Aviseringar
Rensa alla

Varför går inte FP och C ihop till ett enda parti?


Tycker alla partierna i riksdagen är ungefär samma skit. Förr var det mer skillanad.
Nu kan alla lika gärna gå ihop och bilda ett enda stort parti.
De kan heta SocialModeraterna eller nått. 🙁


   
SvaraCitera

Tycker vi kan avveckla C helt enkelt bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

De kan heta SocialModeraterna eller nått. 🙁

Tycker att de borde heta Sadomasochisterna istället. Jag hade röstat på dem.


   
SvaraCitera

internet:

jag hatar att folkpartiet kallar sig "liberaler"

De är ju socialliberaler, så vad är problemet. De flesta parter i riksdagen kallar sig liberaler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför går inte S och M ihop? Så kanske folk äntligen fattar hur stor skillnaden är mellan de båda.


   
SvaraCitera

PinkFloyd:

De flesta parter i riksdagen kallar sig liberaler.

ja och alla vill förbjuda typ allting. okej för att de vill ha ett skyddsnät, men att förbjuda knark, horor och så vidare som om de är kristna fanatiker från 1800-talet gör knappast någon till "socialliberal"


   
SvaraCitera

internet:

ja och alla vill förbjuda typ allting. okej för att de vill ha ett skyddsnät, men att förbjuda knark, horor och så vidare som om de är kristna fanatiker från 1800-talet gör knappast någon till "socialliberal"

Bra poäng, även om den var uttryckt med lite grova termer :D.


   
SvaraCitera

internet:

jag hatar att folkpartiet kallar sig "liberaler"

me 2, socialkonservativa nationalisterna vore ett mer passande namn[smile]

Edit: Det finns ju dock en liberal del av FP om än ganska liten:P http://www.liberati.se/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pannkakor:

De kan kalla sig typ Folkpartiet centristerna eller det Socialiberala mespartiet.

Nah. I så fall Centerpartiet liberalerna eller Centrala folkpartiet. Det är mycket bättre förslag - mycket bättre [blush]

Eller så kanske de rentav går med på ditt förslag och presenterar sig som mesar? [wink]


   
SvaraCitera