Aviseringar
Rensa alla

Varför finns ett forum för sexnoveller?


Ämnesstartare

mediakatt:

Men, nu var det inte det vi diskuterade. Du skulle motivera varför incest är omoraliskt och fel. En motfråga är inte heller en motivering.

Elaka häxan i väster:

Vad snackar du om? Incest är olagligt enligt svensk lag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ÄGD!!!!!! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elaka häxan i väster:

Vad snackar du om? Incest är olagligt enligt svensk lag.

Nej, jag får fortfarande ligga med mina föräldrar, vilket var vad han frågade om. De får dock inte ligga med mig.

Omen:

ÄGD!!!!!!

Uppenbarligen inte [rolleyes] Så, tänker du motivera dina påståenden eller tänker du hoppas att någon annan gör det åt dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Nej, jag får fortfarande ligga med mina föräldrar, vilket var vad han frågade om. De får dock inte ligga med mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herregud, det är fiktion, bara fantasier och inget annat. Slappna av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Nej, jag får fortfarande ligga med mina föräldrar, vilket var vad han frågade om. De får dock inte ligga med mig.

Nej, det är olagligt både för dig och för dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elaka häxan i väster:

Nej, det är olagligt både för dig och för dem.

Hänvisa till kapitel och paragraf i brottsbalken, tack.

Omen:

De får dock inte ligga med mig.

...vad är din poäng? Det är fortfarande inte olagligt att skriva om hur de gör det, och något blir inte per automatik omoraliskt för att det är olagligt. Så, motivera dina påståenden!


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Omen:

bland annat är många av novellerna omoraliska, kan involvera familj och incest och sådant. varför tillåts detta? behövs bättre moderering av sexnovelltråden. snusktråden borde stängas helt då den är väldigt äcklig och inte hör hemma på ett forum för ungdomar..

Det finns människor på denhär planeten som tycker om sånt[rolleyes]

Jag är inte en av dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elaka häxan i väster:

Irrelevant text.

mediakatt:

Hänvisa till kapitel och paragraf i brottsbalken, tack.

Om du på något vis inte noterat det så är brottsbalken alltså den del utav lagen som tar upp brottsliga handlingar. Du kan till exempel hitta den här. Kapitel 6 handlar om sexualbrott, och om du läser det så kommer du säkert notera att det på intet vis är straffbart ett brott för någon att ha sex med sina föräldrar. Men då jag antar att du är för lat för att faktiskt göra det så citerar jag relevanta stycken istället;

7 § Den som, i annat fall än som avses förut i detta kapitel, har samlag med eget barn eller dess avkomling, döms för samlag med avkomling till fängelse i högst två år.
Den som, i annat fall än som avses förut i detta kapitel, har samlag med sitt helsyskon, döms för samlag med syskon till fängelse i högst ett år.
Vad som sägs i denna paragraf gäller inte den som förmåtts till gärningen genom olaga tvång eller på annat otillbörligt sätt. Lag (2005:90).

Notera att det är personen som har samlag med eget barn eller dess avkomling som begår ett brott, inte barnet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kolla inte i dom forumen då om du stör dig på dom.


   
SvaraCitera

Omen:

bland annat är många av novellerna omoraliska, kan involvera familj och incest och sådant.

Oh noes, ickenormativ fiktion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Notera att det är personen som har samlag med eget barn eller dess avkomling som begår ett brott, inte barnet.

Var exakt står det att det är tillåtet för barnet att ha sex med föräldern?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elaka häxan i väster:

Var exakt står det att det är tillåtet för barnet att ha sex med föräldern?

Tro det eller ej men utav skäl som alla (utom tydligen du) finner uppenbara så brukar brottsbalken inte berätta vad som är lagligt, utan vad som är brottsligt. Så, återigen, källa på att det skulle vara ett brott (dvs olagligt/straffbart/omnämnt i Svea Rikes lag som någon som man inte får göra) att ha sex med sina föräldrar.

Din fråga är för övrigt helt absurd, det är som om du skulle fråga mig var i brottsbalken det står att det är tillåtet att bli våldtagen eller rånad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar att det skabbiga prettot blir ägt;@


   
SvaraCitera