Aviseringar
Rensa alla

Varför finns de så få invandrare som utövar innebandy och ishockey?


Ämnesstartare

Exodus:

han är ju ingen blond viking direkt

nä precis.

Exodus: springa och dansa.

och basket?

Exodus: asiater är bra på

schack om de räknas?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: och basket?

aa det med. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:

Om snatta o planka räknas som sport aa Förvirrad

de ju brott. man kan inte riktigt jobba sig upp på det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

de ju brott. man kan inte riktigt jobba sig upp på det

Fråga umare som träffar mig hur proffs jag är på att planka
peace


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

de ju brott. man kan inte riktigt jobba sig upp på det

mörkhyade är genetiskt programmerade att begå brott. de blev mörka för att kunna begå brott på natten utan att synas


   
SvaraCitera

Om vi skiter i rasismen: invandrare har ofta inte lika mycket pengar som "vanliga". De lever ofta på bidrag från staten och då språkkunnighet och utbildning ofta saknas har de svårt att skaffa jobb. Ungarna är uppvuxna med att sparka boll mellan krigen. De har inte råd eller vetskap att utöva sporter, speciellt inte dyra sporter som ishockey. Kostar skitmycket bara att köpa all utrustning, och innebandyutrustning är inte så billig heller. Själv spelar jag innebandy och min senaste klubba kostade 1200 spänn. Sammanlagt har jag köpt klubbar för ca 7000 kr och sen har jag köpt vattenflaskor, inneskor (dyra som fan), glasögon, medlemskap/spelarlicens osv. Det är helt enkelt för dyrt för de flesta invandrare. 

Till exempel blev ju Zlatan skitsur på sin tränare och la av med fotbollen för att spela hockey, men han hade inte råd med utrustningen så han fortsatte med fotboll och det var väl tur 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

99kawa06: "vanliga"

vilka är de vanliga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

99kawa06:
Om vi skiter i rasismen: invandrare har ofta inte lika mycket pengar som "vanliga". De lever ofta på bidrag från staten och då språkkunnighet och utbildning ofta saknas har de svårt att skaffa jobb. Ungarna är uppvuxna med att sparka boll mellan krigen. De har inte råd eller vetskap att utöva sporter, speciellt inte dyra sporter som ishockey. Kostar skitmycket bara att köpa all utrustning, och innebandyutrustning är inte så billig heller. Själv spelar jag innebandy och min senaste klubba kostade 1200 spänn. Sammanlagt har jag köpt klubbar för ca 7000 kr och sen har jag köpt vattenflaskor, inneskor (dyra som fan), glasögon, medlemskap/spelarlicens osv. Det är helt enkelt för dyrt för de flesta invandrare. 

Till exempel blev ju Zlatan skitsur på sin tränare och la av med fotbollen för att spela hockey, men han hade inte råd med utrustningen så han fortsatte med fotboll och det var väl tur 😀

hahhahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

99kawa06: De lever ofta på bidrag från staten

99kawa06: Ungarna är uppvuxna med att sparka boll mellan krigen

Galen


   
SvaraCitera

icke-invandrare. I vårt fall, svenskar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

99kawa06:
icke-invandrare. I vårt fall, svenskar. 

Det finns många "svenskar" med invandrarbakgrund, men de spelar inte heller ishockey.


   
SvaraCitera

Exodus:

Det finns många "svenskar" med invandrarbakgrund, men de spelar inte heller ishockey.

ointresse? De kanske är vana att inte ha råd? Idk man slut på teorier. Har sett hela innebandylag med invandrare. Ofta har också svenskar med invandrarbakgrund (nu snackar vi dom som fortfarande inte bott här länge) en annan kultur och andra vanor. Det är inte lika vanligt att ungarna sticker och spelar ishockey fem gånger i veckan där de kommer ifrån. Muslimska tjejer får ju inte visa ben och armar så det är svårt för dom att ha träningskläder på sig, underställ blir ju jäkligt varmt i en innebandyhall. Det finns föräldrar som inte tycker att deras barn skall hålla på med sånt utan ska vara hemma och sköta sig och göra läxor (yeah sure).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Invandrare utövar inte någon sport alls vad jag vet. De få gånger man ser invandrare gå omkring med träningsväskor, så misstänker jag starkt att de helt enkelt låtsas sporta för att det ger status, eller möjligen fraktar de stöldgods eller vapen i dem. Men utöva riktiga sporter? Nej, det har jag svårt att se.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Feberyra:
Invandrare utövar inte någon sport alls vad jag vet. De få gångerna man ser invandrare gå omkring med träningsväskor, så misstänker jag starkt att de helt enkelt låtsas sporta för att det ger status, eller möjligen fraktar de stöldgods eller vapen i den. Men utöva riktiga sporter? Nej, det har jag svårt att se.

Invandrare går ofta runt i adidasbyxor och nike-keps. Det är för att de ska kunna springa snabbt när de har begått ett brott och kepsen för att gömma ansiktet ifrån eventuella vittnen eller kameror.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus: Invandrare går ofta runt i adidasbyxor och nike-keps. Det är för att de ska kunna springa snabbt när de har begått ett brott och kepsen för att gömma ansiktet ifrån eventuella vittnen eller kameror.

Vissa svenskar gjorde det förr också, särskilt på 90-talet. Då var det frågan om knarkare eller andra kringdrivande tvivelaktiga människospillror. Nu har vi som tur är utrotat kriminaliteten bland riktiga svenskar, vi är alla välanpassade och propert klädda och lyckliga. Adidas-byxorna, Fila-skorna, Fubu-tröjorna och Nike-kepsarna är ett minne blott. Tumme upp


   
SvaraCitera