Aviseringar
Rensa alla

Varför detta hat mot kristendomen?


Ämnesstartare

Jag har inte startat en tråd på väldigt länge, och gjorde den här efter att ha pysslat med annat ett längre tag, hursomhelst, min frågeställning är:

Om nu kristendomens lära är irrelevant för ditt liv, om du knappt har kontakt med någon som är kristen, och om du ändå har så total kontroll över ditt eget liv, varför hatar du kristendomen så mycket?

Jag må vara kristen själv, men här är några kriterier för kristna som svarar, svara inte enligt;

Den arrogante kristne: "De är bara blinda för sanningen, för att de är för dåliga människor blah-blah-blah." Kristna är inte bättre än andra människor, även om jag tror på det så ser jag människor som ser ner på icke-kristna som riktiga rövhål, och sådana undviker jag.

Den profetiske kristne: "Ty det står i Uppenbarelseboken att människan skall falla från Gud och håna hans tjänare!" Oavsett vad som står, och oavsett om profetior är sanna eller inte så ser jag det inte som relevanta argument, jag vill ha människoberättelser, inte predikningar.

Den oförstående, men medhållande kristne: "Jag undrar samma sak, vad tror du?" LURK MOAR! Om du inte har något vettigt att säga kan du väl bara hålla käften? Min fråga är hursomhelst ställd mer till de som är nära till militanta gentemot kristna och kristendomen, inte folk som frågar sig samma sak som jag utan att tillföra något.

Så nu ställer jag frågan till folk som har tankar runt detta, varför är detta hatet så starkt? Att peka på fel i "mytologin" (hartassarna är till för att ni ska förstå att jag inte ser det som mytologi, men kommer någon med frågan "so du rtor po birnaDe busskarr!?1+!1+!?" så är mitt enda svar "Kanske, jag vet inte, har du en relevant tanke inom ämnet istället, retard?".), upplägget, eller att böckerna skrevs för länge sedan och därför är irrelevanta, eftersom att du skulle kunna skriva en sagobok idag och få den till en religion om två tusen år ser inte jag som legitima svar, inte heller att det är en saga, eller att religionen har dödat miljoner, eftersom att det är skillnad på att döda för att en religion säger det och att döda i religionens namn för att man är pantad och inte kan bättre. Dessutom vet ni ju själva att det inte är den enda anledningen. Att det är hjärntvätt kan vara en legitim anledning, förutsatt att ni kan ha påverkats av det, för att tycka att det är hjärntvätt bara för att jaga anledningar kan vara rätt tunt, med tanke på att allting är "hjärntvätt" på ett eller annat sätt. Dessutom missbrukas ordet "hjärntvätt" ganska hårt, för hjärntvätt är nära till total omvändelse i åsikter och uppförande och brukar ofta vara i samband med snack om koreakriget där man trodde att kommunisterna hade hjärntvättat in en särskild "trigger" som skulle användas för att få soldater at utföra dåd i det egna landet.

Kommer att fylla på med fler "dumma" anledningar sen, allt eftersom att puckade kommentarer börjar glida in. Den här tråden är till för er som faktiskt har intressanta argument som motiverar hat gentemot tron och dess utövare. Jag vet att ni smarta finns där, och ni vet nog vilka ni är också. =)

Blev rätt långt, hoppas att den här tråden blir rätt mottagen...


   
Citera

Kristendomen får folk att må dåligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svarta_rosen:

Kristendomen får folk att må dåligt.

Som sagt, vill ha motivering bakom det, dessutom tror jag att du är ett troll, så vi får hoppas att du har anledning bakom.


   
SvaraCitera

Varför gör du DJÄVULStecken på din avatar [surprised][surprised][surprised][shake][shake][shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KKNDx:

Varför gör du DJÄVULStecken på din avatar [surprised][surprised][surprised][shake][shake][shake]

Därför att det är så sjukt metal och jag vill se ond ut. >=D


   
SvaraCitera

Belrondis:

Därför att det är så sjukt metal och jag vill se ond ut. >=D

vet du vad det värsta är, jag tror faktiskt du är seriös.


   
SvaraCitera

Belrondis:

Som sagt, vill ha motivering bakom det, dessutom tror jag att du är ett troll, så vi får hoppas att du har anledning bakom.

Har inte tid nu men kanske kan skriva ett mer utförligt svar imorgon.

Hallelulja på dig så länge! [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KKNDx:

vet du vad det värsta är, jag tror faktiskt du är seriös.

Mer att jag är ett hängivet metalhead, samt en paradox.

Dessutom ser jag inget fel i det, det är bara folk utan koll som associerar det med att åkalla satan. Moloik skapades av vidskepliga katoliker som ville skydda sig från "det onda ögat", och ja, det betydde "djävulen", men på samma sätt som hitlerhälsningen var en anpassning av en tidigare romersk hälsning så kan man ändra betydelse från "Satan" till "Metal", och därför står jag för denna användning av det.


   
SvaraCitera

Tex får folk i vissa länder inte göra abort pga kristendomen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag avskyr alla religioner lika mycket. Så du behöver inte oroa dig, alla religioner får lika stor del av min avsky. [smile][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Tex får folk i vissa länder inte göra abort pga kristendomen.

Men det särskiljer inte kristendomen från någon annan världsreligion.


   
SvaraCitera

Belrondis:

Men det särskiljer inte kristendomen från någon annan världsreligion.

Nej, alla religioner är samma skit i grund och botten.


   
SvaraCitera

Belrondis:

Därför att det är så sjukt metal och jag vill se ond ut. >=D

Belrondis:

Den här tråden är till för er som faktiskt har intressanta argument som motiverar hat gentemot tron och dess utövare. Jag vet att ni smarta finns där, och ni vet nog vilka ni är också. =)

Jag gillar mest inte religioner generellt. Sen tycker jag att de som är kristna inte kan sin bok tillräckligt bra, och uttalar sig om bibeln, fastän de inte ens läst hela.

t,ex för att nämna en anledning.


   
SvaraCitera

Belrondis:

Men det särskiljer inte kristendomen från någon annan världsreligion.

Ne, men dom hatar man också. [smile]


   
SvaraCitera

KRISTEN 4-ever!!


   
SvaraCitera