Aviseringar
Rensa alla

Varför är unga svenska tjejer så slampiga?


Ämnesstartare

"Jag vill ha hela dig och din kropp

och du får spela tvspel samtidigt om du vill"

Liknande meddelande får jag av tjejer som jag mött enstaka gånger, i åldern 14-18 år. Nu för tiden så nöjer jag mig att internet eller sms-ragga och ha lite kul, men går aldrig hela vägen att träffa dem igen, åtminstone inte för att göra något så fånigt som att ha sex med dem. Men jag vet att de ofta menar allvar eftersom att jag var ganska slampig när jag var yngre och inte hade några problem med att hooka tjejer, speciellt inte efter att ha pratat med dem över internet.

Men varför GÖR tjejer såhär? Visserligen så är jag charmig, men jag är verkligen inte vad man skulle kalla för snygg. Så varför verkar en stor del av Sveriges unga tjejer vara så sjukt benägna att ligga med Mister Random som de träffat någon gång och som skriver roliga saker över facebook eller msn?

Och varför är det så många unga tjejer som har one night stands och har sex första natten man träffas? Och varför i helvete går dom ner på en och ger en avsugningar när man inte känner varandra? När jag var yngre så tyckte jag ju bara att det var fett, men nu när jag ser dessa tjejer ur ett perspektiv så ser jag bara en massa knappt lagliga flickor som beter sig som om det vore tjugotvå-åriga studenter.

Diskussionsfrågor -
Varför gör de så här?
Är detta nice eller är det dåligt?
Brukade det vara såhär förr i tiden eller har oansvarigt sex smygit sig ner i åldrarna?
Varför spenderar Måns så mycket tid framför datorn?

Synpunkter behövs!


   
Citera
Ämnesstartare

shit vad konstigt att folk raggar på en avatar där en man matar en apa. [confused]

media.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ej varit med om detta beteende, är dock ej så trevlig mot random personer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför skulle dom inte göra så? Det är ju nice. Killar är ju exakt lika slampiga uppenbarligen. Har hört folk vittna om att det var ännu värre förr, men finns säkert statistik på det också.

Är lite besviken på dig [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Är lite besviken på dig [no-no]

Men det stämmer inte in på den traditionella könsrollen som media gett mig! Och dessa könsroller brukar ju följas av unga människor! Har jag gått grundlurad under hela min uppväxt? Stämde inte råden de gav tjejerna i sex and the city och i OKEJ? [sad]

Dold text: Man får ha varit slampig när man är ung, det är inget man kan göra åt. Jag har lugnat ner mig jättemycket nu och skulle aldrig få för mig att utnyttja situationer som de här. Längre.


   
SvaraCitera

Tomhet. Bekräftelse. Etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antingen för att de tror att det är coolt att ha sexat med många, eller så tycker de att det är skönt att bli knullade i fittan, eller så gillar de att få bekräftelse och känna sig sexiga/ eftertraktade. tror det är någotav dom tre, men jag gissar bara.


   
SvaraCitera

Tycker iofs att killar är lika slampiga så /carebear


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bekräftelse tror jag.


   
SvaraCitera

Mawns:

unga tjejer som har one night stands och har sex första natten man träffas?

[no-no][no-no] Jag bestämmer när. Brukar f.ö bara sexa när jag är i ett förhållande [cool]

Men jaah, håller med om att det finns många slampiga tjejer [cute] men egentligen, varför ska de inte få knewla runt och ha det mysigt om de vill? Det är deras kropp och om sexa gör dem glada, fine, då är det väl inget problem med lite slampighet?

Det är ju när man gör sex till en så stor grej, precis som du gör nu, att man kan börja klassa det som slampigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Dold text: Man får ha varit slampig när man är ung, det är inget man kan göra åt. Jag har lugnat ner mig jättemycket nu och skulle aldrig få för mig att utnyttja situationer som de här. Längre.

Tycker man får vara slampig när man vill. Hade för mig du var jätteliberal till typ allt som inte skadade någon annan. Blandar jag ihop?


   
SvaraCitera

Finns mängder med killar som är exakt så också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Tycker man får vara slampig när man vill. Hade för mig du var jätteliberal till typ allt som inte skadade någon annan. Blandar jag ihop?

Nej nej, jag tycker det är fint! Det stämmer bara inte överrens med bilden som verkar finnas av ungdomar, det är allt. Jag ser inte detta som något verkligen negativt, men det verkar inte som att många "vuxna" i vårt samhälle skulle se detta som något positivt. Det är ju ganska hyschhysch med att så många ungdomar har sex tidigt, det är ju knappt att föräldrarna ens vet om det förrän långt senare, och folk pratar aldrig riktigt om det.

Killar är ju, by proxy, lika slampiga som tjejerna eftersom man alltid är två i ett bråk, men det tas ju för givet här i Sverige och västvärlden i allmänhet. Jag antar att det jag hakar upp mig mest på är att det inte förändras ju äldre man blir; det händer ofta att tretton-fjortonåringar raggar på mig när jag är på spelningar, nördkonvent eller hos kompisar med lillasystrar. Och jag är tjugo år.

Att en fjortonåring självmant raggar på en sex år äldre kille måste väl vara negativt på något sätt, eller? Jag kan inte komma på hur, men någon här måste kunna ge bra argument till varför det här är dåligt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Att en fjortonåring självmant raggar på en sex år äldre kille måste väl vara negativt på något sätt, eller? Jag kan inte komma på hur, men någon här måste kunna ge bra argument till varför det här är dåligt!

Fråga på familjeliv.se så kan du säkert få massa argument, men jag kan inte komma på någonting hållbart i alla fall. ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Fråga på familjeliv.se så kan du säkert få massa argument, men jag kan inte komma på någonting hållbart i alla fall. ^^

Det enda jag kan komma på är "jag kommer hamna i fängelse någon dag om jag inte aktar mig"!


   
SvaraCitera