Aviseringar
Rensa alla

Varför får man driva med kristendomen men inte med muslimer och judar???


Ämnesstartare

McLuver:

Varför får man inte driva med judar och muslimer egentligen?

driver man me judar kommer alla tro att man är nazist, driver man me muslimer så får man en massa terrorister på sig


   
SvaraCitera
edroon

får och inte får, det har ju inte med det att göra.

Om någon driver med kristendomen så är det ingen som reagerar kanske lika mycket som islam och judemdomen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Iaf inte ursprungsbetydelserna.

Vem bryr sig om vad symbolen betydde när den först skapades, det är vad den står och förknippas med i dagsläget som räknas [tired]


   
SvaraCitera

Äh, jag är så JÄVLA trött på alla förbannade liknelser ''ett hakkors ser ut som ett vanligt kors i en position''. Kors används inte bara i kristet syfte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Kors används inte bara i kristet syfte.

Jodå!
Image


   
SvaraCitera

Fy fan:

Jodå!

Nejdå, ett järnkors är också ett sorts kors. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Nejdå, ett järnkors är också ett sorts kors.

Som används av kristna!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

På cheap monday jeansen så är det en döskalle med ett uppochnervänt kors i pannan, detta är en "öppen protest" mot kristendomen och organiserad religon enligt snubben som designade logon.

HAHAHAHAHAHA XDXDXD *dör*

Fy fan vad rebelliskt alltså! Vilken protest! -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

HAHAHAHAHAHA XDXDXD *dör*

Fy fan vad rebelliskt alltså! Vilken protest! -.-

[sad]

Skäms lite för att jag faktiskt har något från dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EyeForAnEye:

När eggen pekar uppåt, ja.
När den pekar nedåt, är det det en ockult symbol.

Eftersom jag inte är säker på det här tänker jag inte göra ett så kraftfullt inlägg.

Men det jag har hört är att vridningen på pentagrammet spelar inte så stor roll, att det är en efterkonstruktion och att symbolen, inte från början eftersom den är äldre än så, men tidigt symboliserade Venus. Den Kristna Kyrkan, denna evigt klåfingriga institution, såg till att den skulle förknippas med Djävulen, eftersom Venus var en "hednisk" gudom.


   
SvaraCitera

LightInDarkness:

roliga är ju a ett upponervänt kors egentligen är en kärlekshandling från Petrus till Jesus 😛 men det har ingen av dem som bär det fattat 😀

min polare använde den förklaring mot några religösa syrianer på min skola men enligt dom så var han satanist och skulle därför misshandlas om han inte slutade bära det [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Vem bryr sig om vad symbolen betydde när den först skapades, det är vad den står och förknippas med i dagsläget som räknas [tired]

Det har en rätt så väsentlig betydelse. Ditt dumma troll.


   
SvaraCitera
Misael

LightInDarkness:

märks iaf inte att du studerar Bibeln då du misstolkar den och det ör inget påhitt

Det får du tro.. misstolkning får stå för dig. Hittills har du inte lyckats bekräfta dina påståenden med hjälp av Bibeln. Du säger att det är så men du har än så länge inte visat några trovärdiga fakta eller skriftställen.

Visa ett skriftställe där Petrus ärade Jesus med ett upp-och-ner-vänt kors.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Misael:

Visa ett skriftställe där Petrus ärade Jesus med ett upp-och-ner-vänt kors.

men det står ju inte i Bibeln [zzz]


   
SvaraCitera
Misael

LightInDarkness:

men det står ju inte i Bibeln

Nej just det... [rolleyes]


   
SvaraCitera