Aviseringar
Rensa alla

Varför hatar vi fiskar?


Casablanca:

jag tror jag passar..

det är faktiskt otroligt gott.


   
SvaraCitera

håller med!

minns en tjej på halv åtta hos mig som var vegetarian för hon var en sån som tyckte synd om djur, sen åt hon fisk!!!

och förstår inte folk som säger saker som

Casablanca:

Men fiskar glömmer bort att de har blivit illa behandlade, 2 minuters minne vettu [cheers]

har hört liknande saker som "fiskar kan inte känna smärta". hur kan man veta detta utan att själv varit en fisk?

fiskar är också liv!


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden rensad på det värsta spammet. Håll er till trådens ämne nu, är ni snälla.


   
SvaraCitera

JoElite:

bara lite sjukt..tror dom hade blivit fett sura om dom såg det 😛

På vilket sätt är det sjukt? Vad är det för idé att leka moraltant bara för sakens skull?


   
SvaraCitera

Det finns olika så sorters fiskar, Vissa fiskor har sin uppgift ( Att ätas ) Därför har antagligen vi människor fått en tanke av att dom inte är vikitiga för vi bara äter dem. Men dom är ju viktiga, allt har sin uppgift.
Själv är jag ingen fisk hatare, har upp mot 200 fiskar och ungefär 40 % av dom är över 50 cm 🙂


   
SvaraCitera

JoElite:

en fisk är mer värd än ett människo foster enligt mig

Där ljög du...

JoElite:

och är lika mycket värd som en människa..

och där är du bara en imbecill liten djurrättsaktivist utan nödvändiga saker att säga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Där ljög du...

Jag är för abort, och emot att äta fisk.

Istechetvåpunktnoll:

och där är du bara en imbecill liten djurrättsaktivist utan nödvändiga saker att säga

🙁

DayserEyes:

Själv är jag ingen fisk hatare, har upp mot 200 fiskar och ungefär 40 % av dom är över 50 cm 🙂

My hero

Dräparen:

"fiskar kan inte känna smärta". hur kan man veta detta utan att själv varit en fisk?

minns att en av mina kompisar höll på så..
Han sa att hans bevis var att om man googla det fick man upp as mycket


   
SvaraCitera

JoElite:

Jag är för abort, och emot att äta fisk.

Ja men abort är ju skitbra, tycker jag med. MEN det du menar är att du värdesätter EN FUCKING FISK mera än ett ditt eget barn i fosterstadiet.[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

MEN det du menar är att du värdesätter EN FUCKING FISK mera än ett ditt eget barn i fosterstadiet.

visst, barnet är inte kapabel till att känna, lika mycket som fisken, vi är ändå för många människor på jorden.


   
SvaraCitera

Casablanca:

Man behöver bara äta fisk två gånger i veckan [y]

"behöver" är väl lite att ta i?


   
SvaraCitera

Hade du varit P13 hade jag kanske trott att du inte trollade. Kanske.


   
SvaraCitera

JoElite:

visst, barnet är inte kapabel till att känna, lika mycket som fisken, vi är ändå för många människor på jorden.

Så du väljer hellre ett missfall än en död fisk[no-no]


   
SvaraCitera

Gillar mina firrar


   
SvaraCitera

Dräparen:

har hört liknande saker som "fiskar kan inte känna smärta". hur kan man veta detta utan att själv varit en fisk?

vad jag har hört har fiskar otroligt utvecklad känsel, och då framförallt i munnen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Så du väljer hellre ett missfall än en död fisk[no-no]

ah fast det kommer egentligen inte vara mitt val, jag kan inte bli gravid x) det hade varit min partners val 😛


   
SvaraCitera