Aviseringar
Rensa alla

varför gillar inte (orten ) blattar svenskar?


Ämnesstartare

Hej! Varför gillar inte förortsbarn svennar?Alltså det finns flera svenskar som bor i tex Rinkeby som har blivit rånade misshandlade för dom är svenskar, alla svenskar upplever en rädsla när dom tex är på tunnelbanan på blåa linjen eller röda, speciellt dom som åker till  (norsborg, Hjulsta, akalla) svenskarna vågar inte åka tunnelbanan 8 på kvällen mer då dom är rädda för att dom ska bli misshandlade. Och flera svenskar vill passa in och Därför färgar håret mörkt och ändrar sin dialekt till blatte dialekt. Varför är det så?


   
Citera

Det kanske är för att politikerna i Sverige jobbar för att segregera folk så att man inte får träffa annat folk?

Folk är rädda för det okända och om man inte möter sina rädslor kan man inte vinna över dem.

Om någon liten rasist hade gått på mig hade den dött, men det är nog bara jag som tänker så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Det kanske är för att politikerna i Sverige jobbar för att segregera folk så att man inte får träffa annat folk?

Folk är rädda för det okända och om man inte möter sina rädslor kan man inte vinna över dem.

Om någon liten rasist hade gått på mig hade den dött, men det är nog bara jag som tänker så.

Vänta är du svensk eller invandrare?


   
SvaraCitera

Pexlexga:

Vänta är du svensk eller invandrare?

Svensk....

Namnet kanske ger dig en ledtråd.. Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:

Svensk....

Namnet kanske ger dig en ledtråd.. Blink

Aha okej eftersom du skrev rasist drf 


   
SvaraCitera

Pexlexga:

Någon som använder våld mot någon för att den tillhör en viss etnicitet är en rasist.


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:

Någon som använder våld mot någon för att den tillhör en viss etnicitet är en rasist.

Jaha 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:

Någon som använder våld mot någon för att den tillhör en viss etnicitet är en rasist.

Ja det håller jag med om!


   
SvaraCitera

Finns nog både kulturella och sociala faktorer bakom sådan typ av fientlighet mot svenskar. Hursomhelst är det hemskt. Gjordes ett reportage i Expressen som beskrev hur utsatta många är. Hade det varit åt andra hållet, dvs invandrare som inte kunde gå i "svenska områden" utan att bli trakasserade hade det varit på dagordningen på ett helt annat sätt. Men nu följer det inte den etablerade politikens förtryckarlogik och då tas det inte upp, alternativt görs med den fullständigt idiotiska brasklappen att den typen av rasism bara är ett svar på rasismen de utsätts för.


   
SvaraCitera

Sweden is not Sweden anymore, så är de bara


   
SvaraCitera

handendärnissen:
Sweden is not Sweden anymore, så är de bara

Gissar att du bor i en mindre ort utanför en mindre ort med föräldrar som ej pluggat längre än högstadiet eller gymnasiet


   
SvaraCitera

amirite


   
SvaraCitera

vonKissekatt:

Gissar att du bor i en mindre ort utanför en mindre ort med föräldrar som ej pluggat längre än högstadiet eller gymnasiet

nåt fel på det??


   
SvaraCitera

handendärnissen:

nåt fel på det??

nä! 


   
SvaraCitera

vonKissekatt:

nä! 

bra! lustigt att du sa som du gjorde! precis som att de är nåt fel på en människa för att det inte är över 100 tusen i en stad! blir småsur på såna kommentarer, typ som att säga "du bor i en håla= dum i huvet och efterbliven"


   
SvaraCitera