Aviseringar
Rensa alla

Varför är vissa så påhittiga?


Smilen
Ämnesstartare

Vad får ni alla idéer ifrån? Hur kommer folk på saker som att bygga en stad? 


   
Citera
sluk
 sluk

Bra fantasi Glatt skålande


   
SvaraCitera

Vad jag tror...
...Att bygga en stad kommer väldigt sällan som en idé. Städer/samhällen har formats i flera hundra år. Först när det var praktiskt att bosätta sig när varandra och sedan så har det byggts på och befolkningen har ökat under dessa hundratals år. Efter utveckling i samhällena som vägar, torg, postkontor, banker och med större befolkning så så har det blivit en stad. Alltså så utvecklas snarare ett samhälle till en praktisk stad istället för att få idén om att bygga en stad.

Det finns ett städer som byggts ifrån en idé som...
(jag tror, att det var tsarinnan i Ryssland under 16-17 hundratalet som lät bygga st Petersburg för att ämnas till den nya huvudstaden för Ryssland) Jag är osäker på det jag skrev då det var länge sedan jag läst det. Det kunde likaväl vara en annan stad i Västra Ryssland Oskyldig) Men det finns städer som är baserat på kungligheter med vissa önskemål i åtanke för att bygga en stad. Dubai och Astana är två städer som utvecklats snabbt de senaste åren Dubai har man tänkt på att det skall vara en attraktiv och lyxig stad, det är en form av idé till att utveckla en stad antar jag. Astana likaså, det kom 250 tusen invånare, alltså ungefär 1/3 av stadens befolkning flyttade dit på bara tretton år 2003-2013 enligt wiki. Bägge städerna har utvecklats med ekonomi ifrån olja.

Men somsagt så har städer utvecklats i många hundra år. Det som gör samhället mer praktiskt tillämpas. Om du ser till en stad så är den mer praktisk än om alla dess befolkning vore utspridda på flera mils avstånd. Enklare handel, postkontor, smidig infrastruktur, närhet till skola och så vidare...


   
SvaraCitera
mynona

de är såna. 
energifyllda människor. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

fördelaktiga gener.


   
SvaraCitera

Väldigt Kreativa människor har ofta  högt IQ  samt får en del visioner av drömmar också! 


   
SvaraCitera

Jag är en idérik människa. Jag får ofta mina idéer från att tänka på vad som är syftena/kraven på något, sen tänker jag på en lösning som skulle uppfylla de krav jag tänkt på.
Till exempel på sommaren när man vill sola vid vattnet i innerstan och det är fullt på stränderna. Då är min idé att bygga stora flottar man kan förvara på land under vintern och enkelt montera ihop på våren. Då får alla plats, alla får sol, alla får nära till vatten och ingen får sand i kalsongerna.
Jag kan också få idéer/visioner från drömmar.


   
SvaraCitera

Smilen: Vad får ni alla idéer ifrån?

Knark.


   
SvaraCitera

jessijess:

Knark.

Tar du knark så blir du stark


   
SvaraCitera