Aviseringar
Rensa alla

Varför gifter sig människor när de är unga?


Anura:

och det kan man inte göra ogift? :p

nej? :S


   
SvaraCitera

känner en tjej som ska gifta sig snart. tror hon gör det pga hennes pojkväns föräldrar är jobbiga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:
känner en tjej som ska gifta sig snart. tror hon gör det pga hennes pojkväns föräldrar är jobbiga

haha 


   
SvaraCitera

Comrade Walter:

haha 

hon antydde d iaf!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dom är kära


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förhoppningsvis..


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

För att dom är kära alternativt har blivit tvingade av sina föräldrar.


   
SvaraCitera
Draug

dom har väll inget bättre för sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bcsc: Jag tycker att det är bullshit.. allt det där hur gammal man än e... det kostar pengar och är krångligt.. det ändå man får ut av det e la en semester... men aa det e ju bara min åsikt...

Lite trångsynt kanske? Min fru hade tvingats lämna landet om vi inte var gifta.


   
SvaraCitera
alosi

de älskar varandra väldigt mycket och vill spendera resten av deras liv tillsammans, skulle jag gissa på


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc

aristoteles:

Lite trångsynt kanske? Min fru hade tvingats lämna landet om vi inte var gifta.

ja självklart finns det bra anledningar men det jag menade att jag tycker att om man inte har en bra anledning så förstår jag inte grejen... det kostar massor med pengar om man inte gör det borgligt då... Jag förstår mig bara inte på det men andra kanske gör det 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kan bero gå obetänksamhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bcsc: det kostar massor med pengar om man inte gör det borgligt då

Det verkar som om du tror att alla som gifter sig lägger ner ofantliga summor pengar och gör en jättegrej av det hela. I många fall är det inte så, även om det inte sker borgligt.
Jag tror att det känns som en trygghet för många och att det känns bra om mamma och pappa är gifta när man har barn, men dessa är ju rent sentimentala värden, men också helt valida.
Det finns många saker vi människor gör utan att vi måste, vi gör det bara för att vi vill.Varför drar folk in en djävla gran till jul? För att de tycker det är fint och mysigt och traditionsenligt, det är samma sak. Och jag är övertygad om att även du är bunden till flera sådana "sentimentala" värden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Lite trångsynt kanske? Min fru hade tvingats lämna landet om vi inte var gifta.

fast då gifter man ju sig av uppehållstillståndsskäl och inte för att man vill vara gifta om man har det som enda anledning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

påstod inte att ni hade det obs


   
SvaraCitera