Aviseringar
Rensa alla

varför ditt/dina/inga husdjur?


Har en hund, siberian husky, som jag köpte pga tycker att hundar är fantastiskt mysiga och vänskapliga djur som är lagom krävande. Det blev just en husky pga ville ha något att liksom jobba med, samt eftersom de är otroligt fina.

Har en råtta som jag köpte pga tuff, intelligent och rolig. Har haft råttor under i princip hela min uppväxt så det känns ganska tomt att inte ha någon.

Sedan har jag en orm också som jag köpte när jag var tio-elva. Minns inte exakt varför men antagligen eftersom de är väldans fina "som prydnad", lättskötta och superhäftiga.


   
SvaraCitera

mrman:

Bor grannens katt fortfarande hos dig? Glad

Ja. Vi har officiellt tagit hand om den nu.


   
SvaraCitera

Ganon:

Ja. Vi har officiellt tagit hand om den nu.

Saknar grannen intresse och tid för katten? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om jag någon gång mot förmodan flyttar till hus ska jag skaffa minigris. den ska få en egen del av trädgården att böka loss i och ett eget halmtäckt rum i källaren. 


   
SvaraCitera

Vi skaffade katt pga att jag växt upp med katt och saknade mysgoset. Robin var mest sugen på en hund men det har vi varken tid eller råd med (har iallafall inbillat mig att dom är lite dyrare i drift än katter). Och sedan är jag kattmänniska, ej överförtjust i hundar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nöbby: Har en råtta som jag köpte pga tuff, intelligent och rolig. Har haft råttor under i princip hela min uppväxt så det känns ganska tomt att inte ha någon.

åh, jag älskar tamråttor. är också uppväxt med dom. 
men hur klarar sig din ensam? dom är ju flockdjur och otroligt sällskapssjuka. 


   
SvaraCitera

mrman:

Saknar grannen intresse och tid för katten? 

Nja, alltså. Just den här katten är väldigt sällskaplig av sig och då han jobbar, frun tar hand om deras nyfödda bebis och deras dotter går i skolan och är med kompisar och dylikt så har de inte så mycket tid för den + att de inte har någon kattlucka så den kunde inte gå in och ut som den ville.


   
SvaraCitera

stereo total:

hur gamla blir fåglarna? är dom lätta att flytta med? 

nä men det lät snyggare om jag skrev så pga att första frågan är formulerad på det sättet. 

mellan två och åtta år beroende på hur man sköter dom, men de är så känsliga och kan i princip dö när som helst. den ena dog för några veckor sedan och jag vet inte riktigt varför. nä, det går nog inte att flytta med dom. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den sekundära pycnoharkessiska teorin:

mellan två och åtta år beroende på hur man sköter dom, men de är så känsliga och kan i princip dö när som helst. den ena dog för några veckor sedan och jag vet inte riktigt varför. nä, det går nog inte att flytta med dom. 

neeej, vad tråkigt. har du skaffat en till eller kan dom vara ensamma? 


   
SvaraCitera

stereo total:

finns terrariedjur också.  

hehe ja. äh tror inte jag får ha djur här:S


   
SvaraCitera

stereo total: tråkigt, hur bor du?

studentrum (med kök och badrum). 


   
SvaraCitera

stereo total:

neeej, vad tråkigt. har du skaffat en till eller kan dom vara ensamma? 

skaffade en till samma dag, de mår jättedåligt av att vara ensamma. var rädd att de inte skulle trivas ihop eftersom honan var dominant och den nya hanen är också dominant, men det fungerar jättebra. de har bildat par och är glada!


   
SvaraCitera

När jag var liten bodde jag ihop med två pälsallergiker, sen har jag alltid varit intresserad av djur, så tror att blandningen gjorde att jag kände att jag vill ta hand om någon pälsgrej när jag bor själv. Det dröjde dock nästan tre år som jag bodde själv innan jag skaffade, och det blev för att jag fick höra att två katter blev vanvårdade och behövde akut hem. Så de fick flytta hem till mig. 
Tyvärr märkte jag ganska snabbt att den ena katten inte trivdes, den började markera, urinera lite över allt och liknande, så gjorde valet att skilja dom åt. Den som inte trivdes fick flytta till en annan familj där den får mer uppmärksamhet och får vara ensamkatt. 
Sally stannade hos mig, fram tills i somras då jag var tvungen att flytta till mindre bostad och tyckte att det är fruktansvärt att tränga in min sötnos i en liten etta, så hon har nu landat hemma hos mamma, så hon kan springa ute och vara inne som hon vill. Hon verkar må riktigt bra där och det är allt jag bryr mig om. 


   
SvaraCitera

Jag tvingas med jämna mellanrum att leva tillsammans med en icke stockholmare i lyan, det kallar jag husdjur. 


   
SvaraCitera

Har haft en hund, 3 hamstrar, 3 kaniner, 1 marsvin och för tillfället har jag 2 katter. Är en riktig djurvän som älskar djur, alltid mysigt att ha en lurvig kååmpis i knät som vill gosa ;D Hade velat ha en hund nu, men känns inte riktigt som jag har tid för det. Då passar katter bättre som är mer självständiga.


   
SvaraCitera