Aviseringar
Rensa alla

Varför Ateism är en korkat trossystem.


Ämnesstartare

Penstrokes:

Double facepalm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eh... HAHAHAHAHA

Alltså satanister kan tro på vafasen de vill, de kan lika gärna vara buddhister vid sidan om. Ateism= INGEN gud alls.


   
SvaraCitera

DinGud:

"You can´t see air"
Jo. Något alla sett som tittat upp och försökt se stjärnorna mitt på dagen.

Eller "you can't see your brain, but that doesn't mean it doesn't exist" [rolleyes]


   
SvaraCitera
nrg89

Kouku:

Eller "you can't see your brain, but that doesn't mean it doesn't exist" [rolleyes]

Det är logiskt att anta att det finns ett organ som sköter dina tankar om man kan se den i varenda obduktion och man kan mäta dess aktivitet. Det är bara därför man skall anta att en hjärna finns, eftersom man kan observera den.

Man kan inte se enhörningar, men det betyder inte att de inte finns fungerar som argument annars.

Att världens existens är ett bevis för Guds existens är också helt fel. Det skulle lika gärna kunna vara ett bevis för att jag har skapat världen, eftersom om jag inte fanns så kunde världen inte ha funnits.


   
SvaraCitera

MachM3g5:

Varför Ateism är en korkat trossystem, Njut!

MachM3g5:

en

ett?[rolleyes]


   
SvaraCitera

Den Enda Sanna Deiteten:
http://www.venganza.org/


   
SvaraCitera
Emmy95

Ateism är inget trosystem, ett trosystem är att man tror på något inte att man inte tror på något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snubben är ju vrålhög, kolla bara på hans pupiller! Inte undra på att han inte kan tänka logiskt och föra fram några vettiga argument när han antagligen kört ett flera dagars metamfetamin-rejs och fått för sig att han ska spela in alla maniska idéer som dykt upp i hans skalle!


   
SvaraCitera

nrg89:

Man kan inte se enhörningar, men det betyder inte att de inte finns fungerar som argument annars.

Fast du glömde hans mest övertygande argument, att Hitler & Stalin var ateister (Vi glömmer att Stalin var katolik). Jag blev nyfrälst. [love]


   
SvaraCitera

en annan skapade en tråd med frågan om varför ateister inte respekterar kristna.

här har vi svaret.


   
SvaraCitera
nrg89

Kouku:

Fast du glömde hans mest övertygande argument, att Hitler & Stalin var ateister (Vi glömmer att Stalin var katolik). Jag blev nyfrälst. [love]

Ja, som om det ens är en gnutta relevant för om ateismen är rimlig eller inte.


   
SvaraCitera

nrg89:

Ja, som om det ens är en gnutta relevant för om ateismen är rimlig eller inte.

Exactly [y]


   
SvaraCitera

HelylleHerman:

en annan skapade en tråd med frågan om varför ateister inte respekterar kristna.

här har vi svaret.

Så sant och så uppenbart att jag nästan skäms att jag skriver ett inlägg om det [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera