Aviseringar
Rensa alla

Varför hörs det så lite om S.C.U.M egentligen?


Ämnesstartare

Stringburka:

Det finns ingen som driver de här frågorna idag. Därför är det inte aktuellt

Flera feminister gör, ROKS har hämtat många av sina åsikter härifrån, en organisation som får statligt bidrag för att hålla på med sin verksamhet. men såklart, Detta är ju inget störe problem..

adekvat:

Var personen ens seriös med den där boken?

Ja, om än fullkomligt bindgalen var hon seriös, nåväl.. inte för att en tjackhora kan göra så mycket åt saken, men alla dom otaliga feminister som stödde dessa åsikter flyttade även fram sina positioner under 70,80,90-talet inom politiken och fick mer makt och inflytande.

adekvat:

Och varför skulle man uppmärksamma den när majoriteten av alla feminister inte vill utrota män? Till skillnad från nazister är feminister inget hot.

Vi bor ju i ett land där dom majoriteten av befolkningen kallar sig för feminister, och där gemene riksdagsparti kallar sig rör feministiskt (frånsett moderaterna) - på vilket sätt utgör dom dryga 1000-talet nazisterna vi har i landet för något hot för den statsfeminism vi har?

På samma vis som vi ska upptäcka alla dom fasorna vi genomlidit genom historien, för det var ju väldigt enkelt för Pol pot att kalla sig för kommunist trots att gemene kommunist runtom i världen inte gillade allt det han genomförde, det är väldigt enkelt för nyliberaler att skjuta ifrån sig och kalla usa för ett dåligt exempel på riktig kapitalism när den visar upp sina brister.

På samma sätt är det för feministerna väldigt enkelt att 'ta avstånd' från just detta verk Solanas har skrivit och säga att detta inte är deras definition av feminism.

Vi lär oss av våra misstag, och det gör man inte genom Censur, utan det gör vi genom att upplysa folk och låta dom dra sina egna slutsatser.


   
SvaraCitera

Men stackars dig. Känner du dig så ensam och hotad så du måste jämföra en nästan helt okänd galen kvinna med en diktator som förtryckte nästan hela Europa och avrättade miljoner människor. Puttinutti...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Flera feminister gör, ROKS har hämtat många av sina åsikter härifrån, en organisation som får statligt bidrag för att hålla på med sin verksamhet.

Exakt vad är det de fått därifrån som är så upprörande?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Den här kvinnan har skrivit en bok, som ingen bryr sig om.

Många högt skattade personer i sverige stödjer den, ROKS som jag nämnde för stringburka, stödjer den, en organisation som får statligt bidrag för sin verksamhet och använder en del av den till sprida sin propaganda, en propaganda om att män är vandrande dildos och ofullständiga varelser - Deras verksamhet finansieras av skatter som vi alla, och i synnerhet många män betalar in. även om du inte vill tro på det jag talar om Daisy, för någon mer enveten och tjurskallig kvinna, på både gott och ont får man leta efter, så är det resonemanget felaktigt, SCUM är högt skattad, och detta är ett stort problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Vi bor ju i ett land där dom majoriteten av befolkningen kallar sig för feminister, och där gemene riksdagsparti kallar sig rör feministiskt (frånsett moderaterna) - på vilket sätt utgör dom dryga 1000-talet nazisterna vi har i landet för något hot för den statsfeminism vi har?

Näe det vettefan om de flesta kallar sig för det. Jag gör inte det, även fast jag antagligen är feminist. Orkar däremot inte sätta in mig mer än vad jag redan gjort. Nazisterna är farliga för individer på gatan i deras fylle- och benzobravader. Det enda "farliga" med feminister är att vi män inte kommer dominera över kvinnor om de får sin vilja igenom. Vilket låter helt sunt i mina öron.

Jag har fan till och med varit ihop med en feminist som läst SCUM och massa feministtjosan. Hon verkade inte vilja skära snoppen ialf. De flesta som kallar sig feminister jag träffade vill avskaffa den maktordning som gör att män står högre upp i samhället än kvinnor, och några av de feminister jag träffat har velat avskaffa det sociala könet. Tror du bara ser spöken.

Fattar inte vad du menar med det där sista? Klart det finns olika strömningar och linjer bland kommunister, liberaler, feminister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jättesnäll:

Men stackars dig. Känner du dig så ensam och hotad så du måste jämföra en nästan helt okänd galen kvinna med en diktator som förtryckte nästan hela Europa och avrättade miljoner människor.

Din okunskap talar för sig själv, tillför något i tråden av vett istället eller tillför inget alls.

Stringburka:

Exakt vad är det de fått därifrån som är så upprörande?

