Aviseringar
Rensa alla

varför hatar min klass mig?


Ämnesstartare

Tjena! Jag vet att denna blev lite lång, men snälla försök o läs hela. Jo, Jag började i en ny klass runt slutet av februari. Så har gått där i 2 månader. När jag började där så fick jag ganska mycket uppmärksamhet. (tro mig har byt skolor förut och aldrig fått något uppmärksamhet) så var ganska glad över det. Trodde att denna klass skulle vara perfekt för mig. För det var ingen som ignorerade mig, dum mot mig eller något liknade. Det var mest tjejerna som gav mig mest uppmärksamhet. Jag pratade med killarna, men det mest tjejerna som började prata med mig. Så det gick ett tag, men sen vid påsklovet så började jag snusa (för jag var deprimerad). Efter påsklovet så såg dom i min klass att jag snusade, vissa trodde att jag gjorde det för att vara cool. Men jag ville inte säga varför jag började. (Som sagt, började för jag var deprimerad). Och vissa började prata med mig mindre, jag såg klassen lite på ett annat sätt och jag tror dom såg mig lite på ett annat sätt. (Men tro mig det blir värre). en vecka senare så började min sömn bli lite konstig. Jag kom nästan 20 minuter försenad varje dag. Men sen två veckor efter påsklovet så började jag komma runt 10, 11 till skolan och nu kommer jag runt 2 till skolan. Varför? Jo, Jag somnar runt 4 tiden på natten. Det känns så konstigt att gå i en klass där alla hatar mig typ. Jag spelar tv-spel (Jag spelar bara "mörka" spel som Persona, Silent hill, osv.) och kolla på south park. Det är vad jag gör typ på natten. Varför? Jo jag är lite deppad att min klass hatar mig. känner mig så värdelös när jag är där. Finns typ inget annat o göra på natten direkt. Jag hatar min klass också, men det är bara för att dom tror att jag försöker vara cool bara för jag snusar och kommer försent. (Men jag gör det inte med vilja). Så nu undrar jag, vad ska jag göra? Vad hade ni gjort? Har ni mer frågor om detta, så är det bara att fråga.


   
Citera

Jag vet inte riktigt hur många som kommer att hålla med mig nu (många på det här forumet kommer säker istället säga att du inte ska behöva anpassa sig till andra, men jag tror inte det fungerar lika bra i verkligheten), men jag skulle rekommendera att försöka åtgärda det som skapade problemen, dvs snusningen och sömnrutinerna. 

Det kanske kräver viss dedikation och självdesciplin, men försök att sluta med snuset och därefter skapa rutiner som du håller stenhårt så du kommer i säng tidigare. Om du vill ha mer motivation kan du tänka på varför du gör detta och se fram emot när du blir omtyckt igen. 


   
SvaraCitera

Hur gamla är du? Det beror vad man kan göra väldigt mycket på ålder ♥


   
SvaraCitera

Berätta varför istället, annars kommer de tro att du leker eftersom du är 15. Tycker det bara är fjolligt att snusa eftersom man förstör sin kropp med vilje.

South Park är en serie som reflekterar det som är dåligt i samhället och gör parodi på samhället så det har inte direkt med detta att göra.


   
SvaraCitera

Humm... jag måste nog säga som fisken ovan mig att försöka anpassa sig och sluta snusa samt försöka fixa sömnen. Men anpassa dig till en sådan grad att du bara slutar röka osv... för att ändra hela personligheten oallt är ingen bra anpassning så ändra dig "måttligt". Tycker även att du ska fråga någon varför de undervikt dig (om jag tolkat det rätt) för att få kunna förklara dig för någon utav de för det verkar som att de "underviker" dig för att de har förutfattade meningar om hur du är. 


   
SvaraCitera

Hej,  Om jag skulle vara du skulle jag nog försöka sluta snusa för det är farligt för hälsan och kan bli problem Förvirrad


   
SvaraCitera

Tror inte det har något med snuset har göra och tror heller inte att din klass hatar dig.

Tror mer på att du hatar (?) din klass och skjuter undan dem, därför tar de avstånd från dig. Och istället för att klandra dig själv säger du att de hatar dig och tror att dina problem är unika.
Men det är bara vad jag tror.


   
SvaraCitera