Aviseringar
Rensa alla

varför blev ni veg?


Ämnesstartare

spännande å se bara.


   
Citera

För att jag avskyr smak och konsistensen av kött


   
SvaraCitera
Kudhos

en oxfilé körde över min katt. 🙁


   
SvaraCitera

Bättre för ekonomin och miljön.


   
SvaraCitera

Först blev jag lakto-ovo-vegetarian i ett par år, senare vegetarian, och nu har jag varit vegan i snart ett halvår.
Anledningen är att jag inte vill göra något som skadar djuren. Jag orkar inte utvecka det mer än så om ingen frågar någon mer specifik fråga.


   
SvaraCitera

föddes sån


   
SvaraCitera

Insert random djurrättsklyscha


   
SvaraCitera

För att min pappa var det.


   
SvaraCitera

jag är vägg istället.


   
SvaraCitera

har typ aldrig riktigt tyckt om kött, och har alltid äcklats av äckliga köttbitar[n]
och senare för typ ett år sedan så blev min bästa kompis vegetarian, och då läste jag lite om det osv och insåg då att jag också absolut ville bli det.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Complicated:

har typ aldrig riktigt tyckt om kött, och har alltid äcklats av äckliga köttbitar[n]

mm samma här, har typ aldrig känns naturligt för mig att käka kött, att sätta tänderna i nått dött djur känns bara så jäkla fel.


   
SvaraCitera

PoolShark:

mm samma här, har typ aldrig känns naturligt för mig att käka kött, att sätta tänderna i nått dött djur känns bara så jäkla fel.

jaa precis![n][no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har aldrig tyckt om kött. Så nu när jag blivit lite äldre har jag insett att man faktiskt kan äta andra saker än döda djur!


   
SvaraCitera

Både min mor och mina systrar är vegetarianer och som 12-åring blev jag väl påverkad. Jag började ifrågasätta köttätandet, blev mer och mer insatt och gjorde valet att sluta äta kött för djurens skull. Idag är jag vegetarian för min egen hälsas, djurens och miljöns skull.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera