Aviseringar
Rensa alla

Varför är Stockholm en dålig stad att flyta till?


Ämnesstartare

Asha:

Aha, fast givet att man kan flytta ditt. 
Är ju bra?
Aha, äre så? 
Aha, är ju bra? Har inte ens bil mohahahah ! 

Har man boende fixat så finns det inget negativt. Toppklass på kollektivtrafiken, extremt fint, stort utbud av konserter/teatrar/museum, stort utbud av nattklubbar/restauranger.Ett minus är väl att trafiken anses som svår att köra i för folk från landet som flyttar hit pga så mycket bilar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:
hipsters

I Sthlm? Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

så äre, jävligt bitter stämning överlag också! Kanske mest är i innerstan osv though, aldrig varit i någon förort till sthlm tror jag, kan tänkas att det hänger trevliga människor där!

Eh va..... Bitter stämning? Jag har varit i princip varenda svensk stad som finns och det är snarare sämre stÄmning i de mindre städerna där folk pratar illa om en bakom ryggen om man inte kommer därifrån.

Miljonprojektsförorterna suger, ingen trevlig stämning där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Timmmmmmmmmm:

Eh va..... Bitter stämning? Jag har varit i princip varenda svensk stad som finns och det är snarare sämre stÄmning i de mindre städerna där folk pratar illa om en bakom ryggen om man inte kommer därifrån.

Miljonprojektsförorterna suger, ingen trevlig stämning där.

Aha, vilka delar i Stockholm är nice? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Små städer äger! Cool


   
SvaraCitera
Åtta

Asha:

Mm, hur mycket kostar en etta? 

Beror väldigt mycket på var någonstans du bor. Huruvida det är en bostadsrätt eller hyresrätt, etc. Men om jag kilar in på Blocket Bostad (smygreklam) och söker på ettor till salu i Stockholm så ligger de kring 2 miljoner inne i stan. Om du hyr en etta så kan du hamna mellan 3000-10000 i månaden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Timmmmmmmmmm: Eh va..... Bitter stämning?

överklasshora 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Ahh okej, jo kan tänka mig det, folk är sjukt cyniska och så? 

naa, men de verkar så sura bara..  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

naa, men de verkar så sura bara..  

Aha, inte emot mig iaf :O 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Aha, vilka delar i Stockholm är nice? 

Jag tycker Djurgården är finast, jättefin natur och massor med sekelskiftsvillor. Dock bor bara de rikaste där. Men alla områden är beboeliga i Stockholm, vi snackar inte Parisförorter här.Jag hade dock undvikit Rinkeby, Tensta, Fittja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

överklasshora 

ICA-Jerry 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mycket folk som hetsar fram på gatorna många av dom jobbar förmodligen som mäklare eller reklamare. I övrigt en klart vacker stad med mycket konserter, sköna butiker och fina byggnader.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Mycket folk som hetsar fram på gatorna många av dom jobbar förmodligen som mäklare eller reklamare.

för att inte tala om osynliga taffsare. dock är sthlm skönast en fyllig fredagsnatt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Timmmmmmmmmm:

ICA-Jerry 

Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Aha, inte emot mig iaf :O 

vart är du uppväxt då?


   
SvaraCitera