Aviseringar
Rensa alla

Varför använder alla svenskar orden ''jävla'' ''jävel'' och ''jävlar''


Ämnesstartare

NiklasW:

Tumme upp

Wtf? Du är ju vidrig på riktigt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill du ha ett allvarligt svar så kastar jag in ett jävel när jag tycker att mitt språk blir för högtravande och pretentiöst. Att skriva jävel är alltså en kärlekshandling riktad till användarna här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

shit

farfars-bajs_69715699.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det svärs mkt i sverige

fan jävla helvete


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag tänkte efter kallar jag nog vissa personer "Din jävel" på ett icke-negativt sätt egentligen

eller typ "Det var det jävligaste" när någon har hittat på ett hyss på ett skojsamt sätt 

brukar aldrig svära när jag är arg på någon, tycker det känns onödigt på något vis 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men såna där trevliga kraftord används ju i engelskan med. Framför allt i USA, där olika former och böjningar av "fuck" används 3-4 ggr per mening. Det har jag sett på film!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

Wtf? Du är ju vidrig på riktigt. 

Varför så elak?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Varför så elak?

Därför att du står bakom att kalla någon för "jävla babbe". Jag drev (eller ja, tog TS parti via praktisk demonstration) och det vet kukoxo. Du var däremot seriös... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

Du var däremot seriös... 

Intressant teori och det är ju ännu mer intressant att få reda på hur du vet detta. ? Är du möjligtvis synsk så du kan känna på dig när folk är seriösa eller inte? Känner du kanske mig i verkligheten? Vet du precis när jag är seriös eller inte? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

använder mest fan, helvete, kuk1, kukhora och typ... JÄVLA JÄVEL 


   
SvaraCitera

NiklasW: detta. ?

Ursäkta? Punkt och mellanslag följt av frågetecken? Du är fan en skam för Sverige och det svenska språket. Strindberg och Lindgren vänder sig i sina gravar just precis nu.

NiklasW: Är du möjligtvis synsk

Nej. Det krävs inget brainiac för att hänga med i svängarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Intressant teori och det är ju ännu mer intressant att få reda på hur du vet detta. ? Är du möjligtvis synsk så du kan känna på dig när folk är seriösa eller inte? Känner du kanske mig i verkligheten? Vet du precis när jag är seriös eller inte? 

Du vet att folk tycker du är en rasist och idiot. Du väljer att stötta ett uttryck som gör att du spär på den bilden av dig själv. Tänker välja att tolka det som att du tycker att det är najs att folk har den bilden av dig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:
 Det krävs inget brainiac för att hänga med i svängarna.

Jag brukar skämta ganska friskt i olika trådar som nödvändigtvis inte har med politik att göra, det finns ingenting som säger att jag inte gör det i detta fallet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

Du vet att folk tycker du är en rasist och idiot. Du väljer att stötta ett uttryck som gör att du spär på den bilden av dig själv. Tänker välja att tolka det som att du tycker att det är najs att folk har den bilden av dig. 

Snarare så att jag driver med folk som tror att man nödvändigtvis måste vara rasist för att man är SDare och som använder sådana argument i en debatt. 


   
SvaraCitera

NiklasW:

Jag brukar skämta ganska friskt i olika trådar som nödvändigtvis inte har med politik att göra, det finns ingenting som säger att jag inte gör det i detta fallet. 

Ah som du skämtade friskt med skiljetecknen? Jag förstår, absolut. Gör det bara inte igen om du inte vill fastställa bilden folk redan har av dig som helt jävla (oj vad svensk jag är) blåst.


   
SvaraCitera