande är ett så okänt ämne för oss. Vi vet mycket tror vi, men om vi vetat så mycket hade troligen inte våra mentalsjukhus varit överfulla.

Nu äcklas vi och ruggar tillbaka när vi ser vilka metoder man använde för att bota mentalt sjuka för bara 40 år sen. Om 40 år kommer våra barn högst troligt se på oss på samma sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

"åååå soc är så dåligt".

Fast det stämmer i de flesta fall inte. Bara för att ungdomarna ska ha nått att klaga på.

ska du komma hem till mig en sväng så vi kan prata lite om soc. Sen kan du få tycka sådär [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Besparingar, fel folk som jobbar där etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att psykiatrin både i behandlingsmetod och diagnostik eftersträvar att följa samma medicinska metod som övriga medicinska grenar, vilket är olämpligt när man behandlar och utreder människans psyke. Det är inte bara olämpligt, det är omöjligt.
På grund av detta saknar psykiatrin helhetsperspektiv och dess åtgärder behandlar symtomen, sällan orsakerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

ska du komma hem till mig en sväng så vi kan prata lite om soc. Sen kan du få tycka sådär [smile]

Sure [y]

Har varit i kontakt med soc för att jag inte bodde hos mina föräldrar när jag va under 18, dom va skittrevliga och ställde upp. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

dess åtgärder behandlar symtomen, sällan orsakerna.

Tråkigt! Om man käkar medicin mår man ju förhoppningsvis bättre, men man behandlar som sagt inte orsakerna till att en person mår dåligt. Psykologer kan ju arbeta så att man ändrar beteende och tankar, men det finns ju terapi där man pratar om barndom etc. Det är väl ganska individuellt vad man vill ha..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Har varit i kontakt med soc för att jag inte bodde hos mina föräldrar när jag va under 18, dom va skittrevliga och ställde upp.

Jahaaaa, men då vet du ju hur det fungerar för alla andra överallt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Jahaaaa, men då vet du ju hur det fungerar för alla andra överallt.

Näe givetvis inte, men alla påstår att det är dåligt även dem som inte varit i kontakt med soc eller psyk så jag tycker att det finns anledning att vara lite egen och tycka själv och inte bara lyssna på alla fjortisar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Näe givetvis inte, men alla påstår att det är dåligt även dem som inte varit i kontakt med soc eller psyk så jag tycker att det finns anledning att vara lite egen och tycka själv och inte bara lyssna på alla fjortisar.

tycker inte det är så? [crazy] att alla som inte varit i kontakt med dem har en åsikt om dem.. är väll snarare så om typ skolmaten

kan ge min + på hatsidan av soc btw, vidrig känslokallhet de sätter på sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Näe givetvis inte, men alla påstår att det är dåligt även dem som inte varit i kontakt med soc eller psyk så jag tycker att det finns anledning att vara lite egen och tycka själv och inte bara lyssna på alla fjortisar.

Brukar du fråga folk som påstår det om de varit i kontakt med psyk eller soc själva eller gissar du bara?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker dock det är viktigt att understryka att psyk + soc kan vara till en väldigt stor hjälp och det är värdefullt att det finns till, så man ska ej strunta i att kontakta dem bara pga andras skräckhistorier, funkar inte så överallt, vården i sthlm t.ex. har jag väldigt positiva erfarenheter av ang. psyk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Brukar du fråga folk som påstår det om de varit i kontakt med psyk eller soc själva eller gissar du bara?

När någon säger nått dåligt om något brukar jag jämt fråga om den själv gjort det eller varit där. De flesta säger, näe, men min kompis har. Eller, nä men man hör väl hur det går till.


   
SvaraCitera

Tror inte det är så lätt att vara psykolog, minfucker.. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

szfgjdf:

Tror inte det är så lätt att vara psykolog, minfucker..

finns bra och det finns dåliga, dom flesta här har väl vart till bup där alla jag träffat är dumma amatörer

jag överdriver inte, jag kan göra bättre ändem


   
SvaraCitera

BadAssLezbo:

finns bra och det finns dåliga, dom flesta här har väl vart till bup där alla jag träffat är dumma amatörer

jag överdriver inte, jag kan göra bättre ändem

Har också varit på BUP i ca 4 år [bigsmile][bigsmile][bigsmile]
Den enda som var bra var en MANLIG psykolog. Ååh män [love]


   
SvaraCitera