Aviseringar
Rensa alla

varför är svensk film så jävla medelmåttig nuförtiden?


Ämnesstartare

och varför är alla etablerade medelåldriga skådespelare så dåliga och utan dialekt vilket tar bort allt verklighetstroget?


   
Citera
Ämnesstartare

1. Du är kräsen

2. Alla har helt enkelt inte dialekt ens i verkligheten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om kräsenhet är att vilja känna med personerna i filmen.
väldigt få personer saknar dialekt

Tjohej:
1. Du är kräsen

2. Alla har helt enkelt inte dialekt ens i verkligheten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att svensk film är generellt sätt anpassad för lantisar som inte orkar tänka längre än att Lena Endre vänstrar med Micke Persbrandt, och sen blir ensamstående mamma. Supply and demand kallas det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tamburinmannen:
För att svensk film är generellt sätt anpassad för lantisar som inte orkar tänka längre än att Lena Endre vänstrar med Micke Persbrandt, och sen blir ensamstående mamma. Supply and demand kallas det.

vill inte tro. hur kan man uppfyllas av sådan meningslöshet?

precis min känsla och riktning, samt att jag faktiskt tänkte på endre specifikt när jag skrev


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

precis min känsla och riktning, samt att jag faktiskt tänkte på endre specifikt när jag skrev

Lutade mot Pernilla August först men kom sen på att hon är lite för international eftersom hon var med i Star Wars, även om det var den sämsta filmen i serien och hennes performance sög penis.


   
SvaraCitera
reben

e du full på internet nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

vill inte tro. hur kan man uppfyllas av sådan meningslöshet

Jantelagen rulez.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
e du full på internet nu

nej, sitter här och får ångest av guldbaggegalan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92: och varför är alla etablerade medelåldriga skådespelare så dåliga och utan dialekt vilket tar bort allt verklighetstroget?

Tycker att Svensk film aldrig har varit riktigt bra, är inget nytt fenomen. Dock så har den nog blivit sämre med åren. 

Danskarna är som exempel i mitt tycke väldigt mycket bättre på att göra film. De lyckas skapa en helt annan atmosfär där det känns som att det som händer i filmen faktiskt händer på riktigt. De flesta svenska filmer känns bara som en dålig fars på verkligheten. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jägaren 2 var rätt vass..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Tycker att Svensk film aldrig har varit riktigt bra, är inget nytt fenomen. Dock så har den nog blivit sämre med åren. 

Danskarna är som exempel i mitt tycke väldigt mycket bättre på att göra film. De lyckas skapa en helt annan atmosfär där det känns som att det som händer i filmen faktiskt händer på riktigt. De flesta svenska filmer känns bara som en dålig fars på verkligheten. 

om vi ska tala de närmaste 10 året finns ett fåtal riktigt bra filmer som gjorts av konstnärliga skäl istället för att stryka publiken medhårs: låt den rätte komma in, dokumentärfilmen searching for sugarman(om det nu skall räknas, vilket jag tvingar det att göra då det inte finns så många att välja på), och lilja 4-ever.

eviga klassiker är exempelvis mästerverket Persona eller En kärlekshistoria.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92: eviga klassiker är exempelvis mästerverket Persona eller En kärlekshistoria.

Mitt Liv Som Hund får du inte glömma! Låt Den Rätte Komma In hade jag jävligt svårt för pga. b-effekter. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Invandrarna, såklart. Sverige lägger jättemycket pengar på invandrare så vi har tyvärr inte något över till annat. 

För bra svensk film, rösta på SD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol


   
SvaraCitera