Aviseringar
Rensa alla

Varför är unga invandrare ofta så dryga?


Ämnesstartare

Stenkastning.

Tror säkert att det finns dryga väktare men det krävs inte något dryget från denne innan en blatte kommer fram med någon jäkla kommentar.

Så sent som förra veckan hade jag en kille som gick förbi med två vänninor med barnvagn! "kolla en jäkla svennevakt har de här haha".
För att sedan gå vidare ner i hörnet och avsides bryta upp luckan till rädda barnen stapeln medans de två kvinnliga höll utkik.[confused]

Konstigt nog har jag aldrig sett en svenne bete sig så.


   
SvaraCitera

riverman:

Stenkastning.

Så du har sett en person ifrån folkgrupp x göra en grej som du inte har sett personer ifrån folkgrupp y göra, därför är folkgrupp x<y säger du.

[schism hävdar att logiken är felaktig //variabel]


   
SvaraCitera

jag tycker oftare att ~invandrare är trevligare än svenskar. damn vad jag är trött på dessa trådar, alltid samma bullshit.


   
SvaraCitera

riverman:

Hur kommer det sig att unga invandrare, då oftast killar, alltid ska mucka och vara allmänt dryga?

det beror nog på allt skit dom har varit med om


   
SvaraCitera

riverman:

Hur kommer det sig att unga invandrare, då oftast killar, alltid ska mucka och vara allmänt dryga?

Jag tycker mer att såna här, unga etniskt svenska killar, utmärks för att mucka:

skinnskallar_399544w.jpg


   
SvaraCitera

riverman:

Nästan som om de skäms mer för sina busiga barn än vad invandrar föräldrar gör.

Vi bor i Sverige. Allt är pinsamt för oss som kommer härifrån.


   
SvaraCitera

Finns det f.ö. någon yrkeskår som har värre rykten om sig än väktare?
[bigsmile]

Präster räknas ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lille_Marx:

Jag tycker mer att såna här, unga etniskt svenska killar, utmärks för att mucka:

Vilket de inte gör då eller?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

schism:

Så du har sett en person ifrån folkgrupp x göra en grej som du inte har sett personer ifrån folkgrupp y göra, därför är folkgrupp x<y säger du.

En så otroligt korkad och naiv logik har jag inte sett på länge, tack för den.

Säger att ser man folkgrupp x göra saker om o om o om igen så blir man naturligt misstänktsam mot dessa.


   
SvaraCitera

riverman:

Säger att ser man folkgrupp x göra saker om o om o om igen så blir man naturligt misstänktsam mot dessa.

Vänd på saken och byt ut x emot väktare, och ditt resonemang förkastar alla som jobbar inom din yrkeskår. Det är som att anta att alla/de flesta väktare är rötägg för att vissa är det, ser du inte hur resonemanget haltar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Naib:

riverman: Är inte rasistisk

Riiiight.

Nä faktiskt inte du. Några av mina bästa polare är invandrare, syftar mer på attityden som vissa har.


   
SvaraCitera

riverman:

Nä faktiskt inte du. Några av mina bästa polare är invandrare, syftar mer på attityden som vissa har.

Grejen är att du lägger mer märke till dom som är stökiga än dom som är skötsamma, det sker utan att du tänker på det.


   
SvaraCitera

som vanligt spårar dessa trådar ut, men jag har rensat upp (snart). dock kommer tråden låsas så fort en massa crap skrivs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

Vänd på saken och byt ut x emot väktare, och ditt resonemang förkastar alla som jobbar inom din yrkeskår. Det är som att anta att alla/de flesta väktare är rötägg för att vissa är det, ser du inte hur resonemanget haltar?

Jaha men allt det där förklarar ju fortfarande inte varför huvud delen av alla som ska tjafsa är invandrare (från se tidigare). Och nej jag är inte ett rötägg till väktare som ska vara dryg mot allt och alla. Räcker ju att bara stå där så kommer de fram.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

schism:

Grejen är att du lägger mer märke till dom som är stökiga än dom som är skötsamma, det sker utan att du tänker på det.

Ööh ja?[confused]


   
SvaraCitera

En teori är att många invandrare annamat attityden från den amerikanska ghetto-kulturen.


   
SvaraCitera

de invandrare jag känner och är vän med är typ som jag

lite snyggare hudfärg bara


   
SvaraCitera