Aviseringar
Rensa alla

Varför anses deras kärlek vara värd mer än andras?


SaltaKätzchen: är du en mammas ponke? 😉

Ett par är två människor som sökt kärlek och hittat den med varandra.
kärlek i ett par är vackert då man delar hela sitt liv med någon,
Man ger allt man har och tilsammans lever man och hjälper varandra..
Man reser och delar trevliga upplevelser, Kramas,Pussas, tröstar varandra när någonting är dåligt, och man löser allt tilsammans.
Finns inget vackrare än ett par som älskar varandra =>

att det tar slut tidigt för endel spelar väl ingen roll?
Man har varit kär i varandra och förlorat känslorna,
Sånt händer och shit hapends, Skaffa ny tills du hittar rätt
Eller så lär du känna personen först så ser du om du gillar henne/honom efter nån månad

En familj och släkt är ingenting man väljer att ha,
Det är inte lika vackert då dem är bara kompisar som altid finnes där!!
För dom har inget val hehe,, håller man kontakten så försvinner dem aldrig. det är likadant som med en god kompis som altid finns där

Och husdjur tvingas vara med dig, Gud vad romantiskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Olycklig:

SaltaKätzchen: är du en mammas ponke? 😉

Jag vet inte, kanske lite. 🙂

Olycklig:

Och husdjur tvingas vara med dig, Gud vad romantiskt

Katter har en ganska hög dos av fri villja, de gör alltid som de själva vill, de kan man inte bestämma över, de visar alltid vad de tycker. Om katten inte trivs hemma så kan den bli sur, springa iväg och flytta och sånnt. 🙁

Olycklig:

En familj och släkt är ingenting man väljer att ha,

Man kan välja hur mycket man vill ta vara på dem och sånnt.

Olycklig:

Det är inte lika vackert då dem är bara kompisar som altid finnes där!!

Det är väll det som är det vackraste, kompisar som alltid finns där för en? [sad]

Olycklig:

att det tar slut tidigt för endel spelar väl ingen roll?

Tänkte att om det tar slut fort så är det ytligare och lösare kanske? 🙁

Olycklig:

Man har varit kär i varandra och förlorat känslorna,

Jag förlorar aldrig känslorna för min familj, och mina vänner. Eller kanske lite nånngång, men det blir alltid bra igen, och jag kommer alltid att älska dem hela mitt liv, och de är viktiga för mig.
Det är inte känslor man förlorar, det är hållbara, äkta kännslor det. 🙁

Olycklig:

Eller så lär du känna personen först så ser du om du gillar henne/honom efter nån månad

Så tycker jag man ska göra, så att man är säkert på att man verkligen älskar varandra på riktigt, och att det inte är nått sånnt där ytligt förälskelse grejs som jag inte förstår mig på. 🙁

Olycklig:

kärlek i ett par är vackert då man delar hela sitt liv med någon,

Man kan dela sitt liv med sin familj och riktiga vänner också. :'(

Olycklig:

Man ger allt man har och tilsammans lever man och hjälper varandra..

Det kan man göra för sin familj och riktiga vänner också. :'(

Olycklig:

Man reser och delar trevliga upplevelser, Kramas,Pussas, tröstar varandra när någonting är dåligt, och man löser allt tilsammans.

Det kan man göra med sin familj och riktiga vänner också. :'(
(Fast pussas gör jag nog inte, verkar snuskigt om man inte är fransman, ryss eller nått där de pussar på alla.) ;(

Olycklig:

Finns inget vackrare än ett par som älskar varandra =>

Jo, finns visst mycket vackrare och bättre saker! [sad][cry]

Jonnybravo91:

Jag vet inte hur det är med dig men jag är inte kär i min morsa, brossa eller min hund [y]

Älskar du inte dina föräldrar och sysskon? 🙁

Mjälte:

och helt enkelt "antar" man att alla har den och därför är den inte så viktig?

