Aviseringar
Rensa alla

Varför har Flashback så många fler användare än UM?


Ämnesstartare

För att människor är onda och/eller dumma i huvudet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trodde pokemonforumet skulle vara etta... :'/ <3


   
SvaraCitera
mynona

- Razorblade -: En ledtråd, Flashback profileras med orden "Yttrandefrihet på riktigt!".

Innebär det att ingen blir emottsagd på Flashback då de yttrar sina åsikter? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -:
Varför tappar UM användare 

Var har du fått det ifrån?

My dreams are her:

UM lanserades också 2000.

Källa

Frågor & Svar (numera Stöd & Svar) lanserades 2000. Forumet öppnade först 2003.

My dreams are her:

http://www.svenskaforum.com/

Den statistiken är dock helt åt helvete fel. I alla fall vad gäller UM.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Innebär det att ingen blir emottsagd på Flashback då de yttrar sina åsikter?

Högst sannolikt inte om de yttrar rasistiska och sexistiska åsikter. Det finns inget PK-förtryck. 


   
SvaraCitera
mynona

Dinosaurie: Högst sannolikt inte om de yttrar rasistiska och sexistiska åsikter. Det finns inget PK-förtryck.

Det handlade inte om PK, utan om åsikter överlag, oavsett vilka man utrycker. Om man blir emotsagd för att man utrycker rasism och sexism här, och emottsagd för att man utrycker antirasism och sexuell rättvisa där, så är klimatet i princip detsamma: det är bara olika åsikter man får mothugg på.   


   
SvaraCitera

André Vifot Haas: Den statistiken är dock helt åt helvete fel. I alla fall vad gäller UM.

Jag vet den uppdateras ej. Brasida dock för att snabbt se vilka olika forum som finns i Sverige.

André Vifot Haas: Frågor & Svar (numera Stöd & Svar) lanserades 2000. Forumet öppnade först 2003.

Tack för rättelsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her: Jag vet den uppdateras ej. Brasida dock för att snabbt se vilka olika forum som finns i Sverige.

Vore intressant att se uppdaterad statistik...


   
SvaraCitera
Åtta

André Vifot Haas:

Vore intressant att se uppdaterad statistik...

Då måste ju de olika forumen publicera sådan statistik först. Wink wink, nudge nudge.


   
SvaraCitera

för att idioti är vanligare än att vara 10-25 år i sverige idag. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: . Om man blir emotsagd för att man utrycker rasism och sexism här, och emottsagd för att man utrycker antirasism och sexuell rättvisa där, så är klimatet i princip detsamma: det är bara olika åsikter man får mothugg på.

Nej. UM har regler om vad man får säga och inte får säga. Flashback har betydligt färre sådana.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Då måste ju de olika forumen publicera sådan statistik först. Wink wink, nudge nudge.

Vi hade ju den publicerad på förra sajten. Borde kanske hitta något ställe att lägga upp den här också...


   
SvaraCitera
mynona

iddqd: Nej. UM har regler om vad man får säga och inte får säga. Flashback har betydligt färre sådana.

Jag känner till det. Men det utesluter inte vad jag sade ovan: de åsikter man utrycker när man blir emotsagd skiljer sig åt, men man blir emottsagd, likväl, därmed är det i det sammanhanget detsamma. Man blir emotsagd på båda forum, men olika åsikter premieras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Jag känner till det. Men det utesluter inte vad jag sade ovan: de åsikter man utrycker när man blir emotsagd skiljer sig åt, men man blir emottsagd, likväl, därmed är det i det sammanhanget detsamma. Man blir emotsagd på båda forum, men olika åsikter premieras.

För att man inte ska bli emotsagd skulle alla på forumet behöva tycka likadant, och det vore u hemskt tråkigt.


   
SvaraCitera
mynona

iddqd: För att man inte ska bli emotsagd skulle alla på forumet behöva tycka likadant, och det vore u hemskt tråkigt.

Jag har inte sagt något om att det är fel att bli emottsagd. Jag misstänker att det är TS orsak till tråden med tanke på tidigare yttranden i en annan tråd, därför tog jag upp saken som en reflektion till TS. 


   
SvaraCitera