Aviseringar
Rensa alla

varför går man till skolan?


Ämnesstartare

devax:

skolan finns till för att ge "arbete". fråga löfven han gillar att skrämma bort företag för att skapa låtsasjobb.

Om du har den där attityden så förtjänar du inget jobb och du kommer inte få något heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

devax: det är gymnasienivå jag skriver om.

Jag med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Har de röstat för det??

Det har väl tom gått igenom och väntar bara på att träda ikraft? 


   
SvaraCitera

Hur många tror du inte hade varit hemma och degat istället för att studera om det fanns ett sådant system?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HeyIJustMeetYou:
Hur många tror du inte hade varit hemma och degat istället för att studera om det fanns ett sådant system?

Det finns redan ett sådant system...


   
SvaraCitera

Panda:

Det finns redan ett sådant system...

oj, såg inte det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Jag med.

tycker du att sättet lärare lär är effektivt eller "bra"? 

SvenskWithAttitude: Om du har den där attityden så förtjänar du inget jobb och du kommer inte få något heller.

jag är eftertraktad.

Panda: Alla har rätt till detta. De måste alltså erbjuda dig alternativet om du ber om det.

tack. uppskattar verkligen ditt svar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Med tanke på hur dålig, enligt undersökningar, den svenska skolan varit, så känns det som att utbildning är viktigt om man ska kunna konkurrera med andra både nationellt och internationellt.

Vi är alla olika och lär oss bäst på olika sätt. Vissa teoretiskt och andra praktiskt och även blandat. Sedan olika också om vi lär oss det via lärare eller egen hand. Bättre att ge olika alternativ till folk beroende på hur man bäst lär sig tycker jag. Men det är lättare sagt än gjort i dagsläget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

devax: tycker du att sättet lärare lär är effektivt eller "bra"?

Alla lär inte ut på samma sätt, och det sätt som är bra för vissa funkar mindre bra för andra. De försöker ju såklart att täcka majoriteten så bra de kan men det är ju knappast perfekt.

Men för mig funkade det rätt bra, jag gillar att blanda lärarledda lektioner med att själv studera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kryptonian:
Med tanke på hur dålig, enligt undersökningar, den svenska skolan varit, så känns det som att utbildning är viktigt om man ska kunna konkurrera med andra både nationellt och internationellt.

Vi är alla olika och lär oss bäst på olika sätt. Vissa teoretiskt och andra praktiskt och även blandat. Sedan olika också om vi lär oss det via lärare eller egen hand. Bättre att ge olika alternativ till folk beroende på hur man bäst lär sig tycker jag. Men det är lättare sagt än gjort i dagsläget.

Ja, skolan behöver individanpassas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svenskar är så bortklemade att de inte ens orkar vanlig djäkla skolgång längre.


   
SvaraCitera

devax:

tycker du att sättet lärare lär är effektivt eller "bra"? 

Personligen tycker jag att, utefter egna erfarenheter, lärarna har gjort ett riktigt bra jobb och jag har lärt mig mycket mer än vad jag skulle göra själv. Dessutom har jag fått lära mig massa viktiga saker som jag annars inte skulle ha varit motiverad att faktiskt lära mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Personligen tycker jag att, utefter egna erfarenheter, lärarna har gjort ett riktigt bra jobb och jag har lärt mig mycket mer än vad jag skulle göra själv. Dessutom har jag fått lära mig massa viktiga saker som jag annars inte skulle ha varit motiverad att faktiskt lära mig.

Håller med, det är lätt att klaga, men såhär i efterhand så hade jag knappast varit såhär bildad utan lärare.


   
SvaraCitera