Aviseringar
Rensa alla

Varför hatar du hiphop?


Ämnesstartare

internet:

Det där gör mig så jävla arg, det är klart att det är riktigt hiphop.

Dålig hiphop är inte riktig hiphop. [wink]


   
SvaraCitera

Naib:

Dålig hiphop är inte riktig hiphop. [wink]

Jo, tyvärr är det ju det. Ifall jag fick bestämma skulle bara Cannibal Ox och stones throw vara hiphop, i så fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hatade hiphop innan för att man skulle göra det, sen upptäckte jag immortal technique. Nu har det blivit att jag lyssnar lite då och då på snoop, dr.dre osv [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hatade hiphop förut - sedan testade jag att öppna mitt sinne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Lolz, alla hiphopare är inte likadana.

Jo, i princip.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Well, det är enkelt

Bra hip hop e bra
Dålih hip hop e skit

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla vet vi ju att hiphop bara handlar om money, hoes och bitches. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Jag gillar inte hiphop som oftast visas på MTV, men det finns rätt mycket annan hiphop jag gillar. Skönt och avslappnande att lyssna på faktiskt, därför hatar jag INTE hiphop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hatar sån där amerikansk hiphop som snubben på FB nämner. Typ "Flo Rida", "50 Cent" osv är alla människor jag skulle vilja se bli skinnflådda och fastspikade i en vägg.

Men jag älskar viss svensk hiphop och "rolig" hiphop [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att folk tror att hip-hop = 50 Cent och annan pop-rap.

När jag spelat t.ex. den här har folk blivit helt "va, finns det hip-hop som inte handlar om horor???"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Motborgare:

"va, finns det hip-hop som inte handlar om horor???"

Sicka smarta människor du måste spelat den för[smile]


   
SvaraCitera

Care/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Sicka smarta människor du måste spelat den för[smile]

Folk som hatar hip-hop har ju sällan hört något utanför radio-poppen. Det roligaste är ju när det är metalfolk som brukar lyssna på jävla massa undergroundmusik och hatar mainstream-metal, samtidigt som de tror att all hip-hop låter som mainstream rap.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Motborgare:

Folk som hatar hip-hop har ju sällan hört något utanför radio-poppen. Det roligaste är ju när det är metalfolk som brukar lyssna på jävla massa undergroundmusik och hatar mainstream-metal, samtidigt som de tror att all hip-hop låter som mainstream rap.

Mjo, förstår hur du menar.
Men att folk seriöst tror att det inte finns hiphop med vettiga texter är ju helt klart dumma i huvudet. Jag ogillar inte hiphopen pga texterna, utan musiken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Mjo, förstår hur du menar.
Men att folk seriöst tror att det inte finns hiphop med vettiga texter är ju helt klart dumma i huvudet. Jag ogillar inte hiphopen pga texterna, utan musiken.

Lyssna du på den jag länka? Musiken är ganska annorlunda jämfört med typisk hip-hop. Har svårt att tänka mig att du kan ogilla all hip-hop eftersom det finns beats från alla möjliga genrer. Ill Bill t.ex. snor ju ofta musik från Slayer till sina låtar och vissa rappare gör ju mer åt reggae-hållet. Fast om du ogillar själva sättet att sjunga på är det ju lite annorlunda.


   
SvaraCitera