Så det är bara sånn kärlek som bara några få människor kan få som folk tycker är viktig? 🙁

Daybreak:

Jag kan nog nästan slå vad om att du någon gång kommer att uppleva en annan kärlek än den kärlek du har inom din familj. Men att avslöja om när, vore ju att förstöra upplevelsen.

Jag är inte så helt säker på det. Men jag bryr mig inte, för det är nog endå inget att ha. [sad]

Daybreak:

Skulle väl inte världen kunna fortplanta sig?

Jag vet inte. 🙁

Daybreak:

så är ju syftet med den att kärleken skall få alla att må bra av den.

Par-kärleken mår jag i alla fall inte bra av, den får mig bara att må dåligt och känna mig utfryst, bortglömd och utanför bland vänner. [sad]

Templar:

Vem anser det? Jag måste ha missat den uppfattningen eftersom jag inte sätter ett antingen eller.

För att allt är fokuserat på det. Alla filmer, TV-program, alla böcker och allting. De borde ha mer "Bond söker riktiga vänner.", eller nått, istället för "Bond söker fru."
Allt är bara fokuserat på det, och den andra kärleken som är minst lika bra eller bättre till vänner och familj hamnar i skuggan av allt hela tiden ju. 🙁

Templar:

Men vänskap är väl lika uppmärksammat i filmer som kärlek?

Nästan, men inte riktigt tror jag.

Templar:

Men du vill alltså att vi ska strunta i att bilda familjer och låta mänskligheten dö ut på 100 år (plus minus beroende på hur gamla de nyfödda blir nu).

Ja, ibland känns det nästan så. 🙁

Templar:

Dessutom är det fler par som håller tillsammans livet ut än vad det är som skiljer sig [no-no]

Nej, är det så? 🙁
Jag tycker att det verkar som att de flesta är ihop och gör slut, är ihop och gör slut, är ihop och gör slut, är ihop och gör slut och bara hoppar vidare hela tiden.
Men jag vet ju också några väldigt få som väntade tills de träffade den rätta och höll ihop hela livet, men det måste väll vara mindre vanligt? 🙁

Templar:

Sedan trodde jag du sa att du inte hade någon erfarenhet. Hur kan du då veta?

Jag gissar bara + det att jag studerat andra lite ju. 🙁


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Så det är bara sånn kärlek som bara några få människor kan få som folk tycker är viktig? 🙁

det gäller och leta [wink]


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Älskar du inte dina föräldrar och sysskon? 🙁

Du vet när man får fjärilar i magen när man ser någon man tycker om? Såna får jag när jag ser min flickvän, dock inte när jag ser min familj, ser du skillnaden?


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

För att allt är fokuserat på det. Alla filmer, TV-program, alla böcker och allting. De borde ha mer "Bond söker riktiga vänner.", eller nått, istället för "Bond söker fru."

Inte alls. En film brukar i genomsnitt beskriva en kärleksförhållande och fyra vänskapsband mellan huvudpersonen och de runt omkring (eller något i den stilen). Men då kärlek är det man tydligen verkar lägga märke till är det den som uppmärksammas mer.
Vi tar en film som... ja jag är Tolkienist så vi tar Sagan om Ringen ([bigcheers]). Den filmen innehåller ett kärleksförhållande mellan Aragon och Arwen och ett tjugotal vänskapsrelationer.
Det var kanske ett extremt exempel så vi tar... ehm... Spindelmannen? (gudars vilken fjortis-film jag valde). Den innehåller en kärleksförhållande mellan Parker och Mary Jane. En vänskapsrelation mellan Parker och Harry Osbourne. Och en väl uppmärksammad familjerelation mellan Parker och hans farföräldrar (eller är det morföräldrar?). Anledningen till varför man inte har "Bonde söker vänner" är för att vänskap är lättare att finna och skulle inte ge lika stor tittarsiffor. Men vänskap/familjekärlek är lika mycket om inte mer uppmärksammat i filmer. Man lägger inte bara märke till det om man inte tittar efter det. åter igen, därför att kärlek är svårare att få än vänskap.

