Aviseringar
Rensa alla

Varför görs det så stor sak av bantning just för tjejer?


Ämnesstartare

Nu ligger det till så här att jag har suttit och funderat på varför tjejer oftast är mer kroppsfixerade och bantar osv? Varför är de flesta modeller så sjukt smala och varför är det så många som vill likna dem?
Jag tycker att lite hull på tjejer är bra mycket snyggare än pinnsmala.

När det gäller killar så är det inte lika många som bryr sig på samma sätt. Folk är medvetna om vad dom tuggar i sig men håller inte på och räknar kalorier på samma sätt som tjejer.
Jag tycker att om en kille ska ha en snygg kropp så ska han inte ha allt för mycket fett på kroppen. Alltså är det enligt mig viktigare för killar än för tjejer att vara tillräckligt vältränade.

Ändå är det mest tjejer som bryr sig och mest tjejer som får ätstörningar etc, ?

Ja, jag är bisexuell och egentligen mest för killar, men bara för det jag kan mycket väl tänka mig att leva och skaffa barn med en fruga i framtiden.


   
Citera

Många killar gillar faktiskt smala tjejer. Är själv smal (174 cm lång, 57 kg), men ändå har jag fått höra från killar att jag har för mycket fett på magen. Känns inte så kul.


   
SvaraCitera

Tilda1988:

(174 cm lång, 57 kg), men ändå har jag fått höra från killar att jag har för mycket fett på magen.

[mad][mad][mad] blä på dom!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

Många killar gillar faktiskt smala tjejer.

i'm one of them[smile]


   
SvaraCitera

Tilda1988:

. Känns inte så kul.

Folk har olika smak. Jag är rejält överviktig men en tjej har ändå sagt till mig att jag borde skaffa mer mage.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Folk har olika smak. Jag är rejält överviktig men en tjej har ändå sagt till mig att jag borde skaffa mer mage.

det var inte så att hon var ironisk då? [smile]


   
SvaraCitera

Tilda1988:

Många killar gillar faktiskt smala tjejer. Är själv smal (174 cm lång, 57 kg), men ändå har jag fått höra från killar att jag har för mycket fett på magen. Känns inte så kul.

hoppas du inte tar åt dig då[wink]
hörde om USA.s storlek 0...
va de inte typ under 60cm runt midjan?? det är ju SJUKT


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

Många killar gillar faktiskt smala tjejer. Är själv smal (174 cm lång, 57 kg), men ändå har jag fått höra från killar att jag har för mycket fett på magen. Känns inte så kul.

Konstigt.
Jag är 160 cm och väger 57 kg. Inte en jävel har sagt nåt negativt om min mage. :/


   
SvaraCitera

Jag ser inte skönhetsideealet kroppsmässigt för killar som något betyngande, utan som en utmaning, fast det kanske är för att jag varit inställd på att vara vältränad sedan jag var liten, och inte förknippat det med negativa tankar.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera