Aviseringar
Rensa alla

Varför har alla så misslyckade relationer?


Ämnesstartare

mediakatt:

ast om man fattar att de inte gör det, varför hålla kvar vid dem?

That's the thing about idiots[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Vettig du är [love]

[blush][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

På riktigt, är det någon som har en rimlig förklaring? Diskutera.

Folk sitter så mycket vid um/liknande sidor/internet öht att de har glömt bort att man kan kommunicera afk. Så när partnern inte är inloggad på msn, så ser personen som skapar tråden ingen annan möjlighet än att vända sig till um.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

That's the thing about idiots

Dåligt.


   
SvaraCitera

mediakatt:

På riktigt, är det någon som har en rimlig förklaring? Diskutera.

Uppenbarligen är det förvirrade. Må det vara emotionellt eller psykiskt, men på något sätt behöver de råd och hjälp om vad de ska göra.
Det tror jag är något gemensamt hos de allra flesta, även om situationerna är Väldigt olika.

Ibland är det också lättare att få insikt i en situation genom att skriva det, eller prata om det. Att göra det anonymt tror jag kan ge en viss lättnad, eftersom att man då kan ta emot synpunkter på ett annat sätt. Det blir inte lika... nära, som det kan bli annars vad det kan gälla t.ex. Kritik angående vederbörandes handlingar.


   
SvaraCitera

mediakatt:

En klar majoritet utav trådarna i det här forumet handlar om problem som folk har med sina vänner eller flick-/pojkvänner.

Ja för det är väll ingen som går in på ett diskussionsforum för att säga "Asså, jag har ett perfekt förhållande...jag älskar min flickvän lixom.."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Öh? Hoppas du inte är seriös, för det är inte alltid så enkelt att "bara säga upp en relation" sådär.


   
SvaraCitera

mediakatt:

är det någon som har en rimlig förklaring?

Alltsåå, relationer handlar om hur man hanterar konflikter med varandra - hur pass bra eller dåligt man förhåller sig till någon annan.
Alla förhållanden är inte perfekta - det finns alltid något att säga något om någons relation och därmed är alla lösningar väldigt olika från olika individer.

Relationer kan är det viktigaste man har och är något som mna kanske inte alltid ger upp med i första taget - i så fall måste båda komme underfund och dessutom att göra det.

Man lär sig mer tiden vad man själv vill, vad andra vill och hur olika relationer fungerar och genom egna eller andras erfarenheter. En själv blir bara bättre och bättre med tiden att hantera relationer. Det finns relationer som sagt hela livet ut.

Och sen är det även en annan sak - det är lättare sagt än gjort. Speciellt om svåra inträffar för sig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänkt på det också, fattar inte heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså jag tror fan människor strävar efter att hitta den perfekta partnern. En del har väl bara svårt att acceptera den andres dåliga sidor.

Jag tror att de som gnäller stannar kvar i förhållandet ändå eftersom den andres goda sidor ändå överväger de dåliga.
Tror samtidigt att människan har ett behov av att gnälla på saker hela tiden, är det inte det ena så är det det andra. Det är väl bara så det är.. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag befinner mig i en bra relation [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Öh? Hoppas du inte är seriös, för det är inte alltid så enkelt att "bara säga upp en relation" sådär.

Jag är seriös. Jo, det är precis så enkelt. Folk gör saker betydligt svårare än vad de faktiskt är. Om man tycker att man behöver skriva trådar på internet om hur jobbig någon är så känns det som ett uppenbart tecken på att det är dags för det.

Daybreak:

text

Förstår inte riktigt vad du vill ha fram.

Melinka:

Tror samtidigt att människan har ett behov av att gnälla på saker hela tiden, är det inte det ena så är det det andra.

Låter märkligt.

shulululu1:

jag befinner mig i en bra relation

Jag med. Flera, till och med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Folk är för fega för att se alternativ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

de har glömt bort att man kan kommunicera

Raptor:

Ibland är det också lättare att få insikt i en situation genom att skriva det, eller prata om det. Att göra det anonymt tror jag kan ge en viss lättnad, eftersom att man då kan ta emot synpunkter på ett annat sätt. Det blir inte lika... nära, som det kan bli annars

word


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad_Hoc:

Folk är för fega för att se alternativ

Men dåligt.


   
SvaraCitera