Aviseringar
Rensa alla

Varför drogas (bedövas) amerikaner när de är hos tandläkaren??? och varför får inte vi bli det i Sverige........ SVERIGE SVAR


Ämnesstartare

tänk va kul vi skulle ha här i jantelandet, man känner ju knappt av den här [sad] känner fan smärtan istället.........


   
Citera
Ämnesstartare

forts på rubrik:

-A MIG


   
SvaraCitera

honolulu:

varför får inte vi bli det i Sverige

för sverige är ett mes land som är rädd för allt som heter bedövning som faktiskt funkar.[n]


   
SvaraCitera
time
 time

Läste "SVERIGE SVAR" och ba: Nej, får jag inte komma med mina anekdoter nu, bara för att jag bor i Finland? [cry]

Man får åtminstone narkos om det vill sig riktigt illa. Folk med tandläkarskräck (jag) brukar i alla fall bli erbjudna det, om de behöver dra ut något eller fixa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Läste "SVERIGE SVAR" och ba: Nej, får jag inte komma med mina anekdoter nu, bara för att jag bor i Finland? [cry]

Haha, fyfan vilken äcklig särskrivning det hade varit.

obs hint:

Paranormal_Cannabis:

mes land

timeisrunningout:

Man får åtminstone narkos om det vill sig riktigt illa. Folk med tandläkarskräck (jag) brukar i alla fall bli erbjudna det, om de behöver dra ut något eller fixa.

nej vill ha sån där cool!!! [sad] alltid, inte bara för fjantar ([blush])


   
SvaraCitera

honolulu:

nej vill ha sån där cool!!! [sad] alltid,

vem vill inte de[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paranormal_Cannabis:

vem vill inte de[crazy]

varför har vi inte det här, undrar jag då! jävla landet lagom!!!


   
SvaraCitera

Jag tycker det är ganska konstigt att vi inte gör det. De använder väl lustgas här, vilket är i princip helt ofarligt om man vet hur det ska användas.

Men å andra sidan är vi ju mer hardcore, vilket alltid är bra.


   
SvaraCitera
time
 time

honolulu:

nej vill ha sån där cool!!!

Kollade upp vad amerikanerna får som gör dem så luddiga i huvudet och det visade sig att de sätter intravenöst dropp med benzo/morfin eller andra starka opiater/barbiturater etc. Massa läskigt knark!


   
SvaraCitera

tycker mig ej behöva sådant knark

inte än i varje fall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

konstigt att vi inte gör det

Penstrokes:

De använder väl lustgas här

bestäm dig, ska du tillhöra oss eller inte nu va >:c

timeisrunningout:

intravenöst dropp med benzo/morfin eller andra starka opiater/barbiturater etc. Massa läskigt knark!

[blush][love]


   
SvaraCitera

Kanske för att det i många fall räcker med lokalt subkutant lidokain? Är man väldigt kinkig kan man få en spruta dormicum eller en stesolid inför det hela.


   
SvaraCitera

Tycker lustgas är roligare än opiater[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Kanske för att det i många fall räcker med lokalt subkutant lidokain? Är man väldigt kinkig kan man få en spruta dormicum eller en stesolid inför det hela.

läser du apotekare eller va e grejen??? är wiki din bästa vän?


   
SvaraCitera

honolulu:

läser du apotekare eller va e grejen??? är wiki din bästa vän?

Nej, jag läser inte till apotekare: hurså? Wikipedia är allas bästa vän!

Hur som helst: inom vården i Sverige så vill man ge minsta möjliga medicin. Att göra in starka opiater och annat knark i folk i onödan är inget svenska läkare gärna gör.


   
SvaraCitera