Aviseringar
Rensa alla

varför får jag inte dricka kaffe under lektionstid?


Ämnesstartare

så jävla löjligt va.


   
Citera
reben

mm vi fick äta o så. om d inte va datasal.

har du inte fått nån förklaring???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
mm vi fick äta o så. om d inte va datasal.

har du inte fått nån förklaring???

nä, men låtsades att jag inte visste om det så jag fick dricka ändå. tramsig regel.


   
SvaraCitera
reben

amsi:

nä, men låtsades att jag inte visste om det så jag fick dricka ändå. tramsig regel.

mm ganska. man stör ju ingen m de. har för mig att vi inte fick egentligen heller men lärarna ville dricka kaffe så då fick vi med :$ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi fick inte heller dricka kaffe eller liknande på våra lektioner. Ibland var det väl "ok" om man tex försovit sig och missat äta frukost eller så, men oftast satt vi i datorsalar och där fick man absolut inte äta eller dricka. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

mm ganska. man stör ju ingen m de. har för mig att vi inte fick egentligen heller men lärarna ville dricka kaffe så då fick vi med :$ 

hahahah, som när lärarna tar rökpaus


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi hade gemensamt kök med lärarna med kaffemaskin och allting så brukade sitta och fika ihop på rasterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vi sitter i vanliga kommunala salar


   
SvaraCitera
reben

FruLiten:
Vi hade gemensamt kök med lärarna med kaffemaskin och allting så brukade sitta och fika ihop på rasterna.

hade vi med. det var mysigt. det var typ den vägen jag fick betyg i flera ämnen. 

amsi:

hahahah, som när lärarna tar rökpaus

haha precis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: hade vi med. det var mysigt. det var typ den vägen jag fick betyg i flera ämnen.

Det blir en helt annan grej då. Vi hade soffor och en tv som lärarna brukade köra igång filmer på när man hade håltimme eller liknande, så brukade vissa sitta med oss och snacka lite skit och sånt. En viss lärare brukade ha med sig radiostyrda bilar och liknande till skolan. Men var inte bara positivt, gjorde att man inte tog skolan på så stort allvar. 


   
SvaraCitera
reben

FruLiten:

Det blir en helt annan grej då. Vi hade soffor och en tv som lärarna brukade köra igång filmer på när man hade håltimme eller liknande, så brukade vissa sitta med oss och snacka lite skit och sånt. En viss lärare brukade ha med sig radiostyrda bilar och liknande till skolan. Men var inte bara positivt, gjorde att man inte tog skolan på så stort allvar. 

ska man ta skolan på allvar :$ är ju gymnasiet. bästa tiden i ens liv osvosv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: ska man ta skolan på allvar :$ är ju gymnasiet. bästa tiden i ens liv osvosv

Jag tog inte skolan på allvar och gick ut med nio ig, inte helt fett nu. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kanske har varit elak mot läraren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Får inte heller av de flesta lärare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Från det att jag började gymnasiet var förtäring av diverse grejs tillåtet under lektionstid. Givetvis under eget ansvar. Som att ta bort papper och annat som tillhör det jag just käkat, och kasta det. Och om man smular eller spiller, torka upp efter sig själv. Det självklara, helt enkelt.

Dock inte tillåtet att dricka vid datorerna.


   
SvaraCitera