Aviseringar
Rensa alla

Varför allt detta snack om språk?


Ämnesstartare

När det är dags för gymnasiet känns det som att alla bara snackar om att språk är det viktigaste. Efter det jag har hört tycker folk att natur inte är något värt. Nej man ska gå sam-språk om man ska bli något här i världen.
Men vi stackare som inte är superintresserade av språk då? De jag läser är engelska, svenska och tyska. Ska väl försöka läsa till ett språk till på gymnasiet.
Men så glad för språk är jag inte. Jag är mer för matte och det naturvetenskapliga. (Just därför ska jag läsa natur)
Vad säger ni? Ska man kunna fler språk än så för att få ett någorlunda bra jobb?


   
Citera

samhäll språk är ju betydligt sämre än att gå natur ifall man vill ha ett "pimpigt jobb" och tjäna pengar:F


   
SvaraCitera

Varför det tjatas om språk är för att på Gymnaiset kan man läsa fler språk en bara Tyska, Franska och Spanska som man kan läsa i grundskolan. Jag tycker man lägga vikt på att lära sig ett vackert språk som tex latin.


   
SvaraCitera

Ingen läser språk på gymnasiet. Seriöst. [tard]


   
SvaraCitera

MondayMorning:

sam-språk

[y]

Chickfactor:

samhäll språk är ju betydligt sämre än att gå natur ifall man vill ha ett "pimpigt jobb" och tjäna pengar:F

[no-no]

Knothole:

Ingen läser språk på gymnasiet. Seriöst. [tard]

[ops]


   
SvaraCitera

Knothole:

Ingen läser språk på gymnasiet. Seriöst.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Jag tycker man lägga vikt på att lära sig ett vackert språk som tex latin.

hihhihih det läser jag

MondayMorning:

man ska gå sam-språk om man ska bli något här i världen.

las lenguas es tan importante[y]

c'est vrai[y]

hahahhaha


   
SvaraCitera

Michee:

Chickfactor: samhäll språk är ju betydligt sämre än att gå natur ifall man vill ha ett "pimpigt jobb" och tjäna pengar:F

vadå är ju mycket bättre ur alla synvinklar såvida man inte hade tänkt sig jobba i eu (och då skulle man ändå valt ib) så har man ju inte så himla stor praktiskt nytta av språken.


   
SvaraCitera

addictive:

las lenguas es tan importante[y]

Fail[ops][wink][blush]


   
SvaraCitera

Michee:

Fail

näääää[cool]


   
SvaraCitera

addictive:

näääää[cool]

Jo.[wink]


   
SvaraCitera

palla med sånt asså...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

såvida man inte hade tänkt sig jobba i eu

Hade jag inte tänkt 🙂

Chickfactor:

är ju mycket bättre ur alla synvinklar

Just så jag tänkte. Man känner sig inte helt tappad bakom vagnen nu iallafall.


   
SvaraCitera

Chickfactor:

gå natur ifall man vill ha ett "pimpigt jobb" och tjäna pengar:F

Hahah! Jag blev konstuktör, en polare blev snickare, en annan jobbar på fabrik och en tredje blev arbetslös nu för att han jobbade på volvo. Så sluta ljug om natur!


   
SvaraCitera

Michee:

Jo.

schhhhh! O:)

las lenguas son tan importantes [y]


   
SvaraCitera