Aviseringar
Rensa alla

Varför fokuserar sig feminimen bara på svenska medelklasstjejer?


lmaomynigga: vem gynnas mest då? vem bör gynnas mest? det är ju skevt fördelat.

du tror inte invandrarkvinnor gynnas mest av kvinnlig frigörelse?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb: du tror inte invandrarkvinnor gynnas mest av kvinnlig frigörelse?

hur mycket frigörs de i praktiken då? 


   
SvaraCitera

lmaomynigga: hur mycket frigörs de i praktiken då?

hur ska någon kunna svara på det. Jag tror inte att de lämnas efter i alla fall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb: hur ska någon kunna svara på det. Jag tror inte att de lämnas efter i alla fall

det tror jag. gurdrun själv har ju sagt att medelklassfeminismen hotas om man fokuserar på invandrarkvinnor


   
SvaraCitera

lmaomynigga: det tror jag. gurdrun själv har ju sagt att medelklassfeminismen hotas om man fokuserar på invandrarkvinnor

va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

va?

läs det jag skrev


   
SvaraCitera

lmaomynigga: läs det jag skrev

var?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

var?

spelar du dum eller vad håller du på med? du skrev att du tror att de inte lämnas efter. jag svarar: "jag tror att de gör det"

sen tog jag upp ett exempel på hur många framträdande feminister resonerar nämligen "om feminismen fokuserar mer på invandringsrelaterade jämställdhetsproblem är det på bekostnad av medelklassfeminismen --> medelklassfeminismen är viktigare"

så ja, jag tror att de lämnas efter


   
SvaraCitera

lmaomynigga: spelar du dum eller vad håller du på med? du skrev att du tror att de inte lämnas efter. jag svarar: "jag tror att de gör det"

sen tog jag upp ett exempel på hur många framträdande feminister resonerar nämligen "om feminismen fokuserar mer på invandringsrelaterade jämställdhetsproblem är det på bekostnad av medelklassfeminismen --> medelklassfeminismen är viktigare"

så ja, jag tror att de lämnas efter

nu min herre är det du som är dum då det hela handlar om att du skrev:

lmaomynigga: det tror jag. gurdrun själv har ju sagt att medelklassfeminismen hotas om man fokuserar på invandrarkvinnor

och det var det jag ville ha källa på. sluta hitta på saker ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

nu min herre är det du som är dum då det hela handlar om att du skrev:

och det var det jag ville ha källa på. sluta hitta på saker ^^

du frågade aldrig om källa

http://www.expressen.se/debatt/fi-blundar-inte-for-hedersvald/

Så enigt henne blundar de inte för hedersvåld, men det är ju precis det de gör. 


   
SvaraCitera

lmaomynigga: du frågade aldrig om källa

va? och var? skrev jag hur gick inte det fram?

lmaomynigga: Så enigt henne blundar de inte för hedersvåld, men det är ju precis det de gör.

inte fasen säger den där artikeln varken det eller:

lmaomynigga: det tror jag. gurdrun själv har ju sagt att medelklassfeminismen hotas om man fokuserar på invandrarkvinnor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb: inte fasen säger den där artikeln varken det eller:

i praktiken blir det så dock. klart hon inte öppet skulle säga det


   
SvaraCitera

lmaomynigga: i praktiken blir det så dock. klart hon inte öppet skulle säga det

bra att du erkänner att du ljuger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb: bra att du erkänner att du ljuger

det var min tolkning. jag ljög inte? jag hade ju med ett stycke ur artikeln nån sida tillbaka i tråden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka: Det är du som ska bevisa det du slänger ur dig.
Pedofili är en tabu i ca alla kulturer, äktenskap sker tidigast när de är pubertala.

Det han säger stämmer. Där barn och även spädbarnsvåldtäkter (sic!) är som vanligast är på ett par håll i mellan och södra afrika. Sydafrika har vad jag vet den högsta statistiken på barnvåldtäkter, och det kan man troligtvis tacka för att det landet till skillnad från större delen av sin omgivning har en förhållandevis god infrastruktur och fungerande byråkrati som kan ta hand och bokföra dessa anmälningarna. Statistik hade troligtvis sett rätt lika ut på andra håll ifall samma bokföringsmöjligheter fanns. Uppsåten till brotten är mestadels av andlig natur, då det existerar en tro om att man kan bli botad från sjukdomar (exempelvis HIV som är ett utbrett problem) om man knullar ett rent och friskt barn. För det skulle överföra ens sjukdomar till offret.

Du kan nu välja att tro på saken eller googla efter behov. Vad du inte bör göra är att tro annat bara för att ingen serverat dig den informationen på ett silverfat.

På frågan om dessa tendenser finns här eller kommit via invandring, om det nu var vad som tidigare insinuerades, får man väl svara att det inte finns någon vidare grund för.


   
SvaraCitera