Aviseringar
Rensa alla

VARFÖR BLOGGAR MAN?


smisk

KrIqp3:

porrfilm

Fast det går ju inte riktigt att jämföra porr med bloggande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Det var meeegaaaapopulärt för ett år sedan också.Hänger du inte med?

Haha grattis till dig för att du känner till dessa viktiga siffror och nej jag hänger inte med vilket jag heller inte ser som något dåligt, mänsklig utveckling verkar ju knappst bli det bättre så vad fan ska man bry sig för.

Om bloggandet funnits ett eller flera år spelar ingen roll då jag klart nämner "för några år sedan". *

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

smisk:

Fast det går ju inte riktigt att jämföra porr med bloggande.

Jo shit, båda kan i dagens samhälle kategoriseras som arbeten och båda typerna av sysselsättning har ungefär samma påverkan på samhället.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Slumpartad:

Bloggar då jag behöver skriva av mig.

Dagbok?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 3 - - - - - - - - - - - - - - - - -

My dreams are her:

Finns många olika anledningar till att folk bloggar.Man vill nå ut med ett budskapMan vill ge utlopp för sin kreativitet(går i hand med det som slump säger)Man följer strömmenMan vill få bekräftelse.

Ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Bloggar är skittråkigt. Verkligen skittråkigt.

+1

(undantaget ett litet fåtal bloggar med väldigt specifika ämnen)

antrax:

Gå tre-fyra år tillbaka så är du inte ute och cyklar längre.

Men de e du!!!11oen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KrIqp3:

Ok

Du kan faktiskt svara till alla med ETT inlägg [y]


   
SvaraCitera

För att man får ut något av det.
Jättesvårt var det att komma på det.[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Du kan faktiskt svara till alla med ETT inlägg

Ok


   
SvaraCitera

KrIqp3:

Dagbok?

Föredrar blogg före dagbok. Men har bloggen till att lägga upp bilder etc också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KrIqp3:

Haha jo men man kan ju tjäna pengar på allt, driv porrfilm och du kan nog få en slant där med. Så vad är kul då?

Öh, relevant det där kändes [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Men har bloggen till att lägga upp bilder etc också

Ja det är ju mer bekvämt, klart man ska vara bekväm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Öh, relevant det där kändes

Jag lägger upp det för dig lite enklare så du förstår;

Förr sysselsatte man sig i arbeten som var nödvändiga för att samhället skulle fungera mer eller mindre.

Idag finns det en fisklick människor som istället för att bidra med något nödvändigt i samhället kör sitt eget race och gör vad dem kan, det vill säga knulla eller göra värdelösa bloggar i det här fallet som KAN verka imponerande men som samtidigt KAN skapas av vem som helst med hjälp av tid, intresse och lärdom om hur man gör.

Båda "arbetena" spelar heller ingen roll och är bara ett extra för människor som faktiskt inte kan ses som ett behov.
Människor behöver inte köpa porrfilm och behöver inte heller läsa bloggar.

Så jo det är ganska relevant, sen om du ser det ur den konkreta synvinkeln så är inte porr och bloggar alls samma sak men det spelar ingen roll. De båda "yrkena" eller rättare sagt sysselsättningarna har ungefär samma påverkan på samhället.
Alltså; de skapar en idealbild av hur man ska vara i samhället eftersom sysselsättningen riktar sig till publiken, alltså andra människor.

Men det finns säkert bra bloggar som förtjänar den summa dem genererar, men det gör väl även riktigt bra porrrullar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KrIqp3:

Förr sysselsatte man sig i arbeten som var nödvändiga för att samhället skulle fungera mer eller mindre.

Du resonerar väldigt konstigt. Jag utbildar mig till civilingenjör, jag anser att detta är vettigt både för samhället och mig. Sen att jag råka tycka att det är roligt att tjäna alternativa pengar är en helt annan sak.

Du resonerar även konstigt eftersom anledningen till att jag får pengar är att jag vidarebefordrar trafik till olika företag som sysslar med handel och andra tjänster. På så sätt hjälper jag samhället också.

Du är väldigt trångsynt i dina resonemang.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Du är väldigt trångsynt i dina resonemang.

ok


   
SvaraCitera
smisk

KrIqp3:

Jo shit, båda kan i dagens samhälle kategoriseras som arbeten och båda typerna av sysselsättning har ungefär samma påverkan på samhället.

Vafan, då kan man ju jämföra bloggande med att jobba som gatuartist eller dokusåpakändis. Your point is invalid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att människor lever i en fantasivärld där andra uppskattar att läsa om ditt indolenta så kallade liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag bloggar endast för att jag tycker att det är kul att skriva, roligt att formulera olika tankar och funderingar med ord. Kul att dokumentera det man har gjort så att man kan gå tillbaks och titta på hur det var, hur man tänkte.

Blogga är faktiskt någonting riktigt bra, synd att det används till helt fel grejer ibland. Men så är det väl med allt, I guess; missbrukas till max.


   
SvaraCitera