Aviseringar
Rensa alla

varför är um så vänster?


Ämnesstartare

skämmigt att hänga på um, högermänniskor är känsliga för sånt


   
SvaraCitera
frukt

Buddah:
”Den som inte är röd när han är ung har inget hjärta. Den som inte är blå när han är gammal har ingen hjärna.”

pappa-quote number one


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla är kommunister tills de får pengar.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

en föds vänster och dör höger


   
SvaraCitera
Kudhos

För det är en fin teori men ingen har upplevt det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: men majoriteten är snarare egoistiska.

vi har några rätt stora egobollar men majoriteten är väl ändå rätt ickeego


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
För det är en fin teori men ingen har upplevt det.

är vänster en fin teori? vilken teori då? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: För att allt annat är att bedra sig.

och det är inte som att ungdomar är särskilt bra på att bedra sig själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

durga:
och det är inte som att ungdomar är särskilt bra på att bedra sig själva.

Jodå, det var väl mer ett svar på varför man är vänster ö.h.t.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni som säger "eego hehe" ja det är verkligen ego att vilja ha rättvisa och jämlikhet för alla. Flera umare och människor överlag som är vänster skulle absolut tjäna mer på att vara höger än vänster, men väljer ändå vänster. S3ON du själv baserar dina politiska åsikter och prioteringar utifrån dina egna behov, vf kasta sten i glashuset och ropa ego? Jag hade nog inte stött darwinistiska ideologier öht om jag vore du, och du vet nog själv varför.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:
Ni som säger "eego hehe" ja det är verkligen ego att vilja ha rättvisa och jämlikhet för alla. Flera umare och människor överlag som är vänster skulle absolut tjäna mer på att vara höger än vänster, men väljer ändå vänster. S3ON du själv baserar dina politiska åsikter och prioteringar utifrån dina egna behov, vf kasta sten i glashuset och ropa ego? Jag hade nog inte stött darwinistiska ideologier öht om jag vore du, och du vet nog själv varför.

tråden handlade mer om varför de som dras till sidan just är vänster, men de flesta ungdomsforum kanske är så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:

tråden handlade mer om varför de som dras till sidan just är vänster, men de flesta ungdomsforum kanske är så

Vänstermänniskor dras till vänstermänniskor etc. Sen är flera ungdomar odag mer öppensinnade och samhällskritiska än vad man var förut kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:

Vänstermänniskor dras till vänstermänniskor etc. Sen är flera ungdomar odag mer öppensinnade och samhällskritiska än vad man var förut kanske.

dom kan ju knappast veta att ungdomar.se är vänster innan dom reggar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Jodå, det var väl mer ett svar på varför man är vänster ö.h.t.

trodde bättre om dig än så. var lite mer cynisk! även vänstermänniskor är fula människor.

om man frågar gemene hen så är det väl i alla fall inte den förklaringen som är vanlig att höra. människor som lever i detaljnivå tänker av någon anledning väldigt ofta också i detaljnivå. det är många andra i den här tråden som lyckats ge ganska bra uppskattningar av de väldigt enkla svar folk brukar ge när man frågar dem varför de tillhör vänstern.

men en kanske kan ha den övertygelsen för att en saknar nödvändigt bedrägeri för att tycka något annat, samtidigt som en en saknar tillgång till den rätta anledningen och istället tror på rationaliseringar som att "de andra är dåliga och jag är så empatisk".

de som verkligen tänker "för att allt annat är att bedra sig" är ju pragmatiker och pragmatiker är inte direkt vanliga bland unga vänstermänniskor. tyvärr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:

dom kan ju knappast veta att ungdomar.se är vänster innan dom reggar?

Man stannar när man trivs kanske :pp


   
SvaraCitera