Aviseringar
Rensa alla

Varför använder tjejer string 2011?


Lounge

oskar_det:

Praktiska skäl - troskanten syns inte (Du röstade på detta alternativ)

är ju visst praktiskt? [shake] vad snackar du om liksom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

eh jo? är ju kanterna över skinkorna man inte vill ha

Visa mig en bild där en tjej har ett par jeans och man ser troskanterna. Jeans är ju av alldeles för tjockt material för att man ska se igenom.

enhimmelskdrog:

ni brukar inte ha så tighta byxor kasnke?

Och varför har vi inte det? Kanske för att vi inte har blivit påverkade att klä oss i tighta byxor som visar upp varenda kurva för att det motsatta könet ska titta på oss.

Postorderhoran:

ja, jag brukar inte åla över ett biljardbord med stora putstjärten när jag har stringtroser.

OK, du menar så.

Postorderhoran:

När man tex har leggings eller som ehd sa, tighta jeans, då syns stringkanten inte medan vanlig troskant skulle göra det. Jag är tjej, jag vet när mina trosor syns och inte

Klart stringen syns. Det är ingen skillnad i material mellan string och vanliga trosor, den enda skillnaden är att stringen syns på ett annat ställe.

Dessutom är det väldigt lätt för ett tränat öga och se om en tjej har string när hon går i tighta byxor - skinkorna guppar eller dallrar på ett annat sätt än om hon har vanliga trosor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Visa mig en bild där en tjej har ett par jeans och man ser troskanterna. Jeans är ju av alldeles för tjockt material för att man ska se igenom.

brukar synas på mig om jag har vanliga trosor under tighta jeans iaf
tänker inte ta bild

oskar_det:

Och varför har vi inte det? Kanske för att vi inte har blivit påverkade att klä oss i tighta byxor som visar upp varenda kurva för att det motsatta könet ska titta på oss.

jaha? [crazy] en helt annan diskussion ju


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

tränat öga

Mästaren[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

brukar synas på mig om jag har vanliga trosor under tighta jeans iaf
tänker inte ta bild

Behöver du inte göra heller - du kan googla.

enhimmelskdrog:

jaha? [crazy] en helt annan diskussion ju

Inte riktigt. För om inte tjejer har blivit så påverkade av män om hur de ska klä sig så kanske de hade gått runt i sköna mysbyxor eller mindre tighta jeans istället, och då hade stringen kanske försvunnit helt.

Kolla vilken skola eller arbetsplats som helst. Killarnas jeans är lite halvslappa, väldigt raka. Tjejernas jeans sitter som korvskinn så man ser precis vilken form rumpan har. Jag har väldigt sällan sett tjejer som klär sig i mindre åtsittande jeans.


   
SvaraCitera

oskar_det:

Hade det varit skönt eller praktiskt så hade fler killar haft string också.

nej inte alls det finns en kultur som inte tillåter sånt och det kan vara så att det kan vara skönt för tjejer men inte för killar dels har killar snopp och pung och dels är vårat bäcken anorlunda utformat gentemot tjejers. tjejer har mer fett i höftpartiet och så vidare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

nej inte alls det finns en kultur som inte tillåter sånt

Jag fler saker som vår kultur inte tillåter... (du vet vad jag menar) men intressant att du använder det argumentet nu när det passar.

qazedctgb:

och det kan vara så att det kan vara skönt för tjejer men inte för killar dels har killar snopp och pung och dels är vårat bäcken anorlunda utformat gentemot tjejers. tjejer har mer fett i höftpartiet och så vidare

Men LOL. Stringkalsonger är utformade för mäns paket, och vad andelen fett och utformningen på bäckenet har med saken att göra får du gärna förklara närmare.

Men jag köper ditt första argument - det är en vana som ingen vågar bryta. Precis som vissa tecknade bilder (men det är en annan diskussion).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera

oskar_det:

Too drunk to fuck var det ja...

bara för att du inte vet vad du pratar om behöver du inte va dryg vhfaj[wink]


   
SvaraCitera

oskar_det:

Jag fler saker som vår kultur inte tillåter... (du vet vad jag menar) men intressant att du använder det argumentet nu när det passar.

ja det är ett legitimt argument när det inte handlar om barnsex

oskar_det:

Men LOL. Stringkalsonger är utformade för mäns paket, och vad andelen fett och utformningen på bäckenet har med saken att göra får du gärna förklara närmare.

ja jo men det kan vara så att ha ett paket där framme gör det mindre behagligt att ha string ändå.
jag föreställer mig att det gör att stringen sitter på ett annat sätt och till exempel sitter på plats mycket bättre...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

ja det är ett legitimt argument när det inte handlar om barnsex

Snarare ett legitimt argument när det handlar om något som du anser vara OK personligen.

Vem är det som dömer vad som är legitimt och inte? En viss kultur? En annan kultur? En allsmäktig allsvetare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Har aldrig string (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Praktiska skäl - troskanten syns inte (Du röstade på detta alternativ)

samt

Zapetta:

Jag tycker det är supersnyggt med halvstring

oskar_det:

String syns ju lika tydligt som vanliga trosor, fast högre upp.

eller så låter du bara oss ha vår jäääävla string om vi nu vill det

oskar_det:

skinkorna guppar eller dallrar på ett annat sätt än om hon har vanliga trosor.

ok allvarligt talat, inte ätit på 8 timmar, du lyckades precis ändå göra mig SJUKT illamående. alltså. . PERVO


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:

halvstring

Hur definierar man det egentligen?

NEMI:

ok allvarligt talat, inte ätit på 8 timmar, du lyckades precis ändå göra mig SJUKT illamående. alltså. . PERVO

Jag vet att förklaringen låter lite rolig, men det är faktiskt sant. Skinkorna rör sig under byxorna på ett helt annat sätt än på en tjej som har vanliga trosor.

Och nu snackar jag inte jordbävningsdaller utan små subtila rörelser som avslöjar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Hur definierar man det egentligen?

googla om du inte sett det förut

oskar_det:

Skinkorna rör sig under byxorna på ett helt annat sätt än på en tjej som har vanliga trosor.

patetiskt patetiskt pateeeeeeeeeeeeeeeeeetiskt


   
SvaraCitera