Aviseringar
Rensa alla

varför är "var dig själv" ett dåligt råd?


för att alla alltid är sig själv så uppmaningen är meningslös..

Ett bättre råd är väl typ..
Va ärlig med dig själv..


   
SvaraCitera

Fast man kanske mår bättre om man ljuger för sig själv.


   
SvaraCitera

Man kanske tror man är ärlig med sig själv. Men hur ska man veta.
Allt är kört.

Exodus: utvecklas.

utveckla dig själv.
Aa de e bättre råd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

va ärlig med sig själv och utveckla sig själv är väl typ lite längre fraser med samma betydelse


   
SvaraCitera

Nä? Eller? Fattar inte.

Att utveckla sig själv och att vara ärlig med sig själv är att vara sig själv.
Men att vara sig själv behöver inte vara att utveckla sig själv eller att vara ärlig med sig själv.


   
SvaraCitera

Om vi säger att man ändrar sitt beteende när man är övervakad (vilket man gör?)
"Va dig själv"
"Amen jag är mig själv.. jag är mig själv som jag är när jag är överbevakad.."
"Ne... du ska vara dig själv som du är när du inte är överbevakad"
"Amen då är jag ju inte mig själv"

man e alltid sig själv.
men sig själv har en miljon dimensioner.

eller?


   
SvaraCitera

Gamlefarbror Pastill: för att alla alltid är sig själv så uppmaningen är meningslös

antingen sig själv eller hela tiden någon annan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för att det ej fungerat hittills, drf jag frågar om råd? 

är ej ett dåligt råd, däremot liiite sjklart (beroende på vad det gäller). ganska onaturligt/dåligt att låtsas vara ngt/ngn man inte är. håller ej i längden om man inte är duktig på det lr om det bara gäller ngt tillfälligt som att hålla tal för människor man aldrig mer kmr träffa, i smyg osv.


   
SvaraCitera

Det är inte ett dåligt råd! Om man inte är sig själv så gömmer man sig alltid bakom en mask och ens vänner är inte vänner med dig utan med dina lögner! Dessutom misslyckas du i kärlek om du inte är dig själv av samma anledning. Att vara dig själv är det bästa rådet som finns!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för mig är det nog för att mitt "själv" kan vara ganska oengagerande eller skrämmande på håll


   
SvaraCitera
mynona

En sådan jobbigt flerbottnad fråga. Det finns dels temporarära självet, dvs dett jag man har just nu och som kan vara skadat etc; eller om ens "verkliga jag", dvs ens potential bakom alla ens nuvarande livs neuroser. Röstar ändå på det andra alternativet, men kan komma på flera olika svar


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

För att vissa är rasister? Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Valde det översta alternativet bc om en person nu skulle anses vara "falsk"/"inte sig själv" så blir ju det beteendet något som därmed hör till personens personlighet dvs. vem personen är såattee


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det här kontot du har nu r jättetråkigt och inte alls kul och drygt fattar inte om du har ändrat personlighet elr "är dig sj" iaf är du bra på att låtsas


   
SvaraCitera