Aviseringar
Rensa alla

Varför gör det så j*vla ont?!


Ämnesstartare

I fredags fick jag först ont i magen när jag åt men trodde bara att jag fick det pga att jag ätit lite dåligt under dagen. Sen under lördagen fick jag också ont när jag åt. Under söndagen så blev det lite mer och det höll i sig. Så på söndag kväll (igår) gjorde det väldigt ont. Vaknade flera gånger under natten pga detta. Idag så har jag haft sjukt ont hela dagen, så fort jag går eller äter så känns det som att min mage ska vända sig ut och in och så blir jag illamående. Trodde först att det var magsjuka eller nå (känns verkligen som om jag ska spy) men då borde jag inte ha det så länge...

Kan detta bero på stress? Har haft väldigt mycket den senaste tiden! Är lite obehagligt när det bara blir värre å värre [tard]


   
Citera
Ämnesetiketter

Kan mycket väl ha med stress att göra. Eller så är det en bulle. Men troligast är förstnämnda. Men kan ju va bra att uppsöka vårdcentral om det håller sig,


   
SvaraCitera
time
 time

Kan vara stress, magsår, gallstensanfall, vad som helst. Det är inte svårt att dra på sig alla möjliga magproblem, särskilt om man slarvar med maten.

Som OF 5 sa, gå till närmaste vårdcentral om det inte blir bättre!


   
SvaraCitera

Låter som magkatarr. Undvik stark, frätande mat som irriterar magslemhinnan och testa Omeprazol (minskar produktionen av magsaft). Om detta hjälper är det troligtvis magkatarr, men såklart borde du också höra med vårdcentralen.


   
SvaraCitera