SaltaKätzchen:

Nästan, men inte riktigt tror jag.

Det är det, men jag tror snarare att du inte uppmärksammar det lika mycket. Varför... det kan bara du svara på. Kanske finner du vänskap som för uppenbart?

SaltaKätzchen:

Men jag vet ju också några väldigt få som väntade tills de träffade den rätta och höll ihop hela livet, men det måste väll vara mindre vanligt? 🙁

Du pratar om förälskelse, där är det mer vanligt att man byter. Men sann kärlek, då håller de flesta ihop när de har kommit in i den mognadsåldern.

SaltaKätzchen:

Jag gissar bara

[rolleyes]


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Par-kärleken

Men par-kärleken går faktiskt egentligen ut på just det du inte fått vara med om. Det är ömsesidigt mellan partner att känna sig "hel", behövd och älskad, en partner finns till oavsett, när ingen annan får dig att känna sig det.

Det finns väldigt få sådana riktiga vänner som kan få en att känna sig som jag beskrev. Och man kan bli mer påmind av det jag skrev ovan av en partner än sin familj/släkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Templar:

åter igen, därför att kärlek är svårare att få än vänskap.

Varför är det så egentligen? [sad]

Templar:

Anledningen till varför man inte har "Bonde söker vänner" är för att vänskap är lättare att finna och skulle inte ge lika stor tittarsiffor.

Jag skulle nog kolla på det. Hellre än att kolla på nånn som söker en fru. 🙁

Templar:

Den innehåller en kärleksförhållande mellan Parker och Mary Jane. En vänskapsrelation mellan Parker och Harry Osbourne. Och en väl uppmärksammad familjerelation mellan Parker och hans farföräldrar (eller är det morföräldrar?).

Jo, i viss filmer är det typ hjälten och hans kompis/kompisar som är de viktiga. Men ibland handlar hela filmen bara om att han ska rädda bruden, och gifta sig, och sen slutar det med att de gifter sig eller nått. Och kompisarna finns bara med på sidan liksom. 🙁

Templar:

Kanske finner du vänskap som för uppenbart?

Jag finner inte-vara-ensamheten för uppenbar i filmer. 🙁

Templar:

Du pratar om förälskelse, där är det mer vanligt att man byter. Men sann kärlek, då håller de flesta ihop när de har kommit in i den mognadsåldern.

Ja, varför kan inte alla vänta på den sanna kärleken? 🙁

Daybreak:

Det är ömsesidigt mellan partner att känna sig "hel",

Samma med mamma och pappa.

Daybreak:

behövd och älskad, en partner finns till oavsett, när ingen annan får dig att känna sig det.

Samma med mamma och pappa. Mamma och pappa säger alltid att de älskar mig, och att jag är viktigast för dem, och bäst i världen osv. Fast ingen annan någonsin sagt det.
Ens mor och far älskar en alltid, och får sig att känna sig älskad, och ingen annan kan göra det. 🙁
Därför är en moders kärlek till sitt barn, bättre än kärlek i par, för att kärlek i par inte är lika bra. 🙁

Daybreak:

Och man kan bli mer påmind av det jag skrev ovan av en partner än sin familj/släkt.

Nej. [sad][cry][sad]
Partners bara bråkar, skilljer sig, är otrogna, sviker varandra, de är falska. 🙁

Daybreak:

Det finns väldigt få sådana riktiga vänner som kan få en att känna sig som jag beskrev.

Jag tycker att Gud kan få en att känna sig älskad också. För att Gud älskar alla. 🙁


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

bara bråkar, skilljer sig, är otrogna, sviker varandra, de är falska

Tyvärr så gör många det, men det finns såklart också undantag. Och vad jag kan tycka... så visst, är det väldigt få som har det väldigt bra. Men desto mer man tänker så känner man har en gnutta tur och kan vara lyckligt lottad.

