Aviseringar
Rensa alla

Varför alla dessa "pappa-trådar"?


Ämnesstartare

cannabis:

Får du stryk av din pappa, är han missbrukare ?

Han är alkoholist, inte fan whinar jag om det.
ALLA människor har någon brist. Visst finns det folk som det verkligen är synd om, som har förlädrar som slår dem och behandlar dem som skit, men de trådarna i detta forumet är fan bara folk som gnäller över att deras föräldrar inte låter dem vara ute efter halv tre på nätterna -.-


   
SvaraCitera

aekitsune:

Han är alkoholist, inte fan whinar jag om det

Du wajnar på att andra wajnar istället för se åt ett annat håll. De är liksom trots allt barn som gör trådarna så vad förväntar du dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cannabis:

De är liksom trots allt barn som gör trådarna så vad förväntar du dig?

De är nästan lika gamla som mig. Jag kanske räknas som barn, men trots det så har jag insett att hur mycket jag än hatar att bo hemma så är jag lågt ifrån ensam, och jag har också fattat att mina föräldrar antagligen kände samma sak när de bodde hemma, och deras föräldrar före dem. Det är inget att whina om. Det kallas att bli uppfostrad, och barn idag som knappt klarar att få nej till någonting ska vara glada att de inte levde för 50 år sen. DÅ kunde de whinat om att deras föräldrar var stränga -.-


   
SvaraCitera

aekitsune:

ska vara glada att de inte levde för 50 år sen.

Hade nog faktiskt velat vara född för 50 årsen än för 20 årsen.
De är för komplicerat och för gnälligt nu mera som du säger och svårt att va lycklig. Och jag tycker ungar i dagens samhälle får de orättvist en del wajnar för inget men de är så livet är.

Och ja trots allt barn slutar man vara över 18 eller när man slutar få barnbidrag jag vet inte vart gränsen går men alla mognar olika.


   
SvaraCitera

aekitsune:

Nej? Jag whinade över att alla skapade en egen sån tråd. varför? De vill att alla ska tycka synd om dem? Detta handlar inte om min familj, bara om irriterande många trådar om exakt samma sak.

Du skrev just en tråd om att det är precis lika synd om dig som om dem, så det är i princip samma sak. Och nej, majoriteten vill nog bli tröstade eller få råd om hur de ska hantera situationen. Folk som mår dåligt över något vill i regel inte att folk ska tycka synd om dem, de vill må bättre.


   
SvaraCitera

och vem fan är du


   
SvaraCitera

Angelize:

och vem fan är du


   
SvaraCitera

Du borde nog inte säga så mycket. Du vet nog inte hur jobbigt vissa har. Det kan vara skönt att prata med folk när inte man kan prata med någon annan som ex kurator eller psykolog eller vänner.

Det är faktiskt rätt skönt att få skriva av sig ibland och tala ut om sina problem. Annars så skulle juh inte tråden motgångar och problem finnas. Om man vill hylla sin pappa så kan man juh skriva det i en annan forum tråd. Men i detta forum så skriver man faktiskt om motgångar och problem. Då är det meningen att man ska få skriva vad för problem man har osv.

aekitsune:

cannabis: Får du stryk av din pappa, är han missbrukare ?

Han är alkoholist, inte fan whinar jag om det.

Du tycker juh att folk klagar om sina föräldrar gör inte det själv då. Om du inte vill vara som oss andra skriv inte då att din pappa är alkolist håll det för dig själv isf.


   
SvaraCitera

Jag gillar inte denna tråden, du måste inse att folk kommer till forumet pga deras problem, jag själv gör inte klagotrådar idag men det har jag gjort tidigare, jag har fått ut det ur mitt system lixom.

Ja alla har problem med sina pappor på något sätt, jag har problem med min pappa på ett sätt (inte problem med min pappa, men... jag önskar att han fanns), och vissa människor vill få ut just det i forumet och ja... Det får dem att må bättre att be om råd och så kanske de inte känner sig lika ensamma i världen, sedan finns det ju SJÄLVKLART de som klagar för att verka värre än alla andra, som skryter om hur dåligt de mår och vi får ta det med.

Det är ett forum, ett ungdomsforum, alla har olika anledningar till att vara här - vad är din?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Du skrev just en tråd om att det är precis lika synd om dig som om dem

Jag skrev en tråd om att alla klagar så jävla mycket, ofta utan större grunder än att de har fått en utskällning av sina förlädrar, vilket de antagligen förtjänade. Jag har också blivit utskälld, så visst, jag har det väl lika "svårt" som dem och alla andra, men vissa av oss whinar inte om det.

Cherry89:

Du tycker juh att folk klagar om sina föräldrar gör inte det själv då. Om du inte vill vara som oss andra skriv inte då att din pappa är alkolist håll det för dig själv isf.

Hon/han/den/det frågade, vafan vill du att jag ska göra ?[tired] Ljuga? Be människan dra åt helvete? Eller svara på frågan?


   
SvaraCitera

HEMLIGHETSFUL:

Mmm, ska nog göra en hyllningstråd till min pappa. Han är bäst.

ska göra en hyllningstråd till dig[wink]


   
SvaraCitera

Det är väl normalt att inte komma överens med sina föräldrar i tonåren, till en viss del. Det kan dock gå överstyr, och då är det inte konstigt om folk som råkat ut för det vill ventilera lite. [smile]


   
SvaraCitera

alltså jag förstår inte riktigt själva grejen här. Bara för att du verkar tycka det är tiptop med en alkoholiserad pappa, så betyder inte det att alla är det. Klart man whinar om ens pappa är alkis?!?! I do.


   
SvaraCitera

aekitsune:

Pappa är så dominant

lol[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tessie:

du verkar tycka det är tiptop med en alkoholiserad pappa

Det har jag ALDRIG sagt! Du verkar ju vara helt jävla pantad! jag har aldrig påstått att det är bra! Jag säger bara att jag VET attt det finns folk som har det så jävla mycket värre än jag, och livet är för kort för att bara whina! Det finns bättre saker att göra.


   
SvaraCitera