Aviseringar
Rensa alla

Varför är svenskar så rädda för sina grannar?


Ämnesstartare

Satt och flummade runt lite i huvudet bland mina tankar. Det var då det plötsligt slog mig att svenskar är förjävla rädda för sina grannar. Grannarna låser sina dörrar fast de är hemma. Man vill ju inte ha besök av någon granne. För man vet ju aldrig vad de ska hitta på?[surprised]

Tänk om man istället umgicks med sina grannar, vad pengar man skulle kunna spara in. Om man vill låna en sak som man använder max en gång i livet istället för köper en.

Eller om man har barn och måste ha barnvakt så låter hellre svenskar hyra en barnvakt för 500kr istället för att skicka över barnen till grannen. Varför lever vi i ett så osocialt samhälle?


   
Citera
Ämnesstartare

Då skulle jag nog lära mig polska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Då skulle jag nog lära mig polska.

Precis och alldeles gratis, samt polska maträtter[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

Eller om man har barn och måste ha barnvakt så låter hellre svenskar hyra en barnvakt för 500kr istället för att skicka över barnen till grannen

Samma anledning till att svenskar missbrukar ordet "tack" och tar med sig lakan när de ska sova över; De avskyr att stå i skuld till någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra fråga. Det skulle faktiskt underlätta en hel del. Jag har bott med samma granne bredvid min lägenhet i runt 7 år nu om jag minns rätt, och vi pratar nästan aldrig (bara lite i trappen då och då).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

Precis och alldeles gratis, samt polska maträtter

Fast jag tycker om att äta mackaroner och köttbullar.
Sen kan man ju ha gruppsex, jag och åtta polacker. Får man kanske sjukdomar på köpet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mina grannar är rasister och alkoholister. 😛
Gud dom är så patetiska. 😀


   
SvaraCitera

Min granne är faktiskt läskig.
Vi har bott här i nästan tio år, och han har bara sagt "Mh" en gång till min pappa när de skottade snö samtidigt och pappa kommenterade att det var mycket snö.
Fast, sen är han ju norrlänning också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Samma anledning till att svenskar missbrukar ordet "tack" och tar med sig lakan när de ska sova över; De avskyr att stå i skuld till någon.

Något sånt skulle aldrig falla mig in att göra.

Tennsoldaten:

Bra fråga. Det skulle faktiskt underlätta en hel del. Jag har bott med samma granne bredvid min lägenhet i runt 7 år nu om jag minns rätt, och vi pratar nästan aldrig (bara lite i trappen då och då).

Varför inte bara gå över och fråga om ni ska se på TV?

Harpyja:

ast jag tycker om att äta mackaroner och köttbullar.
Sen kan man ju ha gruppsex, jag och åtta polacker. Får man kanske sjukdomar på köpet.

hehe jag lovar dig att de kommer låta dig få äta makaroner och köttbullar ändå. Men använd kondom då.

emery:

Mina grannar är rasister och alkoholister. 😛
Gud dom är så patetiska. 😀

hehe det kan jag förstå allt. men inte alla väl?

Capture:

Min granne är faktiskt läskig.
Vi har bott här i nästan tio år, och han har bara sagt "Mh" en gång till min pappa när de skottade snö samtidigt och pappa kommenterade att det var mycket snö.
Fast, sen är han ju norrlänning också.

Ja men det är väl en granne? Han är väl knappast farlig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

Något sånt skulle aldrig falla mig in att göra.

Men så är du nog inte heller en genomsnittlig Svensson.


   
SvaraCitera

SebastianE:

Ja men det är väl en granne? Han är väl knappast farlig?

Nä, men han verkar vara högt asocial.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Men så är du nog inte heller en genomsnittlig Svensson.

Jag borde vara det eftersom jag hetr Andersson, äter svensk mat, lever på minimumlön och bor i en lägenhet som är byggd på sextiotalet.
Men ändå tar jag aldrig med mig lakan eller säger tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

hehe det kan jag förstå allt. men inte alla väl?

Nejnej^^ resten är soft! <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bodde förut bredvid två mördare. konstigt att man håller avstånd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Samma anledning till att svenskar missbrukar ordet "tack" och tar med sig lakan när de ska sova över; De avskyr att stå i skuld till någon.

En sann människa! [cry][love]


   
SvaraCitera