Ja, kollar du in könskriget som jag länkat upp finner du mycket smått och gott, en Roks:are bröstade sig och hävdade att män var vandrande Dildos. fanns ju något om några tjejer som fördes bort som gisslan utan kontakt med sina föräldrar på månader av en feministisk grupp för att dom var helt besatta av tanken av en stor satanistisk sekt av högt uppsatta manliga politiker här i sverige var ute efter dom för att kunna använda tjejerna i sina ritualer. väldigt sevärd! gryg två timmar lång om jag minns rätt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Ja, kollar du in könskriget som jag länkat upp finner du mycket smått och gott, en Roks:are bröstade sig och hävdade att män var vandrande Dildos.

Att enstaka medlemmar gör idiotiska uttalanden är inte samma sak som att

Sming:

ROKS har hämtat många av sina åsikter härifrån

Sming:

ROKS som jag nämnde för stringburka, stödjer den,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adekvat:

Nazisterna är farliga för individer på gatan i deras fylle- och benzobravader. Det enda "farliga" med feminister är att vi män inte kommer dominera över kvinnor om de får sin vilja igenom. Vilket låter helt sunt i mina öron.

Det finns knappt några nazister i sverige. nationella finns det dock fler av, och titt som tätt åker dom in i finkan - undra varför.. [wink]
Skillnaden mellan feministerna är att nazister(nationella..) har ingen parlamentarisk makt, medan feminister besitter ganska mycket av denna makten, inte dom allra galnaste då men, men i könskriget kom det ju fram att en av dessa tokar faktiskt satt i riksdagen för flera år sedan.

I övrigt är din historia om din feministflickvän bara en i mängden "goda feminister", jag har aldrig betvivlat att dess inte skulle ha funnits, men, det är inte dem jag beklagar mig över, det är dom högt skattade och dom med stort inflytande på medieapparaten, politiken och som dessutom hyllar verk i klass med Solanas jag riktar min kritik mot och ser som ett hot.

adekvat:

Fattar inte vad du menar med det där sista? Klart det finns olika strömningar och linjer bland kommunister, liberaler, feminister.

Vi lär oss av historien, och av våra misstag, någon gång måste man sluta skylla ifrån sig och ta lärdom av sina misstag och försöka sträva efter att modernisera och göra den bättre. detta gäller alla, och inte bara feminister. och det är därför jag tycker att det är besynnerligt att vi får lära oss från galningar som stalin, hitler, Pol pot, idi amin, augusta pinochette, bush men inte om Valerie Solanas, hennes verk och alla dom med stort inflytande i politiken som hyllar henne!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Hon måste ha blivit dumpad riktigt hårt

http://sv.wikipedia.org/wiki/Valerie_Solanas
"Under sin uppväxt utnyttjades hon sexuellt av sin far"
Jag tror det är där skon klämmer alltså. Sen står det att hon horade runt en massa och den bild man får av män när man lever som prostituerad är väl knappast den bästa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Att enstaka medlemmar gör idiotiska uttalanden är inte samma sak som att

Stringburka, det var i deras egna tidningen denna historien publicerades, och där dom visade sitt stöd åt den, hela toppen var ju ense om saken för annars hade den väl på något vis stoppats?

Och jo jag är medveten om att bara för att några ur toppen gör konstiga uttalanden att det inte betyder att organisationens resterande människor ställer sig bakom uttalandet, och om jag minns rätt så avgick en väldigt stor del av organisationen efter att könskriget kavlats ut i SVT och skapat hetsk debatt, men det finns fortfarande kvar många i organisationen, och man kan inte annat än att utgå ifrån att dessa ställde sig bakom publiceringen och hyllar än idag S.C.U.M manifestet.

Man gjorde det helt enkelt omöjligt för dess medlemmar att helt enkelt kunna stödja organisationen utan att stödja ROKS och dess åsikter genom härvan, många likheter mellan VPK innan dom blev VP i.o.m Sovjets fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Valerie_Solanas
"Under sin uppväxt utnyttjades hon sexuellt av sin far"

Jo, jag misstänkte att det var något sådant. Och, som du säger, inte konstigt om hon får en skum bild av män när hon levde som hon levde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Med vetskap om hur vedervärdigt vidrig denna bok är och vad den står för, varför uppmärksammas den inte det allra minsta, varken i media, tidningar eller i skolan? med några få undantag då förstås.

Troligen för att hon var just en galen idiot eller jävligt dålig på ironi. Man kan ju knappast påstå att hennes teori haft stor genomslagskraft i den feministiska rörelsen, det samma kan inte sägas om Hitler och den nationella rörelsen. Det är ungefär lika logiskt som att brännmärka hela miljörörelsen för att nån random mupp på en liten obetydlig blogg tycker att folkmord är en bra lösning på problemet. Men är ju ganska typiskt liberaler att hänga upp sig på enstaka individer istället för på strukturer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det sämsta med henne e att hon bara skadade andy warhol, varför sköt inte horan sönder andy det svinet. andy warhol var en vampyr och sög ut livslusten ur alla omkring honom.


   
SvaraCitera

För det är nonsens


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hon har själv sagt att boken är ett resultat av psykos och bör inte tas på allvar, så varför ens prata om boken?

dessutom är bruden död sen typ 1980


   
SvaraCitera