Sen finns det ju också föräldrar som inte bryr sig om sina barn "på riktigt" som ett barn vill bli brydd på eller få den uppmärksamhet som de önskar ibland.

SaltaKätzchen:

För att Gud älskar alla

Om man själv vill tror på det, vill säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

Tyvärr så gör många det, men det finns såklart också undantag. Och vad jag kan tycka... så visst, är det väldigt få som har det väldigt bra. Men desto mer man tänker så känner man har en gnutta tur och kan vara lyckligt lottad.

Ja, lyckligt lottad som är ensam och slipper kärlek. 🙂

Daybreak:

Sen finns det ju också föräldrar som inte bryr sig om sina barn "på riktigt" som ett barn vill bli brydd på eller få den uppmärksamhet som de önskar ibland.

En moder måste alltid värdera sina ungar högst och älska dem mest i världen. Annars har modern någon typ av fel i programeringen ju. 🙁
Även om det verkar som att man inte får så mycket uppmärksamhet man vill ha, så vet man ju endå att egentligen så älskar dem en och man är det viktigaste i världen för dem.


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

För typ om man tycker om familjen, mor & far, syskonen osv, varför kan man inte gifta sig eller nånnting med dem? 🙁

😀

Missed you, sugar.


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Ja, varför kan inte alla vänta på den sanna kärleken? 🙁

Därför att förälskelse är förstadiet till kärlek. Det är inte två olika saker. Man måste gå igen det första stadiet för att komma till det andra och vissa faller innan de verkligen finner varandra. Men det är inte mycket att göra åt.

SaltaKätzchen:

Jag skulle nog kolla på det. Hellre än att kolla på nånn som söker en fru. 🙁

Tror dock att du är rätt ensam om den saken. Själv ser jag inte poäng att titta på någon av dem.

SaltaKätzchen:

Varför är det så egentligen? [sad]

Man kräver mer av ett förhållande än av vänskap. Man blir beroende av den andra på ett helt annat sätt. Skulle det vara lika lätt som vänskap skulle man bli kär hur som haver i flera personer. Lika många vänner man har skulle man ha flickvänner.

Du verkar dyster, lyssna på lite Mike Oldfield och daska upp dig. Tänk på att du inte är ensam och att det kommer lösa sig för dig precis som för resten av jordens befolkning (som inte råkar ut för en för tidig död).


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Ja, lyckligt lottad som är ensam och slipper kärlek

man kan säga att vi anser raka motsatserna, men hehe det är ok också [crazy]


   
SvaraCitera

för att de är dem som gör familjen sedan.


   
SvaraCitera

lool man behöver inte gifta sej med sin familj man bor ju redan med dom och är redan bundna till dom...

jag tycker tvärtom typ att alla förväntar sig att man ska älska sin familj så jävla mycket ,typ "men så kan du inte säga hon är ju din mamma,älskar du inte henne?!", eller "men det är ju din brooor varför pratar ni inte med varann", osv.
samma att man alltid måste prioritera vänner först, alltså man kan aldrig välja sin kille före nån gång ,då är man dålig...även om man nån gång vill vara med honom istället

SaltaKätzchen:

Riktig kärlek till familj, vänner, mor och far, syskon osv varar ju typ för evigt och tar adrig slut och sånnt.

tycker inte jag...ibland hatar man sina föräldrar och syskon, ibland undrar man varför man ens umgås med sina fuckade vänner,man vet inte om man ens gillar dom....skillnaden är att man fortsätter vara med dom ändå, man bryter inte kontakten med sin familj bara för att man blir sura på dom(för det är en familj och man förväntas inte göra det och man kan inte hitta en ny familj), och endel vänner behåller man bara för att slippa vara ensam..
det är lättare att hitta ny partner.


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Det är väll det som är det vackraste, kompisar som alltid finns där för en?

det är FÅ kompisar som alltid finns där för en...är nog ungefär lika svårt att hitta en riktigt bra kompis som det är att hitta en bra kille/tjej.


   
SvaraCitera