Aviseringar
Rensa alla

Varför hata feminister?


Ämnesstartare

Tja
Asså det här e en allvarlig fråga så snälla inga oseriösa svar nu men asså varför hatar så många feminister och då menar jag inte alla som röstar på f! Bara utan alla som kallar sig feminister, men liksom vad kan va dålig med feminism man e ju för att alla ska ha samma rättigheter oavsett kön och man e för hbtq+ personers rättigheter, och sen det dåliga argumentet att feminister hatar alla män nappar jag inte på då det första feminism står för jämställdhet då ska alla kön va lika värda och två det finns högt många killar som e feminister tror inte dom går runt och hatar sig själva jag gör inte det iallafall och jag e kille och feminist


   
Citera

Det är ingen som säger emot att alla kön ska vara lika värda, men folk har extremt varierande syn på hur verkligheten ser ut och vilka åtgärder man ska vidta. Därav uppkommer konflikter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Det är ingen som säger emot att alla kön ska vara lika värda, men folk har extremt varierande syn på hur verkligheten ser ut och vilka åtgärder man ska vidta. Därav uppkommer konflikter.

Förklara lite mer, och jo finns dom som inte e för jämställdhet mellan könen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu får ni fan skriva mot också 


   
SvaraCitera

Jag tror inte människor hatar feminismens betydelse som sådan. Jag tror en del motsätter sig hur den utövas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Jag tror inte människor hatar feminismens betydelse som sådan. Jag tror en del motsätter sig hur den utövas.

Hur utövas den fel då


   
SvaraCitera

pommes045:

Hur utövas den fel då

Gör en snabb sökning på youtube.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Gör en snabb sökning på youtube.

Den utövas genom att kvinnor tar plats och vissar vad som står för och att dom vill bli sedda med respekt och sen några få män också som vågar stå för kvinnors rättigheter och sen ickebinära som försöker att få så mycekt plats som möjligt men sen ändå nästan alldrig få synas i media


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:

orkar inte titta på video


   
SvaraCitera

pommes045:

orkar inte titta på video

Om du hade klickat så hade du sett att den var 6 sekunder lång Trött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:

Om du hade klickat så hade du sett att den var 6 sekunder lång Trött

Och? Orkar inte titta på videon


   
SvaraCitera

För att många feministers version av jämlikhet är slående lik auktoritär kommunism. Folk hatar feminister för samma anledning för att folk hatar alla andrta sorters tankegångar.


   
SvaraCitera

Ruttenfisk: Det är ingen som säger emot att alla kön ska vara lika värda

jo, d finns gott om sådana som tkr dt Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hildingdoe:
För att många feministers version av jämlikhet är slående lik auktoritär kommunism. Folk hatar feminister för samma anledning för att folk hatar alla andrta sorters tankegångar.

Så folk hatar jämlikhet av tex samma anledning som att hata sd


   
SvaraCitera