Aviseringar
Rensa alla

Varför blir jag ledsen av filmer?


Ämnesstartare

Jag har de senaste två åren börjat uppleva starka, intensiva och ledsna känslor när jag kollar på sorgliga filmer. Kollade nyss om på alla Harry Potter filmerna och kunde inte hålla mig för gråt i den sista filmen när Sevorus Snape visade sina känslor för Harrys mamma(Lilly) och jag blev verkligen så ledsen när jag såg honom gråta av sorg då Lilly hade dött av voldemort. 
Det kan vara vilken film somhelst, musiken och karaktärens ansiktsuttryck gör mig helt gråtfärdig. Det är som om jag känner deras smärta och sorg fastän det bara är en film. Vet inte om detta är så bra förklarat men kan nån snälla säga mig varför jag reagerar såhär? 


   
Citera

Hallå spoiler alert Förvirrad


   
SvaraCitera

Kanske har du massa skit inuti som trycker?. Eller så är du väldigt känslig bara inte för att det är något fel med det. 


   
SvaraCitera

Har faktiskt börjat gråta av en film EN gång, de niCool


   
SvaraCitera
L Y S

Hur har du mått de senaste två åren? Vad saknar du mest i livet? Det kan vara så att deras sorg blir en spegel för din egen och därför känner du så starkt för deras upplevelser.


   
SvaraCitera

det är normalt gubben.


   
SvaraCitera

En riktig man gråter till bilar 1


   
SvaraCitera

Jag gråter till många filmer/serier och det är bara vuxet att våga fälla en tår om en film gör en glad eller ledsen. Sist grät jag till en jävla komedi för att en karaktär gjorde någonting väldigt fint för en annan i serien Ghost när en karaktärs familj var på besök där ena karaktären dog..


   
SvaraCitera