Aviseringar
Rensa alla

Varför alla dessa svarta män i reklamerna?


Sming:

Känner ni igen er i min beskrivning?

nej det är nog ingen som gör det nej utan det är fortfarande en fantastisk övervikt vita i svenska reklamer mot antalet inte vita det finns i Sverige.

och det är klart kvinnor vill ha svart ^^


   
SvaraCitera

Håller helt med dig Sming, jag känner också att vi vita män blir helt åsidosatta, ingen vill liksom veta av oss överhuvudtaget.[shake]
När ska vi få vara med i tv??[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

once you go black you never go back....

true dat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

nej det är nog ingen som gör det nej utan det är fortfarande en fantastisk övervikt vita i svenska reklamer mot antalet inte vita det finns i Sverige.

Helt korrekt. Det var dock inte alls min fråga.

Utan det är konstellationen Svarta män / vita kvinnor som jag frågade om folk kände igen sig i.


   
SvaraCitera

Lilla Lady:

once you go black you never go back....

"Once you go black no one will ever want you back" [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Känner ni igen er i min beskrivning?

Nej. Vi andra lever nämnligen inte våra liv på Flashback och Politiskt Inkorrekt utan i verkligheten.

Sming:

Men detta vill du inte svara på vad jag förstått, utan går istället direkt på och spammar för att förstöra min och andra debattörers trevnad att diskutera fenomenet på en seriös nivå.

Varför?

För att idioter ska veta att de är idioter. Du kanske märker på svaren hur många på detta forum som tycker om dig och dina idiotiska trådar om konspirationsteorier och löjliga skitsaker... [zzz]

Sming:

sluta var så reaktionär, förnya dig lite.

Du ska nog inte använda begrepp du inte begriper dig på. Det är bara fånigt när konservativa kallar andra för reaktionära, då det är ni som har den anti-progressiva hållningen och vill tillbaka till ett idealiserat förflutet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske för att vi har fler svarta än innan? Sen är svarta män bättre i sängen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Modern marknadsföring handlar om att sälja in en produkt som en del av en helhet, en livsstil osv, så om en reklamfilm riktar in sig på unga vita kvinnor så vill den visa hur underbart livet med den nya rosa iphonen kommer att bli, i filmen får man då se hur kvinnans inte då bara kommer att ha en iphone utan också leva i en flashig etagevåning, köra en sportbil å få komma hem till en stor negerkuk på kvällen. Det handlar om att sälja in produkter utifrån vad folk antas vilja ha å inte om att smyga in propaganda för just rasblandning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

För att idioter ska veta att de är idioter. Du kanske märker på svaren hur många på detta forum som tycker om dig och dina idiotiska trådar om konspirationsteorier och löjliga skitsaker... [zzz]

Verkligen. Kom du på det alldeles själv Sherlock? Kom med anständiga personangrepp istället för att snirkla dig omkring vettja.

Rödingajävel:

Du ska nog inte använda begrepp du inte begriper dig på. Det är bara fånigt när konservativa kallar andra för reaktionära, då det är ni som har den anti-progressiva hållningen.

Blir du arg för att jag snor din retorik nu? Förvänta dig mer av den varan framöver.

Reaktionär betyder bakåtsträvande. jag behöver inte köpa din och marx hållning för att kunna använda mig av ordet på ett korrekt vis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Reaktionär betyder bakåtsträvande. jag behöver inte köpa din och marx hållning för att kunna använda mig av ordet på ett korrekt vis.

betyder det att du i sammanhanget inte önskar dig tillbaks till en tid utan negrer på tv, eller stämmer måhända min teori om att du har ett närminne som räcker till exakt tre inlägg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Kom med anständiga personangrepp istället för att snirkla dig omkring vettja.

Vadå snirkla mig? Vad babblar du om? Tycker det framgår jävligt tydligt i tråden vad jag tycker om dig.

Sming:

Blir du arg för att jag snor din retorik nu?

Nej, tycker mest det bidrar till din allmänna idiotförklaring av dig själv att du inte ens använder begreppen korrekt.

Sming:

Förvänta dig mer av den varan framöver.

lol, fascismen förnyar sig alltid. Ni har alltid och kommer alltid vara en parasitär rörelse som lever på att stjäla vänsterretorik för att få igenom högerpolitik. Från Hitler och Mussolini till sverigedemokrater och "autonoma nationalister".

Sming:

Reaktionär betyder bakåtsträvande. jag behöver inte köpa din och marx hållning för att kunna använda mig av ordet på ett korrekt vis.

Du menar alltså på fullaste allvar att konservatism är framåtsträvande? Ok. Hade du sagt det innan jul hade jag gett dig en ordbok i julklapp så du kan skaffa dig lite allmänbildning. Att se ett egenvärde i att bevara något, eller att återvända till något som t.ex. er idealiserade bild av "det förlorade folkhemmet", är i sig bakåtsträvande. Ni vill sträva bakåt och återupprätta en gammal ordning (som iofs aldrig sett ut som i er fantasibild av det).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Det handlar om att sälja in produkter utifrån vad folk antas vilja ha å inte om att smyga in propaganda för just rasblandning.

Till viss del korrekt. Men allt handlar inte om marknadsandelar och locka till sig nya kunder, som vänstern brukar tro. Kapitalet tjänar direkt på att vurma för mångfalden då det är den rådande hegemonin i vårat nutida samhälle. Precis som det var rådande hegemoni att slå ihjäl judar under 40-talets Tyskland. Det underlättar försäljningen av produkten då reklamförandet är enklare för gemene människa att ta in.

Topparna vurmar nog inte för mångfalden. Dom bor som alla andra höginkomsttagare i sina fina villaområden långt väck från närmaste invandrare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Topparna vurmar nog inte för mångfalden. Dom bor som alla andra höginkomsttagare i sina fina villaområden långt väck från närmaste invandrare.

Nej det tror inte jag heller, det finns självklart ett intresse av att låta blattarna förbli en underklass både för sossar och för mer uttalat borgerliga partier. Det innebär dock inte att vi ska stänga gränserna bara för att sådana som du tror att det var svenskheten som gjorde att vi industrialiserades och kunde bygga upp en välfärdsstat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Vadå snirkla mig? Vad babblar du om? Tycker det framgår jävligt tydligt i tråden vad jag tycker om dig.

Du vet mycket väl vad jag snackar om. Det vet alla insatta också. Du vill kunna spy ut din dagliga dos bajs mot mig på det mest finurliga och fantasirika sätt du kan för att undvika varningar.

Poängen är, ska du komma med en massa personangrepp. Tala klarspråk. Leijonsparf är ett föredöme för dig. Han kallar mig vad han behagar rakt upp och ner utan omslag.

Rödingajävel:

lol

Väldigt talande för dig. Du har inte monopol på något. vi tillhör samma klass, och arbetarklassrörelser använder sig av en för pöbeln, lättbegriplig retorik.

Rödingajävel:

Du menar alltså på fullaste allvar att konservatism är framåtsträvande? Ok

Aldrig påstått. Hur som helst tar det inte väck dina reaktionära tendenser du visar upp om den rådande förhållningen på UM.


   
SvaraCitera

Sming:

arbetarklassrörelser använder sig en för pöbeln

arbetarklassrörelser använder sig inte av ordet pöbeln däremot för det är ett skällsord mot sig själv...


   
SvaraCitera