Aviseringar
Rensa alla

Varför bryr vi oss


Ämnesstartare

Varför bryr man sig om saker och ting, tex han som knivhögen i malmö eller vad det var

Varför bryr man sig om personer man inte känner, bara för vi har vetskap om det

de dör 2 personer varje sekund

Good Luck 


   
Citera
Ämnesstartare

Man kan la relatera till olyckligheter 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:
Man kan la relatera till olyckligheter 🙁

Det var inte så jag menade, men det framgår inte texten så tydligen heller, vilket ja ber om ursäkt för


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sägmig:

Det var inte så jag menade, men det framgår inte texten så tydligen heller, vilket ja ber om ursäkt för

Hur menar du då =)?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:

Hur menar du då =)?

Varför vi bryr oss så lite om personer som vi inte känner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För man värnar om världen man ska tillbringa sitt liv i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:

Hur menar du då =)?

Såhär menar jag

och så här


   
SvaraCitera
reben

har väl känslor i kroppen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet inte om jag bryr mig eller ej, tänker enbart på mina egna problem iaf : /


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pga anledningen till VARFÖR de blev knivhuggna! Den dagen människor bara bryr sig om de de känner vill jag inte se! Vi är alla samma skrot & korn

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sägmig: Varför bryr man sig om personer man inte känner, bara för vi har vetskap om det

de dör 2 personer varje sekund

Man bryr sig om de man kan relatera till. Jag bryr mig mer om min familj än en familj jag inte känner. Jag bryr mig mer om folket i min nation än vad jag bryr mig om folket i en annan nation. Jag bryr mig mer om en slumpvis person i Sverige än vad jag bryr mig om en slumpvis person på andra jordklotet. Det är så vi människor fungerar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag må låta känslokall men om det står att någon blivit knivhuggen så lyfter jag inte ens ögonbrynet antagligen för att det blivit så vanligt nästan som en vardag   


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Man bryr sig om de man kan relatera till. Jag bryr mig mer om min familj än en familj jag inte känner. Jag bryr mig mer om folket i min nation än vad jag bryr mig om folket i en annan nation. Jag bryr mig mer om en slumpvis person i Sverige än vad jag bryr mig om en slumpvis person på andra jordklotet. Det är så vi människor fungerar.

tala för dig själv 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FNÖ:

tala för dig själv 

Jag talar definitivt för 9/10 människor i alla fall. Skillnaden är bara att vissa inte vågar erkänna det mest självklara. Jag räds inte av att säga det andra inte vågar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Jag talar definitivt för 9/10 människor i alla fall. Skillnaden är bara att vissa inte vågar erkänna det mest självklara. Jag räds inte av att säga det andra inte vågar.

jag skulle gräta  mig till döds om tex robert downey jr dog men våran kung kan gå och hänga sig 


   
SvaraCitera